sobota 22. novembra 2014

Život jedna báseň / Colleen Hooverová

Život jedna báseň

O knihe :
Laykenini rodičia sa nevedeli dohodnúť: matka ju chcela pomenovať Layla podľa piesne Erica Claptona, otec navrhoval meno Kennedy podľa Kennedyovcov – hociktorého z nich. Kompromisom vzniklo meno Layken. Dnes už má dievča osemnásť, končí strednú školu a ocitne sa v novej životnej situácii: otec umrel a matka aj mladší brat potrebujú jej pomoc. Navonok pôsobí pokojne a vyrovnane, no v skutočnosti trpí a stráca nádej v budúcnosť.
Celá rodina sa z finančných dôvodov presťahuje na druhý koniec krajiny, do Michiganu. Tu sa Layken zoznámi s príťažlivým dvadsaťjedenročným susedom Willom s veľkou vášňou pre slam poetry, slamovanie. Aj on sa stará o mladšieho súrodenca. Veľmi skoro sa medzi nimi vytvorí mocné puto a Laykenin život odrazu dostáva novú iskru.
Po nádhernom prvom rande mladý pár čaká ohromujúce zistenie. Musia sa vyrovnať nielen so silami, ktoré ich k sebe priťahujú, ale najmä s tými, ktoré ich chcú od seba odtrhnúť. Ďalší úder nedá na seba dlho čakať, ale tentoraz sa Layken nemieni vzdať tak ľahko. A keď chýbajú obyčajné slová, svoje city možno najlepšie vyjadriť veršami...

Moje pocity :
Som veľmi rada, že som mala možnosť prečítať si túto knihu. Život jedna báseň je zvláštna kniha. Keď som ju začala čítať mala som trocha pochybnosti, či to nieje nejaké klišé a či je to naozaj také úžasné ako som čakala.. Tieto pochybnosti prešli po pár stránkach. Som rada, že kniha ma presvedčila. Pre mňa je toto od Colleen Hooverovej prvá kniha (viem, že aj jej ostatné knihy sú veľmi obľúbene a už dlho sa k nim chcem dostať..). Od klišé to malo ďaleko ! Vyvíjalo sa to smerom, ktorý pohne každým čitateľom a emociónálne to čitateľa vyšťaví..

Emócie spomínam hneď na začiatku.. Na túto knihu sa mi recenzia píše veľmi ťažko. Áno čítala som (možno) aj smutnejšie knihy a pri knihách málokedy plakávam a táto kniha mala svoje nedokonalosti, no aj tak ma nejakým zvláštnym spôsobom zasiahla.. Pri tejto knihe to nebolo tak, že som si ju prečítala, odložila ju do poličky, napísala na ňu recenziu a majte ma radi. Po dočítaní to bolo tak, že ešte v posteli pred spaním som rozmýšľala nad tým čo sa tam stalo a ako sa to skončilo. Moc často sa mi nestáva, že kniha ma donúti zamyslieť sa, no tu to tak bolo.. Pff ! Keby som nad tým rozmýšľala len po dočítaní, no ja som nad tým musela myslieť pri čítaní, po čítaní, po dočítaní, proste nonstop !

To som vám ešte ani nespomenula koľko krát som sa pri knihe rozplakala. Skoro nikdy pri knihách neplačem a tu ? Tu som plakala minimálne desať krát ! Plakala som, keď recitovali báseň, rozplakalo ma tam hocičo. Neviem či mi prepína, začínam byť citovo labilná, som zrelá na prášky, alebo toto bola fakt kniha pri ktorej sa vám nedajú udržať slzy ! U mňa to bolo slzavé údolia.. Príbeh bol strašne reálny a nič sa tam neprikrášľovalo. Nebola to rozprávka, ktorá končí "Žili šťastne až do smrti", skončilo sa to reálne a svojim spôsobom šťastne. My ľudia sa musíme celý život vyrovnávať zo stratami..


Veľmi sa mi páčil štýl písania autorky. Ako som spomínala, zo začiatku som bola na vážkach, no po pár stránkach sa autorka "rozpísala" a ja som sa nevedela odtrhnúť. Keby sa dalo prežiť bez spánku, nespím. Furt som musela v hlave premýšľať nad situáciou v knihe, neustále ! Pre mňa je to naozaj kvalitný román, ktorý by si mal povinne prečítať každý. Dúfam, že sa dostanem aj k ostatným knihám od autorky, pretože som si ju strašne obľúbila.

Postavy boli ako inak úžasné ! Layken (Lake) je typická tínedžerka. Snaží sa objaviť samú seba, chce zahojiť všetky svoje rany a snaží sa postaviť na nohy. Po tom ako jej zomrel otec cíti akúsi zodpovednosť. Sťahovanie neznáša ľahko, ale dokáže sa zabývať, aj keď sa jej to nepáči. K jej životu patria pravidelné hádky s mamou (veď to poznáme) a komplikovanie si svojho života. Ja som si ju obľúbila a veľmi. Možno mi asi dva krát liezla na nervy, ale dokázala som pochopiť jej správanie. Mala zaujímavé zmýšľanie.. Ja ju, ale naozaj obdivujem, život jej dal neľahkú úlohu.

Will je zodpovedný, starostlivý a dokáže obetovať svoje šťastie pre druhého. Odkedy mu umreli rodičia, stará sa o svojho mladšieho brata ako len vie. Osud sa s nim takisto kruto zahral.. Aj jeho obdivujem, pretože nieje jednoduché dospieť predčasne a vziať na svoje plecia postoj rodiča. On to však zvládal a výborne ! Jeho som si samozrejme ako inak tiež obľúbila od prvej chvíle. Asi vám nemusím hovoriť, že život oboch hrdinov sa zmení, keď ich osud spojí dokopy..

Strašne ma hnevá, že neviem napísať recenziu, tak jednoducho ako inokedy, no naozaj mi to v tomto prípade nejde. Toľko emócii vo mne vyvolala táto kniha, že to slovami skrátka vyjadriť nejde ! Nedá sa to ! Neľutujem, že som si ju prečítala a viem, že sa k nej ešte veľa krát vrátim. Mojou úlohou je teraz prečítať si ďalšie knihy od Colleen. Držte mi palce ! A ja dúfam, že každý z vás pekne nabehne do kníhkupectva, kúpi si túto knihu a doma si ju pekne krásne prečíta!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Knihu si môžte kúpiť, napr. TU.

Moje hodnotenie :

14 komentárov:

  1. Veľmi pekná recenzia,ja som prednedavnom dočítala Beznádejnú a tu ti rozhodne odporúčam ta ma citovo úplné vyžmýkala a to som si naivne myslela že citovo vyžmýkať ma dokáže len John Green a očividne som sa mýlila...recenziu na Beznádejnú si môžeš prečítať aj na mojom blogu....http://only-in-dreams.blog.cz/1411/cooleen-hooverova-beznadejna-recenzia

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) ! Práve Beznádejnú si chcem už tak strašne dlho prečítať.. cítim, že to bude čoskoro :D :).

      Odstrániť
  2. Môžem sa ťa opýtať, čo radíš pod klišé, keď túto knihu nie? O:)
    Zomrel jej jeden z rodičov
    Presťahujú sa na nové miesto ktoré nenávidí
    Stretne chalana, a už vlastne to sťahovanie nebolo také hrozné
    Na prvom rande sa do seba zamilujú
    Potom zistí, že je jej učiť
    Potom nemôžu byť spolu...
    A mohla by som pokračovať. Neviem, podľa mňa je to dosť klišé a dosť otrepané klišé a ako som vo svojej recenzii napísala - knihu, keď by som ju čítala ako jednu z prvých toho žánru, zbožňovala by som ju, ale teraz...sú oveľa lepšie knihy - a aj oveľa lepšie od Hooverovej :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pre mňa to bola od nej prvá kniha, takže som nemohla porovnávať z jej ostatnými knihami.. Najbližšie si plánujem prečítať Beznádejnú, tak uvidíme :). Ja viem, že tebe sa to zdalo byť otrepané, no mne sa to páčilo. Sto ľudí, sto chutí :).

      Odstrániť
  3. Moc pěkná recenze.. až mě přesvědčila, že si musím knížku přečíst !:-)
    http://welcometoglade.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem moc :) !! Tak to mám radosť ! Dúfam, že sa ti bude páčiť :) !

      Odstrániť
  4. Som zvedavá, ako sa bude kniha páčiť mne.:) Ale v Beznádejnej ma autorka strhla, tak hádam.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja verím, že sa ti bude :) !!! Ja som zasa zvedavá na Beznádejnú :D..

      Odstrániť
  5. Opravdu to vypadá zajímavě! Až nebudu mít na seznamu k přečtení 20 knížek jako právě teď, tak si ji určitě přečtu :))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Pekná recenzia, knihu mám už dávno na wishliste. Zaujala ma ako anotáciou, tak obalom a tvoje hodnotenie to ešte potvrdilo! Vyzerá to tak, že po knihe asi v blízkom čase siahnem! :)
    Inak, zatagovala som ťa do liebster award tagu!
    www.readingbookswithlove467.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) ! Určite po nej siahni, som si istá že sa ti bude páčiť :).
      Fúúha.. nie som si istá, ale mám pocit, že tento TAG som už dávnejšie robila.. pozriem sa. Ja by som sa aj rada zapojila, no uvidím ako mi to vyjde časovo :D. Každopádne ďakujem za komentár a aj za nomináciu :).

      Odstrániť
  7. vyzerá to zaujímavo :) asi si ju prečítam
    janesworldblog

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Môžem len odporúčať :).. a taká rada k čítaniu : nakúp si veľa balíkov vreckoviek (ja som ich potrebovala :D)

      Odstrániť