piatok 16. októbra 2015

Prvá / Kiera Cass

Prvá

Selekcia sa blíži k záveru a v súťaži zostali len 4 dievčatá. America je pevne rozhodnutá získať Maxona pre seba, a hoci sa opätovne zblížili, Maxon stále netuší, kto je Aspen. Boje s rebelmi sa stupňujú, a keď vážne ohrozujú aj Americinu rodinu, rozhodne sa s nimi vyjednávať. Pri nebezpečnej misii ju postrelia do ramena a udalosti sa vymknú spod kontroly. Zúfalé boje prinesú rodinám nečakané odhalenia a zdrvujúce tragédie. Maxon napokon odhalí, kto bol Americinou tajnou láskou, a jej pozícia v selekcii je vážne ohrozená. Tým sa však prekvapenia nekončia...

A je to tu... Veľký koniec na ktorý sme všetky čakali. Áno viem, že sú ešte všelijaké poviedky a je tu ešte kniha The Heir, no toto považujem za koniec, pretože tu sa dozvieme ako všetko skončí, všetko sa rozuzlí a navyše je tu záver Selekcie. Je pre mňa ťažké vôbec niekde začať a chytiť sa nejakého bodu. Celkovo je oveľa náročnejšie písať recenzie na knihy, ktoré milujeme než na tie ktoré sa nám nepáčili.
Pre mňa je Selekcia takou srdcovou záležitosťou. Je to moja slabosť... Keď si spomeniem ako som ju nechcela čítať (...tak strašne som s tým bojovala.) Všade som videla recenzie na malú modrú knihu s peknou obálkou, každý to ospevoval a ja som si to proste sprotivila a nechcela som o tom ani počuť. Ani neviem ako, no napokon som sa prehovorila a skúsila som to. Bolo to jedno z mojich najlepších rozhodnutí! Hneď od začiatku som si to zamilovala. Potom som silno ľutovala, že som to nečítala už skôr. Po Selekcií prišla Elita a tú som doslova zhltla na posedenie, pretože som sa od nej nemohla odtrhnúť, no a od tej doby som nedočkavo čakala na posledný, tretí diel. Vitajte pri recenzií na Prvú!

Tretí diel Selekcie začína v podstate plynule na druhý. Autorka čitateľa ihneď uvedie do obrazu a už sa začína jedna veľká jazda. Ide sa na to zhurta, pretože vás nečakajú opisy o tom ako si tam za tú dobu dievčatá nažívali, ale začína sa to akciou. Čo pokladám za jedno veľké plus. Mňa táto kniha chytila skutočne od prvej stránky a keď som raz začala, bolo pre mňa veľkým problémom odložiť ju. Kiera Cass má skvelý štýl písania. Keď čítam, tak pre mňa za mňa môže opisovať aj tú najnudnejšiu vec aká vôbec môže byť, no vďaka jej štýlu visím na jej slovách a dychtivo čítam ďalej. Od nej by som zrejme prečítala aj telefónny zoznam. Vie písať pútavo. Má to premyslené a dobre vyjadruje pocity postáv, skvele vykresluje situácie. Ja som si ju ako autorka neskutočne obľúbila a budem veľmi rada, ak u nás preložia čo najviac jej kníh.


Nedokážem povedať, ktorý diel sa mi páčil najviac, pretože všetky milujem. Každý je v niečom slabší a v niečom zas prevyšuje, takže ja ani na jeden nemôžem povedať krivé slovo. Vidím iba samé plusy. Prvou a to zrejme aj jednou z najväčších výhod knihy je čitateľnosť. Číta sa neskutočne rýchlo. Začnete a ani neviete ako a už ste pri konci so slzami v očiach (ale k tomu sa ešte dostaneme). Skvelé postavy. Áno, áno viem, že Americu má veľa ľudí v zuboch, no ja ju mám rada. Dokonca už ani Aspen mi tak nevadí, dokonca ho mám k celku rada, takže ja sa nesťažujem. Štýl písania autorky, zápletka, premyslenosť a ak už si to nemáte prečítať pre nič iné, tak aspoň pre tie prekrásne obálky. Je radosť sa na ne dívať. Človek sa na ne nevie vynadívať.

America je určitým spôsobom moja obľúbená postava. Aj keď na ňu každý nadával, najmä v Elite, tak mne nevadila. Tak trocha chápem jej nerozhodnosť. Tiež som v určitých veciach nerozhodná a čo sa týka Americi, tak som ju pochopila. Aspen či Maxon? Aspena skutočne ľúbila a plánovali spolu budúcnosť. Maxona taktiež ľúbi, lenže stále je tam tá otázka Čo ak? Čo ak ešte môžu byť s Aspenom šťastný. Lipnúť na starej láske, alebo dať priechod novým citom. Chápem ju... Veľmi mi neprekáža ani jej zbŕkle správanie. Všetko čo robí, sa snaží vykonať len v dobro. Síce jej to vždy nevyjde, no robila to s dobrým úmyslom. Je spravodlivá, šľachetná, odvážna. Čo dodať :).

Je mi jasné, že postava, ktorú si zamiloval úplne každý je Maxon. Ani ja niesom výnimkou. On je proste také zlatíčko. Najprv pôsobí ako klasický prototyp dokonalého princa, no čim viac ho spoznáte, tým viac ho milujete, pretože je skvelý. Má len tie najlepšie vlastnosti. Je spravodlivý, takisto odvážny a je milý. Raz z neho bude skvelý kráľ, pretože jemu nejde o trón a korunu, ale zo všetkých síl sa chce postarať o svoj ľud. Chce im pomôcť a zlepšiť podmienky pre život. Ďalej je strašne milujúci. Nenájdem na ňom ani jednu vec, ktorá by mi prekážala. On sa teda určite zaradil medzi moje obľúbené postavy.

Recenzia sa nám už chýli ku koncu... Ospravedlňujem sa ak nie je veľmi dobrá, no priznávam, že na túto knihu sa mi píše naozaj ťažko. Nie je pre mňa jednoduché vyjadriť čo pre mňa znamená a ako veľmi sa mi páčila. Na konci aj padlo pár slzičiek, pretože... No pretože to musíte zistiť sami a prežiť to. Rozhodne túto knihu odporúčam a celkovo celú túto sériu. Možno že má svoje chyby, no oplatí sa prečítať. Som tak strašne rada, že som sa napokon prekonala a prečítala si Selekciu. Ani si nechcem predstaviť, že by som to nečítala...  Je mi ľúto, že to už v podstate končí, no teším sa aj na ďalšie knihy od Kiery Cass, ktoré si určite prečítam.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu PreŠkoly
Knihu si môžete kúpiť, napr. TU.

Moje hodnotenie:

4 komentáre:

  1. Super recenzia! Ja som síce nečítal ešte Elitu, no na Prvú sa mega teším :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)! Dúfam, že sa ti Elita bude páčiť a nuž... máš sa na čo tešiť :).

      Odstrániť
  2. Jsem rada, ze se ti libila. Elitu jsem taky precetla na posezeni a jsem rada, ze se shodnem v tom, ze chapeme Americinu nerozhodnost:). Jako chybu bych videla akorat nedostatek "vycpávky". Jinak, the best for me.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Uff aj ty? Už som sa bála,že som jediná ktorej neleží v žalúdku :D

      Odstrániť