utorok 13. mája 2014

Mesto skla (3) / Cassandra Clare

Mesto skla

O knihe :
Jocelynin život je naďalej v ohrození. Clary ju chce zachrániť, a tak musí navštíviť Mesto skla, domov všetkých Tieňolovcov, aj napriek tomu, že vstupom do mesta porušuje všetky zákony. Až na mieste sa dozvedá, že Jace ju tam vôbec nechce a jej najlepší kamarát Simon skončil vo väzení. Tieňolovci totiž nedôverujú upírovi, ktorému neškodia slnečné lúče. 
Valentine zoskupuje svoju armádu démonov, s ktorou chce zničiť všetkých Tieňolovcov. V zmätku prichádzajúcej vojny sa musia Tieňolovci rozhodnúť, či budú bojovať po boku s upírmi, vlkolakmi a ostatnými Dolnosveťanmi, alebo proti nim. Jace si postupne uvedomuje, čo všetko je ochotný riskovať pre Clary, ktorá musí sústrediť svoju nové schopnosti, aby ochránila Mesto skla - ale za akú cenu? 
Láska je jedným zo smrteľných hriechov a tiene minulosti sa načahujú za Clary a Jaceom, ktorí sa musia postaviť Valentinovi.

Moje pocity :
Clary je pripravená na svoju prvú návštevu Idrisu, aj keď s tým Jace nesúhlasí. Je pevne rozhodnutá, že ona jediná môže ísť za Ragnorom a pomôcť mame. Bohužiaľ v Jaceovom pláne ochrániť Clary nastanú komplikácie a Simon je zranený. Prevezú ho do Idrisu zo sebou a tým mu zachránia život, no Sesia neuvažuje rovnako ako oni. Dolnosveťan v ich svete sa im vôbec nepáči, preto Simona uväznia. Jace s Clary stále bojujú so svojimi citmi, a v tieňoloveckom svete nastáva vojna po ktorej budú buď nažívať v pokoji, alebo sa poddajú Valentinovi.. Navyše zistia čo myslela Sílijská kráľovná tými experimentami...

Mesto skla som už čítala.. vtedy ma kniha tak pohltila, že som sa ani nehla z izby a jediné čo ma zaujímalo bolo ako to celé skončí, no zároveň som tíško dúfala že sa to nikdy neskončí a ja naveky budem čítať ich príbehy. Tento diel patrí medzi moje najobľúbenejšie ! Je plný prekvapení (a to doslova), otvoreným ústam a vyplešteným očiam sa skrátka nevyhnete, lebo tieto prekvapenie sú naozaj... hmm prekvapivé, šokujúce :D.. Ešte by som chcela podotknúť, že obálky na Nástroje smrteľníkov sú skutočne krásne ! Málokedy je prerobená obálka krajšia než originálna.. No, ale na tomto diely je obálka extrémne nádherná ! Čierna v spojení fialovej vyzerá úžasne, a do toho runy... vyzerá to neskutočne ! Dúfam že so mnou súhlasíte, naozaj si nemôžem pomôcť.

Dejovo je kniha dokonalá (ako inak) !! Je úplne absurdne aby sa vám stalo, že sa budete nudiť, to sa nedá ! Už som spomenula prekvapenia, tie vám vyrazia dych, ale to napätie.. Pritom vám aj srdce prestane biť, a vy nebudete mať na výber len čítať ďalej. Jediné na čom bude záležať je aby ste sa dozvedeli čo sa deje.. stránka za stránkou, kapitola za kapitolou.. Nenašla som tu jedinú nudnú časť / úsek, kapitolu, ani jediná chybička. Pre mňa patrí táto kniha určite k mojim najobľúbenejším.. Čo kniha ? Celá séria ! 

Cassandra Clare je v mojich očiach génius ! Je mi ukradnuté či ešte napíše milióny sérii o tieňolovcoch. Ja budem len rada, pretože tento svet čo ona vymyslela, je geniálny ! Cassie píše s takou ľahkosťou. Nič nenechá na náhodu, všetko má do detailov premyslené, no zároveň je jej štýl jednoduchý.. Mne sa páči, že sa zbytočne nebabre s dlhými úvodmi a opismi, ona vás hneď prenesie do deja plného akcie a napätia. Postavy ktoré vymyslela sa mi naozaj dostali pod kožu, a všetko čo napísala je tak strašne uveriteľné... vy jej to celé zhltnete. Navyše nikdy si nemôžete byť ničím istým, pretože keď už vyzerá byť vyriešený jeden problém, tak okamžite nastane ďalší. Dokonalá séria !! Mňa aj strašne zaujali nápady Cassandry. Páčili sa mi.. napr. Pán prsteňov na spôsob denníkov Bridget Jonesovej, alebo ako Harry Potter a Malfoy vypijú všehodžús, no účinok nevyprchá, a po zvyšok života ostanú v tele toho druhého. Jej nápady stoja za to !

Mnohé postavy prešli obrovskou zmenou. Jace odkryl svoje pocity (konečne), a z toho arogantného ironického jadra sa predral citlivý chalan, ktorý je len zranený. Jace patrí medzi mojich miláčikov, on je skrátka úžasný ! Milujem jeho obidve já - jeho ironickosť a arogantnosť, jeho citlivosť a zraniteľnosť. Simon sa takisto zmenil.. Povedala by som že dospel a začal sa snažiť chápať mnohé veci. Simona mám tiež strašne rada, taký kamarát ako je on je na nezaplatenie.. Clary si prešla mnohým, no nikdy sa nezastaví. Páči sa mi na nej jej odvážnosť, chcela by som byť ako ona. Ďalej chcem spomenúť postavy ktoré mám rovnako rada, a to sú : Isabell, Alec, Max, Magnus, Luke, a aj Jocelyn. No aj tak najlepší sú Alec a Magnus :D !

Rada by som ešte priložila nejaké úryvky z knihy, ktoré ma dostali... 

Viem, čo je so mnou zlé. A možno - možno práve preto ťa tak veľmi potrebujem. Lebo ak zo mňa Valentine urobil monštrum, potom z teba urobil niečo ako anjela. A Lucifer miloval boha, nie ?

"Nie som nijaký anjel," zopakovala. "Nevraciam knihy do knižnice. Sťahujem z internetu načierno hudbu. Klamem mame. Som celkom, úplne normálna."
"Pre mňa nie." Uprel na ňu zhora pohľad.

Je ich omnoho viac, ale to len tak na okraj.. Ja vám chcem povedať, že ak ste to ešte nečítali, tak neváhajte ! Pohltí vás to, a vy ani nebudete vedieť ako sa to stalo.. Milujem túto knihu, pretože sa do nej dá skvele vžiť, keď čítate, tak to vidíte a máte pocit ako keby ste vy boli hlavnými postavami a prežívali to.. Neváhajte a prečítajte si to !! :)

Moje hodnotenie :

4 komentáre:

  1. Dlhšie nad sériou premýšlam :) nevyzerá zle.
    Pekná recenzia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neváhaj a určite sa do toho pusti, je to naozaj skvelá séria :)

      Odstrániť
  2. Aj moja najobľúbenejšia zo série je táto tretia! :3 A čo sa týka obálky, tak súhlasím, málo kedy sa im ju podarí prerobiť tak, že pretromfne aj originálnu :D
    Čo dodať, pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť