sobota 17. mája 2014

Mesto padlých anjelov (4) / Cassandra Clare

Mesto padlých anjelov

O knihe :
Valentine je porazený a vojna sa skončila. Clary Frayová sa vracia späť do New Yorku k novému životu. Chce sa stať plnohodnotnou Tieňolovkyňou a zároveň sa učí používať svoju špeciálnu silu. Jej mama je zasnúbená so svojou celoživotnou láskou a Dolnosveťania a Tieňolovci si nažívajú v pokoji. A čo je najdôležitejšie: s Jaceom sú konečne spolu. 
Nič však netrvá večne. Niekto vyvražďuje Tieňolovcov, rozdúchava napätie medzi Dolnosveťanmi, a to môže viesť len k ďalšej vojne. Clary nedokáže pomôcť ani jej najlepší priateľ Simon. Jeho mama totiž zistila, že je upír, a vyhodila ho z domu. A aby toho nebolo málo, randí naraz s dvoma krásnymi a nebezpečnými babami. Clary napokon zisťuje, že nešťastnou náhodou dala do pohybu sled hrozivých udalostí, ktoré môžu zapríčiniť, že stratí všetkých, ktorých miluje.

Moje pocity :
Clary môže byť konečne šťastná s Jaceom. Myslia si, že už nič nemôže narušiť ich krásnu budúcnosť, no osud to zariadil inak. Jace sa od Clary čoraz viac vzďaľuje, je tichý a vyzerá zničene. Trápia ho nočné mory, z ktorými bojuje každú noc. Je v tom démon ? Môže ho cez tie sny ovládnuť, a dať do pohybu sled hrozných udalostí ? Simon sa snaží nemyslieť na budúcnosť, no je k tomu čoraz viac nútený. Jeho mama zistí že je upír, a on odíde z domu.. Navyše čelí zvláštnym ľuďom ktorý ho prenasledujú, a chcú zabiť... Čo od neho chcú ?

V prvom rade by som chcela povedať, že nechápem ľudí ktorým sa tento diel nepáčil. Mali by sa zamyslieť nad tým, že táto časť bola skôr zameraná na prekvapenia a šoky než akciu. Mne sa páčila, a veľmi ! Je to dokonalá kniha, ktorá ma nepustila. Je to presne typ knihy, ktorý vás chytí a vy si pri čítaní hovoríte "ešte jedna kapitola, fajn tak ešte jedna, dobre toto bude posledná..", no odtrhnúť sa je nemožné ! Milujem že pri knihách od Cassandry si to viem celé predstaviť, a dokážem sa do toho vžiť. Keď sa tam niečo deje, mám pocity akoby sa to dialo mne, akoby som bola ja tou postavou čo zažíva dobrodružstvo.. Všetko sa dá s nimi prežiť.

Ďalej sa mi páči, že všetko čo Cassandra napíše, je uveriteľné. Vy si nepoviete ironicky "no jasnééé", vy jej to zhltnete. Niekedy si musím naozaj pripomenúť, že je to len príbeh, pretože je to tam tak samozrejme a logicky napísané, že ja to inak ako skutočnosť nevidím :D. Cassandra má veľmi jednoduchý štýl písanie, no už viac krát som sa presvedčila že v jednoduchosti je krása. 

Ako som vravela.. V tomto diely je menej akcie než v predošlých dieloch. Mne to nevadilo.. Pretože tú takisto chytáte infarktové stavy, no z prekvapení čo vám Cassie naservíruje. Nespočetne veľa krát mi to až vyrazilo dych, a ostala som sedieť s tým, že čo sa to tam preboha deje ? Od knihy je nemožné sa odtrhnúť, naozaj ! Navyše keď ju čítate, tak sa ani odtrhnúť nebudete chcieť..  Je to dokonalý svet v ktorom by som chcela žiť..


Netajím sa tým, ako si ma získali postavy.. Clary sa v tomto diely snaží stať plnohodnotnou tieňolovkyňou, zo všetkým čo k tomu patrí. Trénuje, a snaží sa.. Je trocha nešťastná, pretože zo vzťahu s Jaceom, ktorý bol najprv dokonalý, sa od seba mierne oddeľujú. Clary patrí medzi moje najobľúbenejšie postavy ! Páči sa mi jej odvaha, a celkovo.. že je iná než hrdinky s ktorými sme sa stretli doteraz. Jace to má teraz ťažké. Má pocit akoby nikam nepatril. Celý život si myslel že je Wayland, potom že je Morgenstern, nakoniec zistil že je Harondale, no bol vychovaný ako Lightwood. Kto by sa v tom vyznal ? On sám sa už nevyzná sám v sebe. Má strach z toho či na ňom Valentine niečo nezanechal, a má strach aj o Clary. Urobil by všetko len aby bola šťastná.. Jace už dávno nieje ten arogantný chlapec, konečne odkrýva svoje city, čo si ma naozaj páči.. Aj keď jeho ironické poznámky ho úplne neopustili. Naozaj som nad knihou chytala záchvaty smiechu... Inak mne sa naozaj páči naša slávna dvojica Aleca a Magnusa.. Oni sú božííí !! :D

Ale ja som taká šťastná že tu knihu mám !! Myslela som že už sa toho ani nedočkám. Veď uznajte, niektorý ju už viete dobre že nie naspamäť, a ja sa len teraz rozplývam aká je dokonala.. Som fakt šťastná ! Vlastne je to môj prvý recenzný výtlačok.. Mali ste ma vidieť keď prišiel :D. Za spoluprácu, a aj za knižku neskutočne ďakujem internetovému kníhkupectvu iPark. Určite si tam niekedy niečo objednajte ! Sú skvelý :)

Najradšej by som Cassandru Clare uškrtila, alebo spáchala nejaký atentát ! To nieje možné ako to ukončila, asi ma porazí ! Po dočítaní som len prekvapene sedela, listovala, a myslela som že mi do knihy zabudli dať zopár stránok. Ona mi spôsobila taký šok ! Keď si predstavím koľko sa ešte načakám na päťku.. Privádza ma to k šialenstvu ! Každopádne túto knihu si určite prečítajte, vrelo odporúčam. Som šťastná že ju už mám, a neskutočne sa teším na ďalší diel.. Potrebujem ho, hlavne pre pokojný spánok ! :D

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu iPark.
Knihu si môžte kúpiť napríklad TU.

Moje hodnotenie :

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára