piatok 30. mája 2014

Harry Potter a kameň mudrcov (1) / J.K.Rowlingová

Harry Potter a kameň mudrcov

O knihe :
Harry Potter je sirota, žije u príšerných príbuzných a až do svojich jedenástich narodenín si myslí, že je obyčajný chalan... Lenže potom začne dostávať záhadné listy, navštívi ho sympatický obor, na jeho radu sa Harry prihlási na Rokfortskú strednú čarodejnícku školu, naučí sa hrať metlobal a stretne sa v boji so svojím úhlavným nepriateľom. Dôvod, prečo sa to všetko stane, je jasný: Harry Potter je čarodejník!

Moje pocity :
Harry Potter žije u extrémne príšerných príbuzných, ktorý sa ho nedobrovoľne ujali po smrti jeho rodičov. Do svojich jedenástich rokov je pravidelne týraný bratrancom Dudlym, a nespravodlivo trestaný strýkom a tetou. Trestajú ho za to, za čo ani nemôže. Harrymu sa totižto často stávajú zvláštne veci. Naj zvláštnejšie udalosti, ale začnú až po príchode tajomných listov.. Harry objaví zázračný a aj nebezpečný svet čarodejníkov, a navyše spozná priateľov na celý život. Bifľošku Hermionu, a pehavého Rona.

Ja viem že je prakticky zbytočné písať recenziu na knihu, ktorú pozná celý svet, a celý svet ju vie naspamäť. Aj ja ju už čítam asi miliónty krát, a viem že nie naposledy.. no teraz sa mi to dosť zíde. Raz tu už bola na toto recenzie, lenže bola to jedna z tých prvých (väčšina blogerov nieje moc pyšná na svoje prvé recenzie, ani ja..). Teraz celkovo vylepšujem blog. Dávam si mnoho re-readingov, píšem na novo recenzie, atď.. Preto dúfam že vám nebude prekážať recenzia na takúto knihu.. Berte to pozitívne. Môžte si aspoň zaspomínať na úžasný svet Harryho Pottera :).

Harry Potter je asi to najcennejšie čo mám vo svojej knižnici. Spája sa mi s ním detstvo, proste všetko... Nikdy nezabudnem ako mi mamina každú noc čítala Harryho (najviac si pamätám úsek ako Harrymu vždycky narástli vlasy). Harry je neodlučiteľnou súčasťou tohto sveta. Viete si vôbec predstaviť že by príbeh Harryho Pottera nikdy nezazrel svetlo tohto sveta ? Ja si to teda predstaviť neviem, a ani nechcem !

Harry bola kniha určená deťom, podotýkam bola... Príbeh pohltil každého človeka na svete. Je tak ako pre deti, tak aj pre dospelých. Harry sa nedá nemilovať ! Rowlingová všetko napísala neskutočne reálne. Pre mňa sú postavy z knihy skutočné ako hocijaký človek na ulici. Všetko mi príde úplne normálne.. Ale viete čo ma pri čítaní strašne hnevá a mrzí ?... Že by som sa chcela neskutočne dostať do sveta Harryho Pottera plného kúzel.. 

Sériu si okamžite zamiloval svet, no viete čo sa mi stalo ? Našla som aj kritiku.. Kniha je kritizovaná, napr. hlboko veriacimi ľuďmi. Raz som natrafila na knihu Harry Potter očami kresťana, kde jeden pán obviňuje Rowlingovú zo satanizmu a podobných vecí.. Nechápem to. V celom príbehu sa nepoukazuje len na to čaro.. Ide tam hlavne o silu priateľstva a lásky. Vtedy som sa riadne nahnevala.. Podľa mňa to ani tak nebolo očami kresťana, ale skôr očami nejakého zakomplexovaného debila...

Štýl akým je kniha písaná je veľmi jednoduchý. Ľahko vás to vtiahne do deja, a vy sa odtiaľ už ani nebudete chcieť dostať. Vlastne.. do knihy som sa pustila včera večer, no a dnes poobede som ju už mala za sebou. Je to strašne chytľavé.. Aj keď to viem naspamäť stále ma tam niečo prekvapovalo. Všímala som si aj to čo predtým nie.. Aj po tom milióntom razy som dokázala z knihy niečo vyťažiť. Pri tejto knihe určite nikdy nič nestratíte ! Iba získate... viac než by ste si mysleli !

Hermiona je skvelá postava ! Spočiatku mohla niektorým ľuďom liezť na nervy vďaka jej perfekcionistiskej povahe, a bifľovaniu.. No ja ju zbožňujem od začiatku. To jej "Mimochodom.. Máš na nose špinku". Proste ona je celá dokonalá :D ! Dokáže sa obetovať pre svojich priateľov. Vie čo je správne a čo nie.. A je neskutočne múdra. Páči sa mi, ako vie dokázať naučiť Harryho a Rona zodpovednosti.. Nie úplne, no vie im ukázať správnu cestu. Hermiona vždy koná len to, čo je správne. Ron... Môj pehavý ryšavý Ron.. Chudobný, no s veľkým srdcom. Mám ho neskutočne rada. Keď ja mám všetkých rada ! A úplne milujem dvojičky Freda a Georga.. čistý géniovia ! Vždy ma vedia rozosmiať. A o tom ako milujem Hagrida, Dumbledora, alebo Harryho.. tak to vám ani hovoriť nemusím.

Harry Potter je dokonalé dielo, ktoré ak ste nečítali, neváhajte ani sekundu a ihneď sa doňho pustite. Nikdy to neoľutujete. Pre mňa je Harry neodmysliteľnou súčasťou života :) !

Moje hodnotenie :

1 komentár:

  1. Taky jsem ho četla snad stokrát a je to kniha, co neomrzí. Líbí se mi, že se i filmy držely knih a tak se to aspoň neplete. Prostě moje dětství :)
    www.fantasy-maniak.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť