pondelok 6. apríla 2015

Elita (2) / Kiera Cassová

Elita

Z tridsiatich piatich dievčat v Selekcii zostalo už len šesť elitných súperiek. America spolu s nimi naďalej bojuje o lásku princa Maxona, budúceho vládcu Illey, avšak stále si nie je istá, komu skutočne patrí jej srdce. Keď je s Maxonom, srdce sa jej chveje vzrušením, no zároveň sa obáva ich spoločnej budúcnosti. Pri Aspenovi, prvej veľkej láske, zas nedokáže zabudnúť na všetko krásne, čo spolu zažili. Elitné dievčatá sú však odhodlané získať princa pre seba za každú cenu. Konkurencia je stále tvrdšia, a preto sa aj America musí rozhodnúť. Neuľahčujú jej to ani rebeli, ktorí chcú zvrhnúť vládu kráľa, Maxonovho otca, a žiadajú zrušenie Selekcie. Keď si je America už istá svojím rozhodnutím, stane sa čosi nečakané a všetko sa zmení. Vyberie si napokon rozprávkový život s princom Maxonom alebo lásku Aspena, ktorý je jej bezpečným prístavom?

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu PreŠkoly. Knihu si môžte kúpiť, napr. TU.

Elitu som začala čítať večer a o pár hodín som ju dočítala. Prečítala som ju doslova na posedenie. Je ťažké opísať čo som pri čítaní prežila, pretože nech poviem čokoľvek stále to nevyjadrí tie pravé pocity. Po dočítaní sa cítim zdrvená, psychicky zničená, vynervovaná, labilná, rozcítená, vyšokovaná... Bolo to niečo neskutočné!

Ako prvé zrejme musím poznamenať, že táto kniha sa číta strašne rýchlo. Prečítala som ju za pár hodín! Nevedela som či sa mám začať modliť aby som to čo najskôr prečítala, alebo aby sa tento príbeh nikdy neskončil. Stránky sa mi otáčali samé a ja som cítila takú malú túžbu aby to ubiehalo pomalšie, ale ja som potrebovala vedieť čo sa stane ďalej. Nedokázala by som si tie stránky šetriť, alebo knihu odkladať. To by bolo mučenie mojej osoby. Keď som dočítala vyšla som zo svojej izby a vyzerala som ako v tranze. Priznávam, prežívala som to..

Nejdem porovnávať či bol lepší prvý, alebo druhý diel, pretože by som to nedokázala a obe sú v mojich očiach dokonalé. Táto séria je výnimočná a v mojej knižnici má zvláštne čestné miesto. Za pomerne krátky čas si ma dokázala získať a zo mňa sa stal obrovský fanúšik. Je to originálne, výnimočné a ja tomu vlastne ani nemám čo vytknúť. Na knihe vidím len samé plusy. Keď si tak spomeniem ako som to nechcela čítať, tak strach a hrôza!

Mne osobne sa veľmi páči štýl písania Kiery Cass. Vie čitateľa upútať. Dokáže skvele zamotať dej a vygradovať napätie. Do svojich kníh vkladá originalitu a výnimočnosť. Keď čítate jej knihu ani na chvíľočku sa nenudíte, alebo nemáte potrebu odložiť knihu. Ja som už naozaj také niečo dlho nezažila. Nedokázala som sa od nej odtrhnúť! Ach jaj.. Neskutočne sa teším na tretí diel (Prvá). Som zvedavá ako to skončí. Tretí diel by mal vyjsť v septembri, takže to vnímam ako darček, kedže v septembri mám narodeniny.

Určite to o mne viete, a ak aj nie, tak sa dozviete... Som obrovský fanúšik nielen tejto série, ale aj jej postáv a okrem hlavnej hrdinky si ma asi najviac získal princ Maxon. U mňa sa zaradil k najobľúbenejším knižným hrdinom. Nezmenilo sa to ani pri tomto diely. Síce ma pár krát poriadne naštval, a samozrejme pár krát dojal, atď.. No aj tak ho stále zbožňujem. Páči sa mi jeho správanie k Americe, jeho vnímavosť a inteligencia. Je rozvážny, zábavný, nad všetkým sa zamýšľa a zaujíma ho ako sa cítia druhý. "Nech žije princ Maxon!" (musela som :D)

Americu ako hrdinku mám rada a veľmi. Takisto ju vnímam ako pomerne inteligentnú a v prvom rade mi nelezie na nervy. Kedže je z nižšej kasty vie sa vcítiť do toho ako sa cítia druhý a preto nie je bezohľadná, ale práve naopak. Občas robí nerozvážne veci a občas to poriadne preženie, no aj cez to ju mám rada, a som rada, že môžem čítať príbeh z jej pohľadu. Je napríklad fajn, že America má taký svojský zvláštny zmysel pre humor. Vždy sa rada zasmejem, keď niečo utrúsi.

Ja knihu maximálne odporúčam. Už dlho vo mne kniha nevyvolala takéto pocity ako teraz a už dlho som sa do príbehu nevžila ako teraz. Po celý čas som mala pocit, že to prežívam aj ja. Cítila som všetko čo aj postavy. Pre mňa to bol obrovský čitateľský zážitok. Naozaj odporúčam. Bolo to dokonalé! Ten koniec bol perfektný a čo si budeme nahovárať celá kniha bola perfektná! Teším sa na druhý diel a dúfam, že bude rovnako úžasný (čo rozhodne bude).

Moje hodnotenie :

10 komentárov:

  1. Tiež som ju mala veľmi rýchlo prečítanú takisto ako Selekciu i keď na môj vkus je to dosť "dievčenská" kniha a neboli tam žiadne odtrhnuté končatiny a tak :D Pekná recenzia... Ja som Elite síce pri recenzii nedala plný počet ale v mnohých veciach súhlasím.
    www.battyamnesia.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Odtrhnuté končatiny ? Fúha.. aj keď zaujímavý vkus :D ! Zrejme som dievčenskejšia ako som si myslela :D... Ďakujem :) !

      Odstrániť
  2. Selekcia sa mi páčila a ako hovoríš, veľmi ľahko a rýchlo sa číta. Uvidíme ako dopadne Elita, ale myslím, že sa mi páčiť bude :) Super recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite áno :). Bolo to skvelé a je tam mnoho prekvapení. Ďakujem :) !

      Odstrániť
  3. Teď jsem psala na blog recenzi na Selekci, tak pokud tě zajímá můj názor, tak se podívej, budu ráda :)
    Jinak Elitu si chci rozhodně přečíst, jelikož je to příjemná série a jsem zvědavá, zda příběh skončí dle mých očekávání :) Rozhodně díky za tvůj velmi pěkně podaný názor :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmi rada si pozriem tvoju recenziu :). A máš veľmi pekný blog :) !
      Dúfam, že keď sa k nej dostaneš, tak sa ti bude páčiť (ale verím, že áno) :).

      Odstrániť
  4. Som veľmi zvedavá na Elitu, snáď ma nesklame. :) Musím si ju prečítať čo najskôr :D Pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Zbožňujem Elitu, veľmi veľmi sa mi páčila :-)

    OdpovedaťOdstrániť