streda 14. mája 2014

ADD YOURS : Knižná edícia (MÁJ)

Je to nová edícia od Judit. Každý mesiac pridá na svoj blog nejaké otázky a vy na ne môžte odpovedať. Bližšie informácie nájdete tu v samostatnom článku.

Autor, pri ktorého cliffhangeroch si idem vytrhať vlasy.

*Cliffhanger = otvorený koniec knihy, ktorý väčinou obsahuje nejaký šoker a nedá nám po nociach spávať, kým čakáme na ďalší diel :)

Tu by bolo viac adeptov :D... Napr. Skúška ohňom (Hry o život 2), rozpísala by som to, no spoilers.. aj keď to asi poznáte naspamäť. Skúška ohňom skončila veľmi šokovo a vy ste len pozerali čo sa deje s otvorenými ústami (teraz sa nám už našťastie nemôže stať že nemáme trojku, keď to dali pekne dokopy). Ale toto nieje jediná kniha.. Menší infarkt vám môže spraviť hocijaký diel z Nástrojov smrteľníkov, zatiaľ čo som čítala, tak najviac asi dvojka Mesto popola. Ale toto sa ešte dá prežiť, keď vieme že bude ďalší diel, ale čo je ešte horšie ? Keď je otvorený koniec v záverečnom diely série a vy len pozeráte, pozeráte.. a najradšej by ste tam dopísali stránky pre pokojný spánok :D.

Autor, ktorý by mohol vydávať knihy ČASTEJŠIE.

Cassandra Clare ! Neviem ako vy, ale ja si myslím že ona. Nepoznám nič horšie než čakať kým vyjde jej najnovšia kniha. Hlavne keď to ukončí tak šokovo (čo ona robí veľmi rada), vtedy je to na porazenie ! Ale aj tak patrí medzi moje najobľúbenejšie spisovateľky. Nech napíše aj milión sérii o tieňolovcoch, stále ju budem mať rada :).

Kniha, ktorú každý vychvaľuje a ja vôbec nechápem prečo.

Neviem či je chyba vo mne, alebo som malá zlé obdobie.. fakt neviem. No mňa vôbec nezaujala kniha Pod vražednou oblohou od Veronici Rossiovej. Nenašla som ani jednu negatívnu recenziu na túto knihu, a aj tak som sa nedostala ani len cez začiatok.. Každopádne plánujem dať knihe druhú šancu, lebo.. nezdá sa mi to :D.

Kniha, ktorá je v mojej knižnici najcennejším úlovkom.

Asi séria Harryho Pottera. S Harrym som si veľa prežila, predstavuje pre mňa celé moje detstvo a je neodlučiteľnou súčasťou môjho života. Predstavte si svet bez Harryho Pottera. Nereálne ! Keď som bola malá, mamina mi ju každú noc čítala a ja som sa neskôr naučila čítať a zahĺbila som sa do toho krásneho sveta sama. Harryho milujem !

Postava, ktorá by si zaslúžila vlastnú knihu.

Magnus Bane !! On je úžasný !! Hlavne s Alecom :D. Magnus je rozhodne zaujímavá osobnosť, no Cassandra na tom už vraj pracuje, takže poviem vám aj druhú zaujímavú osôbku, ktorá by si zaslúžila vlastnú knihu.. A je to.. Max zo Zlodejky kníh ! On patri medzi mojich najobľúbenejších knižných hrdinov, a podľa mňa by bolo zaujímavé čítať o jeho detstve, a potom ako utekal... Podľa mňa by to stálo za to ! Každopádne by to bola riadna citová bomba pri ktorej by sme vyronili more sĺz... Ďalej ma napadá Voldemort. Predstavte si knihu z Voldyho života, čo vy na to :D ? Alebo o detstve takého Valentina z Nástrojov smrteľníkov.. Čo ich viedlo k tomu, aby sa stali zlými... 

Postava, ktorú z celej duše nenávidím.

Troška kruté.. Väčšina knižných postáv sa nedá nemilovať, no aj tak mi v mysli ihneď vyletí jedna osoba... Skutočne neznášam prezidentku Coinovú s ktorou sme sa mohli stretnúť v záverečnom diely Hier o život, v Drozdajke. Je to jedna hnusná, zákerná ženská, ktorú neznášam od samého začiatku !

Hrdina, ktorý si môže dovoliť nevyzerať perfektne.

Rudy zo Zlodejky kníh.. Vždycky bol zašpinený, nikdy nemal dobré úmysly a vedel vymyslieť tie naj prefíkanejšie nápady, no aj tak sa mi vryl do srdca, a práve on spustil moje prvé slzy pri čítaní tej úžasnej knihy. Chlapec s večne citrónovými vlasmi :')

Hrdinka, ktorú obdivujem.

Liesel Meminger !! Zažila si toho viac než ktokoľvek z nás.. Mnoho ľudí by to položilo, no ona všetko zvládala a snažila sa ako len mohla. Pre mňa je to jedna z najlepších hrdiniek vôbec ! Takisto obdivujem Katniss Everdeenovú. Bola nútená dospieť skôr než by mala. Postarala sa o celú svoju rodinu, a život sa s ňou takisto nemaznal... Tieto obidve hrdinky sú silné osobnosti !

Najlepší nie hlavný knižný pár.

Snape a Lili z Harryho Pottera.. Snapa som moc nemala v láske, no po tom ako som sa to dozvedela.. myslela som že sa moje srdce zlomí a rozbije na drobné kúsky. Vtedy sa mi všetko pospájalo.. Snape bol úplne iný než som si myslela, a mal úplne iné úmysly.. Prežil jedno obrovské sklamanie.. a sklamanie v láske bolí najviac.. A dostalo ma, že on ju miloval aj po toľkých rokoch. Som síce rada, ako to nakoniec bolo, že Lily skončila s Jamesom, ale toto bolo veľmi pekné...

HOT TOPIC: Videorecenzia alebo klasická recenzia? Ktorú z nich si prečítam/pozriem radšej?

Neviem ako vy, no ja radšej recenzie písané.. Väčšina video recenzií ma ani nebaví, aj keď česť výnimkám.. Takému Infernu na polici, nikdy nepohrdnem, ona natáča naozaj skvelé recenzie :D... Písané recenzie mám radšej, myslím že podstata blogovania je skôr v písaní než natáčaní. Mnoho blogerov do toho videa ani nemá čo povedať... Iba hmkajú, premýšľajú čo by povedali ďalej, prečítajú vám len anotáciu, môže sa stať že vám prezradia spoiler čo vás zbytočne vytočí.. Ja som za písanie :)

Otázka na telo: Ja a spoilery - Používam ich v svojich recenziách? Čítam ich niekedy alebo sa im vyhýbam ako čert krížu?

Naozaj výstižné !! :D Vyhýbam sa im ako čert krížu, presne tak ! Neznášam keď sa z recenzie dozviem nejaký spoiler, vtedy by som najradšej vraždila. Veď to vám zničí celý pôžitok z knihy.. Páči sa mi ako je to na Martinuse v komentároch. Tam, keď chcete povedať aj niečo z deja, tak to oznámite, a ono to ukáže len tým čo to chcú vidieť, určite ste sa s tým už stretli.. Priznávam, že keď som začínala s blogom, tak som si nedávala pozor či náhodou nezadám nejaký spoiler, no teraz si na to pozor dávam. Keď viem že to štve mňa, tak prečo by som mala štvať ostatných ?


Dúfam že so mnou v mnohom súhlasíte, a že vás bavil tento článok.. Každopádne, teším sa o mesiac na ďalší ADD YOURS :)

6 komentárov:

  1. Coinová bola mrcha! Teším sa na ňu vo filme :)
    A inak ak by si mala chuť prečítať si Magnusovú knihu: http://www.bookdepository.com/Bane-Chronicles-Sarah-Rees-Brennan/9781442495999 ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka za koment a link :). Len to by som si musela najprv zlepšiť svoju angličtinu :D Ja počkám.. :D

      Odstrániť
  2. O Magnusovi je kniha myslim :D ale inak presne aj ja by som si chcela precitat o Voldym knihu hihhjijjihij :D nechapem inak, kto nemoze mat rad harryho. Ved to je aj moje detstvo knihy filmy vsetko. Uz len si predstavujem jak budem mat deti a budem ich nutit citat a pozerat harryho nech aj oni maju carovne detstvo :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno je o Magnusovi, len ešte nieje preložená.. počkám si :) a tie posledné vety.. súhlas, nápodobne :D

      Odstrániť
  3. Rudy a Liesel - naprosto souhlasím! (viz. moje recenze na Zlodějku knih- http://teetees-books.blogspot.cz/2014/05/zlodejka-knih-nekrade-jen-knihy-ale-i.html) ♥Oba dva jsem si naprosto zamilovala a taktéž byl Rudy jedním z hlavních důvodů, proč jsem u Zlodějky knih brečela:') A spoilery nenávidím stejně jako Ty:D

    OdpovedaťOdstrániť