pondelok 23. marca 2015

V apríli vyjde... (povinná jazda !)

Ahojte ! Kedže ja sama očakávam skvelé novinky, ktoré majú vyjsť budúci mesiac rozhodla som sa s vami o ne podeliť. Je možné, že tento typ "článku" budem písať častejšie (aj keď nesľubujem, pretože plánovanie je riskantné :D). Dúfam, že aj vy sa tešíte tak ako aj ja na tieto krásky, ktoré vám predstavím... Nejdem už vykeciavať a rovno vám ich predstavím.

Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín
7.4.2015
V apríli vyjde pre mňa dlho očakávaná novinka od známeho autora Johna Greena. Niektorý jeho tvorbu milujú a iný zas neznášajú (ja určite patrím do prvej skupiny). Knihy od Greena sú pre mňa niečim výnimočné... Nikdy by som netvrdila, že sú dokonalé (ak to aj poviem, nie sú) a možno práve preto ich mám tak rada. Nikto nie je bez chyby a ani knihy. Majú svoje chyby a tak je to správne. John Green má veľmi zaujímavý štýl písania a jeho príbehy majú niečo do seba.. sú iné. Navyše John má prekrásne myšlienky. Ako teda vidíte ja sa teším aj na túto knihu.. ako inak aj tentoraz ma anotácia zaujala a pokladám to za zaujímavý nápad. Som strašne zvedavá ! A... ani tentoraz nebude výnimkou, že táto kniha vyjde v dvoch prevedeniach. Prvé prevedenie je hardback (obálku vidíte na obrázku) a druhé prevedenie je paperback z vydavateľstva Yoli. Zatiaľ sa mi vždy viac páčili Johnove knihy v paperbacku, preto tak mám doma aj Na vine sú hviezdy, Papierové mestá (mohli by niečo vymyslieť aj pre Aljašku však?)... Troška ma hnevá, že pri Poučke o podstate predvídateľnosti sa mi viac páči hardback. Ale tak.. aby mi to ladilo asi si vezmem paperback. Uvidím :D ! A strašne ma teší novinka, ktorá sa nedávno objavila ! Vydavateľstvo sa rozhodlo preložiť Will Grayson, Will Grayson. Som úplne nadšená :3 !

Colin Singleton má vo vzťahu k nežnému pohlaviu svoj jasný typ – dievčatá, ktoré sa volajú Katherine.
Má to však chybu – zakaždým od nich dostane kopačky. Stalo sa mu to už presne devätnásťkrát. Tento veľký fanúšik prešmyčiek má odrazu strach, že je odpísaný, lebo zo zázračného dieťaťa zrejme nikdy nevyrastie dospelý génius, a tak sa vyberie na road trip. Vo vrecku má desaťtisíc dolárov, za pätami krvilačného diviaka a na sedadle spolujazdca najlepšieho kamaráta s nadváhou a s nehynúcou láskou k Sudkyni Judy, ale chýba mu Katherine. 

Colin má jasný cieľ: dokázať platnosť Poučky o podstate predvídateľnosti Katherín. Dúfa pritom, že pomocou nej získa možnosť predpovedať budúcnosť akéhokoľvek vzťahu a tak pomstí všetkých nešťastných zberačov kopačiek. Čo sa však v skutočnosti vďaka poučke stane? Svoju úlohu v premene citového života hrdinov zohrá láska, priateľstvo aj mŕtvy rakúsko-uhorský arcivojvoda!

Mesto nebeského ohňa
23.4.2015
Ako správny fanúšik Tieňolovcov sa teším na posledný diel. Som hrozne zvedavá, pretože ako to už býva, tak posledné diely sú plné akcie a sú väčšinou najlepšie diely série. Cassandra Clare je perfektná autorka a ja som zvedavá čo si pre nás prichystala. Dúfam, že k svojim postavám nebude moc krutá a dožijú sa šťastného konca (bolo by na čase). Inak.. čo sa týka tejto série, tak sú na ňu rôzne názory. Mnohý si myslia, že Cassandra to mala seknúť tretím dielom "Mesto skla" a ukončiť ním sériu a zasa iný sa tešia, že pokračuje. Ja mám na to názor taký, že mohla to ukončiť, ale som rada, že pokračuje. Skrátka čítať príbeh Jacea a Clary je niečo neskutočné ! Pri nich túžite byť na konci, ale zároveň túžite aby to nikdy neskončilo. Ja keď prečítam tento diel, tak viem, že budem šťastná, ale bude mi to aj ľúto. 

V epickom finále Nástroje smrteľníkov – najpopulárnejšej mestskej fantasy súčasnosti – sa musí Clary s ostatnými Tieňolovcami postaviť najväčšiemu zlu na svete: Clarinmu bratovi.

Nočné mory sa stali skutočnosťou. Sebastianovi Morgensternovi sa podarilo rozdúchať nepokoje medzi Tieňolovcami. S Pekelnou čašou v rukách premieňa Tieňolovcov na temné stvorenia, ktoré sa musia postaviť proti vlastným rodinám i milovaným. Vystrašení Tieňolovci hľadajú útočisko v Idrise, no so všetkými bojovníkmi proti temnote za začarovanými hranicami ich domoviny, kto ochráni svet pred démonskou inváziou? Keď sa prezradí najhrozivejšie sprisahanie proti Tieňolovcom v dejinách, Clary, Jace, Isabelle, Simon a Alec musia zutekať pred hnevom Rady. Na ceste za zbraňou schopnou zničiť Sebastiana vkročia do démonských dimenzií, kam Tieňolovci nikdy nezavítali a z ktorých sa ešte žiaden smrteľník nevrátil živý...

V šiestom a poslednom pokračovaní celosvetovo megaúspešnej ságy Nástroje smrteľníkov musia čitatelia obetovať životy obľúbených hrdinov, vzdať sa lásky, pre ktorú mnohí padli, a vyrovnať sa so zmenou sveta, ktorý už nikdy nebude taký ako predtým.

Nebo na dosah (The sky is everywhere)
30.4.2015.
Knihy od Jandy Nelson sú obľúbené a známe. Na Slovenskú vyjde od tejto autorky prvá kniha a to Nebo na dosah. O niekoľko mesiacov vyjde aj I’ll Give You the Sun, ale o tom si povieme potom. Kedže som s touto autorkou ešte nemala česť (nemám tú odvahu čítať v Angličtine (zatiaľ)) som zvedavá na jej štýl písania a či mi jej kniha sadne. Nápad to vyzerá byť fajn. Uvidíme... Každopádne som zvedavá a určite si to prečítam. Teším sa aj, keď nám odhalia konečne akú bude mať kniha obálku. Nemám nejakú predstavu, čiže to bude prekvapivé.

Sedemnásťročná Lennie je klarinetistka (vcelku dobrá), prezývajú ju John Lennon (nenávidí to), je posadnutá Búrlivými výšinami (prečítala ich 23-krát) a nedávno jej zomrela staršia sestra Bailey. Mala by smútiť a vyrovnávať sa so sestrinou smrťou, ona sa však zamiluje až po uši. A rovno do dvoch chalanov naraz. Toby je skejter a sestrin exfrajer, ktorý ako jediný chápe jej žiaľ. Joe je nový chalan na škole, plný elánu, schopný vytiahnuť ju zo zabehnutých koľají a katapultovať do nebies. Aby toho nebolo málo, Lennie sa do života pletie rodina: päťkrát rozvedený strýko a babka, ktorá kreslí podivné zelené ženy a pestuje afrodiziakálne ruže.

Príbeh Lennie je totálne šialený a neopakovateľný, plný epických prešľapov a kolosálnych trapasov, tínedžerskej lásky i nepredstaviteľného smútku. Povinná jazda pre každú babu, čo sa už niekedy zamilovala až po uši a pre každú fanúšičku Greenovej Aljašky a Chboského Charlieho
(že by niečo pre mňa :D ?) !

24 komentárov:

  1. The sky is everywhere má krásnu obálku :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Knihy vyzerajú dobre, žiadna ma nejako extra nezaujala, ale možno podľa ohlasov neskôr zmením názor :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Držím palce :D ! Ja som takisto zvedavá aké budú (hádam nesklamú) a hádam budú ohlasy dobré a ty zmeníš názor :)

      Odstrániť
  3. Všetky tri si chcem prečítať,The sky is everywhere má krásnu obálku :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam, že sa budú nám obom páčiť :). Je skvelá, ale som zvedavá na našu :D

      Odstrániť
  4. To dúfam aj ja :) Česka obalka sa mi veľmi nepači,mohli by nechať túto :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Česká je taká v pohode, ale v originále je niečim výnimočná :).

      Odstrániť
  5. Júuuj, chcem všetky tri :D Ešteže mám v apríli narodeniny, inak by som si asi neporadila :D No najviac sa teším na Greena, toho ja milujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Narodeniny sú krásna vec :D. Viem.. doteraz si pamätám tvoj článok o Greenovi a ako sme sa zhodli, že to je pán spisovateľ :)

      Odstrániť
  6. Ešte že mám v apríli narodeniny :D a nemá vyjsť aj pokračovanie Labyrintu? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fuuu tak to neviem. Labyrint som ešte nečítala... už čakám kým vyjde v slovenčine :D

      Odstrániť
    2. Aj ja som chcela čakať, ale po dopozeraní filmu to proste nešlo :D

      Odstrániť
  7. Příliš mnoho Kateřin prostě musím mít ... :) A to nejen kvůli mému jménu, na tuto knihu se už pěkně dlouho těším :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To s tým menom je pekná náhoda :). Aj ja sa veľmi teším :).

      Odstrániť
  8. Teším sa na na prvú a tretiu. :) Nástroje smrtelníkov som ešte nečítala, uf. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  9. No ja sa teším na novú Greenovku, ale určite ju chcem ako paperback - ten má krajšiu obálku. :) A aj na Nebo na dosah - len ten názov akoby stratil význam, aký má originál.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa tentoraz asi viac páči hardback :D... je to možné no :/...

      Odstrániť
  10. Ooo, na všetky tri sa neuveriteľne teším. :3 Najviac asi na Nebo na dosah. Momentálne čítam švrtú knihu zo série o Tieňolovcoch, a som zvedavá, ako sa to ďalej vyvinie :)
    Inak super článok a vďaka za dobrý prehľad o tom, čo nabudúci mesiac vychádza! :)

    Zonia's Book World

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja :3. Bude to zaujímavé a riadne :D.. čítala som aj piaty diel, no a.. bude to veľmi zaujímavé :D. Ja ďakujem za pochvalu :)

      Odstrániť
  11. Tak na prvú a poslednú knihu sa veeľmi teším :) Snáď sa k ich čítaniu dostanem , čo najskôr ;)

    OdpovedaťOdstrániť