štvrtok 26. marca 2015

TAG : Od začiatku až dodnes alebo keby bolo keby

Všimli ste si ako dlho sme tu nemali žiadny TAG ? Je to priam celá večnosť ! Tento TAG je veľmi zaujímavý a je to také vrátenie do detských čias. Nominovala ma Majka z Addicted to books a ja jej za to veľmi pekne ďakujem :).



1. Keď si ešte nevedela čítať, ako si vnímala príbehy, čo ti čítali rodičia, známi ? Chcela si sa naučiť čo najrýchlejšie čítať, aby si si mohla čítať celé hory príbehov sama ?
Pamätám si ako mi mamina pred spaním čítala Harryho Pottera, Pipi dlhú pančuchu, Buratina a ja som ju napäto počúvala. Často na to spomíname. Uvedomujem si, že za lásku ku knihám vďačím mamine, pretože keby že mi takto nečítala zamilovala by som si knihy ? Našla by som si k ním cestu ? Neviem. Ale každopádne som rada, že to je tak ako to je. Keď mi čítavala počúvala som ju veľmi sústredene a vnímavo. Visela som na každom jej slovku (doteraz niekedy maminu prehovorím nech mi aspoň chvíľku číta :D). Občas som sa snažila a skúšala niečo prečítať sama, no vtedy mi ešte písmenká nič nehovorili. Našťastie ma to mamina naučila a ja som dokázala čítať už v škôlke :).

2. Písala si v detstve nejaké vlastné poviedky, básničky, rozprávky ? Keď áno, o čom boli ? Aké boli tvoje námety ?
Áno skúšala som písať svoje poviedky. Dokonca ich mám ešte uložené v notebooku a občas si ich prečítam a zasmejem sa. Viem, že pri jednej som sa inšpirovala Čarodejníkom z krajiny Oz, v ďalšej zasa myškou z takej rozprávky.. ona bola primabalerína. A tak.. :D

3. Patrilo čítanie k tvojim veľkým záľubám v detstve, čítala si len tak sem-tam, alebo len keď si musela písať do školy čitateľský denník ?
Rozhodne patrilo k záľubám. Do čítania ma nikdy nikto nenútil. Čítala som rada a zbožňovala som to. Veľmi rada som navštevovala a ešte aj navštevujem aj keď už troška menej knižnicu a objavovala tam nové zaujímavé príbehy. Veľmi rada som čítala Zuzanko a o niečo neskôr som si zamilovala Heidi dievčatko z hôr. Samozrejme čím som bola staršia tým som čítala viac a čítala som čoraz rôznejšie tituly :).

4. Túžila si niekedy napísať vlastnú knihu a stať sa slávnym spisovateľom ?
Jasné, že áno :D ! Je tu vôbec niekto kto po tom netúžil ? Vydať svoju knihu by som chcela dodnes len to už nerealizujem. Poviedky už nepíšem a nepokúšam sa o to. Ale napísať svoju knihu by bolo rozhodne fajn.

5. Chcela by si nám povedať, o čom tvoje prvé vymyslené príbehy boli?
Už som ich spomínala, ale nevadí. Moje príbehy boli o zvieratkách, priateľstve a nesmel chýbať šťastný koniec. Väčšinou to bolo tak, že nejaké zvieratká si šťastne nažívali, niečo sa stalo, oni si však poradili a všetko dobre dopadne. A často som sa aj inšpirovala inými príbehmi.

6. Keď si porovnáš staršie a terajšie časy, zmenil sa tvoj vzťah ku knihám ? Ako ?
Tak ono zmenil sa.. Keď som bola menšia vedela som sa omnoho viac ponoriť do príbehov čo som čítala. Vtedy som sa cítila ako hlavná hrdinka a všetko čo cítili oni, cítila som aj ja. Samozrejme aj moje myslenie bolo iné a všetko som vnímala inak. Ale zároveň sa nezmenil, pretože stále milujem knihy. Knihy si vážim a a teším sa z každej jednej čo mám.

7. Chcela by si sa venovať literatúre aj v budúcnosti, napr. aj odborne ? Chcela by si niečo predsa len napísať a vydať ?
Literatúre sa chcem venovať a veľmi ! Páčilo by sa mi písať a vydávať svoje knihy (čo vôbec nie je jednoduché). Alebo by som bola šťastná keby som mohla pracovať v nejakom vydavateľstve. Po prípade by mi úplne stačilo pracovať v Martinuse :D.

Ja nominujem Kiku z Our Universe of Books, a Maru z Knižného neba :).

15 komentárov:

  1. Skvělý TAG, zatím jsem na něj nikde nenarazila...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super tag. :) Ja som si v detstve písala príbehy o vode, pretože som mala zápisník a na obale bola kvapka vody :D Stále si jednu z nich pamätám. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :). To by ma nenapadlo, ale tie príbehy museli byť riadne originálne :D !

      Odstrániť
    2. Nie je začo, a áno, boli. :) :D Napríklad: "Nemali sme doma vodu. Tak som šla do obchodu, ale v obchode nemali vodu. Tak som sa napila z vodovodu." :DDD
      Mala som 9. :D

      Odstrániť
    3. Ja som sa inšpirovala Čarodejníkom z krajiny Oz tuším.. a písala som ako sa hlavný hrdinovia skoro udusili niečim jedovatým na poli, ale zachránili sa a putovali ďalej :D :D...

      Odstrániť
  3. Úžasný tag :D ... Spomínam si ako som písala v druhej triede knihu. Paperback. Bolo to dokonalé :3 :D Asi už len kvôli tomu sa tiež zapojím :D
    Inak, je úžasné, že ti mama čítala Harryho Pottera :) Mne väčšinou len tie krátke rozprávky z takých obrovitánskych hrubých knižísk... Muselo to byť super :) pamätala si si dej? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :D. Keby som bola mucha, ktorá dokáže cestovať v čase a vrátila by som sa do minulosti kedy by si písala Paperback, sadla by som si na stenu a čítala tvoje dielo, pretože vďaka tvojmu dokonalému humoru by som prečítala aj tvoj nákupný zoznam :D..
      Teraz si aj ja uvedomujem, že to bolo od nej super. Veď som mala asi štyri roky a ona mi hneď Harryho :3. Bolo to skvelé a hej pamätala :D. Doteraz si úplne živo pamätám, keď mi čítala a hovorilo sa tam o tom ako Harrymu rýchlo rastú vlasy a že Petúnia z toho ide zošalieť :D. Keď sme na toto spomínali s maminou bola prekvapená, že si to pamätám, pretože si myslela, že ju nepočúvam (stále som sa hmýrila a nevedela som obsedieť), ale ja som ju počúvala :D ❤

      Odstrániť
  4. Júuj veľmi sa teším, že si Tag vyplnila :) Pracovať v Martinuse...ach to by bol sen :D ja by som napríklad chcela ešte navrhovať obálky kníh :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja som rada.. aj keď mi to tak dlho trvalo. Ďakujem, že si ma nominovala :).
      Však :D ? Som rada, že nie som jediná ktorej by sa to páčilo :D. To by bolo tiež super :D !

      Odstrániť
  5. Páni moji! Prečo som len tento tag neobjavila skôr?! :D Akurát som totiž napísala článok o tom, ako som sa dostala k čítaniu, takže toto by bolo rozhodne to pravé...tak ešte porozmýšľam a možno ho vyplním ;)
    Inak,skvelé odpovede! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Čožé! Tak toto je iný tag. Veľmi sa mi páči a musím si ho dať na zoznam.
    Inak, veľmi ma bavilo čítať tento príspevok. Ako keby som objavovala tvoju cestu a bola tebou :)
    Velmi pekný článok!
    www.readingbookswithlove467.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada :)! Potom si ho zas naopak veľmi rada prečítam ja :). A ďakujem :)!

      Odstrániť