štvrtok 8. mája 2014

Mesto popola (2) / Cassandra Clare

Mesto popola

O knihe :
Clary si želá, aby sa jej život vrátil do normálnych koľají. Ale čo je normálne, keď je Tieňolovkyňou vraždiacou démonov, jej mama leží v kóme vyvolanej čarami a zrazu všade naokolo vidí Dolnosveťanov, ako sú vlkolaci, upíri či víly? Keby nechala tento svet za sebou, mohla by sa venovať svojmu skutočnému priateľovi Simonovi. Tieňolovci sa jej však nechcú vzdať – hlavne jej nádherne neznesiteľný brat Jace. Aby Clary zachránila svoju mamu, musí sa spojiť s nebezpečným Tieňolovcom Valentinom, ktorý je pravdepodobne šialený, určite nebezpečný a navyše je to jej otec. 
V New Yorku sa však dejú zvláštne veci. Niekto vraždí deti Dolnosveťanov. Je aj za týmto Valentine? A ak áno, o čo mu vlastne ide? Keď zmizne aj druhý z Nástrojov smrteľníkov – Meč smrteľníkov – prichádza desivá Inkvizítorka, aby si posvietila na Jacea. Ako ho má Clary zachrániť?

Moje pocity :
Mesto popola som už čítala, bola tu už aj recenzia, no bola to ešte taká s tých prvých tak som ju musela zmazať.. Teraz si vlastne dávam re-reading celej série, a dosť mi to vyhovuje pretože mi má dojsť môj prvý recenzák Mesto padlých anjelov, a re-reading tejto série som už aj tak plánovala dlhšie... Pamätám si že keď som čítala Mesto popola vtedy, tak sa mi to zdalo ako najslabší diel.. prišla som na jediné. Zrejme mi šibalo ! Veď toto je dokonalá kniha, pri ktorej sa nedá ani dýchať !!

Cassandra Clare je známa tým že v knihe vás dokáže šokovať, totálne priklincovať. Do knihy vie dať toľko napätia, že vy iba pozeráte čo sa deje, a nedokážete sa odtrhnúť od čítanie, máte pocit akoby už na ničom inom nezáležalo, dokážete sa odpútať od reality a prežívať ich životy. Cassandra je génius ! Dokázala napísať niečo neskutočné !

V tejto knihe sa začalo písať v odsekoch. Chvíľu to bolo s pohľadu, napr. Clary, potom zo Simonovho pohľadu a takto to šlo.. Mňa to, ale hrozne štvalo ! Viete prečo ? Pretože vždy prerušili dej v tom naj napínavejšom a dali nový odstavček, v novom bolo ďalšie napätia, a vy ste ani nemali čas sa spamätať. Je to proste plné zvratov a prekvapení, a vy si nemôžete byť istý ničím !

Dej nieje zdĺhavý. Cassandra sa neobťažuje s nekonečnými opismi, ale priamo vás vtiahne do deja, čo sa mi veľmi páči, pretože sa dokážete viacej vžiť do knihy. Pri čítaní som nemala problém, že by ma to nebavilo, skôr som mala problém sa od knihy odtrhnúť. Veď to poznáte : "Ešte jedna kapitola, fajn tak ešte jedna, dobre toto bude už fakt posledná, no dobre tak táto už naozaj". Takto sa mi to páči ! Zároveň milujem keď si dej z knihy dokážem predstaviť.. tuná to bol minimálny problém, tu nielenže som si to dokázala predstaviť, tu som sa dokázala priam zžiť s tými hrdinami a prežívať to s nimi.

Ja skutočne milujem postavy z Nástrojov smrteľníkov ! Clary patrí medzi moje najobľúbenejšie postavy, a o Jaceovi vám ani hovoriť nemusím. Jace je arogantný, namyslený, dalo by sa povedať že narcis (on sa netají tým ako sa miluje), a jeho ironické poznámky sú najlepšie ! Clary je odvážna, dokáže sa postaviť hocičomu a okúsiť dno svojich síl. Patrí medzi najlepšie hrdinky vôbec ! Luke.. Toho mám  naozaj rada. Viem že nieje Clarin otec, ale on je proste taký akoby ním bol. Je milý, a mám ho rada. Simon. Fúúha, toto som nečakala, ako zasa Cassandra prekvapí, ale túto zmenu som uvítala, a aj to zakončenie. No a aby som nezabudla, tak Simona mám tiež neskutočne rada. Inak.. Aj vy milujete Magnusa a Aleca ? Ale hlavne Magnus.. :D

Vyššie som spomínala že knihu čítam po druhý krát.. Viete že vôbec som nemala taký pocit. Mala som pocit ako keby som ju držala v ruke prvý krát v živote a iba som otvárala ústa od prekvapení a zvratov čo tam boli. Cassandra nám totálne vytrela zrak a v tomto diely doslova vybláznila svoju fantáziu. Nič nieje také ako sa zdá.. A navyše keby som nemala doma trojku, čítam to prvý krát, a prečítam si koniec.. tak ju zaškrtím. Ona vie naozaj "skvele" ukončovať knihy. Doslova vás donúti ísť si po ďalší diel, inak by ste ani nezaspali a zbláznili by ste sa. Ako naozaj dokonalá kniha, z ktorej sa budete dlho spamätávať. Vyrazí vám dych, prídete o nervy, a prežijete neskutočný zážitok. Všetko v knihe je tak uveriteľne napísané, že vy to celé zožeriete. Ak ste to ešte nečítali, tak neváhajte :) !

Moje hodnotenie :

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára