nedeľa 21. augusta 2016

Zrodená z ohňa / Sarah J. Maas

Zrodená z ohňa

Autorka: Sarah J. Maas
Originálny názov: Throne of Glass Series: Heir of Fire
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2016
Počet strán: 542
Diel: 3/5

Celaena sa už vysporiadala s nebezpečnými protivníkmi i so srdcom rozlámaným na márne kúsky. Teraz myslí len na pomstu, no ako kráľova šampiónka musí slúžiť podlému tyranovi, ktorý má všetko na svedomí. Kapitán kráľovskej gardy ju však vyšle do Wendlynu netušiac, že Celaenina minulosť aj budúcnosť sa skrýva práve v ďalekom kráľovstve férov. Pomoc férskej kráľovnej má však privysokú cenu...
Kým Celaena vo Wendlyne bojuje s démonmi minulosti, v Erilei sa na útok pripravujú nebezpečné sily. Chaol a Dorian sa púšťajú do boja s temnotou, akú nečakali ani v najhorších nočných morách. Obávané bosorky sa totiž spolčili s tyranským kráľom a krvilačná Manon sa nezastaví, kým pred ňou nebude celá Erilea kľačať na kolenách.

Keď som dočítala druhý diel, chcelo sa mi plakať z toho ako dlho budem čakať na ten štvrtý. Koniec skončil otvorene a tak bolo čakanie skutočným utrpením. Teraz som sa však dočkala a tak pocit, ktorý som pocítila, keď sa mi táto knižka dostala do rúk stál za to. Najmä, keď som ešte k tomu zistila, že na úvodnej stránke je moja recenzia z Goodreads, skákala som dva metre po strop :D. Do knižky som sa pustila hneď ako sa dalo. Bola som plná očakávaní, obáv a predstáv... Prvých sto strán som bola trošičku rozpačitá. Dokopy sa tam nič moc nedialo, ale dej tak či tak príjemne plynul a ani trošku som sa nenudila. Potom sa to však rozbehlo a vtedy tú príjemnú idylku vymenilo napätie, nervy a akcia. Nestíhala som ani dýchať. Možno som časom tak trocha dúfala a želala si, aby opäť nastalo to sladké nič nedianie sa, aspoň pre dobro mojej psychickej pohody.

Buď je Sarah J. Maas génius, alebo nebezpečný psychopat. Aj keď verím, že je to skôr genialita... Nechápem ako jeden človek môže vymyslieť tak dokonalý príbeh, ktorý nemá ani jedno slabé, alebo nepremyslené miesto. Ako autorka má neprekonateľný štýl písania, ktorým by mohla odrovnať nejedného autora. Keď čítam jej knihy, visím na každom jej slovíčku a verím jej každé jedno slovo. Vytvorila mimoriadne reálny svet, ktorý je pre mňa reálny ako mesto v ktorom bývam. Wendlyn, Adarlan a koniec koncov celá Erilea, to všetko sú miesta, ktoré beriem ako samozrejmosť.

V tomto diely stojí zápletka naozaj za to. Všetko sa svojim spôsobom rieši, no predovšetkým ešte viac zamotáva a objavujú sa nové skutočnosti. Zrodená z ohňa predstavuje nové postavy, prvky, miesta a mnoho ďalšieho... Postavy, ktoré sa tu objavujú v deji veľmi zavážili, alebo ešte len zavážia. Jedným z najdôležitejších nových postáv je však určite Rowan. Rowan je bojovník telom, i dušou. Aj keď som sa tomu bránila a neverila som, keď mi iný hovorili, že si ho obľúbim, nedokázala som to zastaviť. Zamilovala som si ho. Išlo to postupne. Malými skutkami si ma pomaličky získaval, až som si ho nakoniec obľúbila najviac ako sa len dá. Je to veľmi zaujímavá postava. Rowan je tajomný a jeho telo je rokmi výcviku v podstate zbraň. Pôsobí ako skala, no hlboko potláča city, ktoré počas dlhých rokov ukryl čoraz hlbšie do svojho vnútra. Tetovanie, ktoré zdobí jeho telo ma veľmi zaujalo. To tetovanie rozpráva svoj vlastný príbeh...

Z počiatku som nechápala čo každý vidí na veliteľke Čiernozobých - klanu bosoriek. Manon bola krvilačná, bezcitná, drzá, arogantná... Áno viem. Znie super už od začiatku, no keď som čítala príbeh z jej pohľadu, tak som z toho nebola taká nadšená. Avšak aj pri nej to išlo postupne. Čoraz viac som si začínala užívať jej kapitoly a divným spôsobom sa mi začínala páčiť. Dianie okolo bosoriek bolo po celý čas viac ako zaujímavé a verím, že sa okolo toho bude diať ešte kopec vecí. Inak... Neviem si pomôcť, ale nedá mi to nespomenúť. Bosorky mali svoje zvery na ktorých lietali - wyverny. Aj to by mali byť krvilačné zvieratá, nebezpečné a neohrozené. Problém je však v tom, že som si ich po celý čas predstavovala ako Nočného Besa z Ako vycvičiť draka. Chvíľami mi to prišlo až smiešne. Vážne. Skúste si to predstaviť :D.

Veľmi sa mi na tomto diely páči aj to, že sa kúsok po kúsku objavilo oveľa viac zo Celaeinej minulosti. V minulých dieloch sa už čo to objavilo, ale aj tak bola jej minulosť zväčša zahalená tajomstvom. Teraz sa ukázalo mnoho vecí a mňa toto odhaľovanie veľmi bavilo a najmä zaujímalo. Pre mňa to je určite obrovským plusom. Táto kniha má všetko, čo by perfektná kniha mala mať. Je plná akcie, zvratov, odhalení... Pri konci bolo nemožné túto knihu čo i len na chvíľu odložiť. Od toľkého vypätia nervov a všetkých tých vecí, ktoré sa udiali mi pri čítaní tiekli slzy. Ku koncu to už boli naozaj silné emócie. Myslela som si, že druhý diel nič neprekoná, ale stalo sa. Trón zo skla je pre mňa jedna z najlepších sérií. Štvrtý diel by mal vyjsť niekedy koncom februára a tak si ešte na pokračovanie "troška" počkáme. Veľmi sa naň teším a som zvedavá čo všetko sa ešte udeje. Aj keď z väčšej časti sa toho poriadne bojím. Ak ide o túto sériu, alebo samostatný diel, tak vám obe možnosti určite odporúčam. Neváhajte a nechajte sa uniesť týmto úžasným, fantastickým svetom!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.
Knihu si môžete kúpiť, napr. TU.

Moje hodnotenie:

10 komentárov:

  1. Ako je možné, že mi recenzie na predchádzajúce diely unikli a vôbec o nich neviem??:/ Tak či onak, určite sa k ním vrátim hneď, ako tieto knihy prečítam, no už len tých 5 sovičiek na konci a Tvoj komentár na Goodreads mi značí, že to bude naozaj veľmi pútavé čítanie.:) Nechcem sa predčasne tešiť, no ale už len pri pohľade na ne, keď mi v Piatok konečne dorazili pekne zabalené v krabičke, nemohla som sa od nich odtrhnúť!:D Bolo to naozaj ťažké, neviem čo nastane, keď sa do kníh naozaj začítam..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neviem... Možno si ma v tom čase ešte nesledovala :D. No budem samozrejme veľmi rada, keď si ich niekedy prečítaš :). Snáď sa plne zhodneme v názore :D.
      Juuj naozaj veľmi dúfam, že si ťa táto séria naplno získa. Je to neobyčajné, napínavé čítanie s naozaj úžasným svetom. Prvý diel je skvelý... Bola som z neho nadšená, no pár ľudí si naň výhrady našlo. No ďalšie diely sú bezkonkurenčne úžasné :)!

      Odstrániť
  2. Ja som akurát dnes začala a som tak strašne zvedavá aké to bude :D Aj keď mám taký pocit, že sa mi to bude páčiť :D Aj keď pri Rowanovi si nie som celkom istá, keďže ho mám v zuboch odkedy som o ňom dozvedela...Ehm díky tumblr :D Stačí, ak poviem, že som #teamchaol? :D Aj keď som stratila nádej, žeby sa k sebe tí dvaja vrátili (ešte raz díky tumblr :D )

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite bude :)! Ja som to mala rovnako ako ty... aj keď o Rowanovi som sa nedozvedela vďaka Tumblr, ale varovala ma pred ním jedna fanúšička, že aj keď nechcem, tak si ho obľúbim. Bola som zarytý fanúšik Chaola. Chaol je skrátka Chaol, to som si po celý čas hovorila. Ale potom... Aj keď som naozaj (čestné skautské :D!) nechcela, tak si ma Rowan získal. Príde mi nemožné si ho neobľúbiť :D. Som zvedavá, ako to nakoniec dopadne u teba :D.

      Odstrániť
  3. Super recenzia. :) Som rada, že sa ti kniha páčila. Ja sa do nich tiež chystám a po toľkých pozitívnych recenziách sa na nich veľmi teším. :) Gratulujem ku zverejneniu recenzie v knižke :) Jééj, bezzubka :D tiež mu fandím :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, ďakujem :)! Máš sa na čo tešiť. Je to poriadna dávna akcie a zvratov. Prajem ti príjemné čítanie a dúfam, že si to zamiluješ :)! To som rada... Neviem prečo som si ich predstavovala práve tak, ale nevedela som si pomôcť :D.

      Odstrániť
  4. Já zrovna čtu Skleněný trůn, tedy první díl :) Ze začátku mě to moc nenadchlo, ale asi po sto stránkách jsem se do toho začetla a je to vážně skvělé :) Doufám, že se do dalších dílů pustím brzy, co jsem slyšela, tak je série díl od dílu lepší :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to úplne tak. Každý nový diel, prekonáva ten predchádzajúci :). Čítať túto sériu je ozaj zážitok... Prajem ti príjemné čítanie :)!

      Odstrániť
  5. Ahoj :) Veľmi pekná recenzia. Do tejto série som zbláznená rovnako ako ty. :D je vážne úžasná. Bohužiaľ, zrodenú z ohňa som ešte nečítala ale veľmi sa na ňu teším. :) čítam, že kniha sa k tebe dostala ako recenzný výtlačok. Keby ti to nevadilo, chcela by som sa opýtať, ako sa dostanem k spolupráci s kníhkupectvami? Veľmi by som chcela písať recenzie za knihy ale neviem, ako sa k tomu dopracovať. Vedela by si mi poradiť? Alebo tak- ako si sa dostala ku spolupráci s toľkými kníhkupectvami ty? :D :D Hľadám to všade po internete, píšem rôznym blogerom a nikto mi neporadí :D.Vopred ĎAKUJEM za odpoveď. veľmi mi s tým pomôžeš :D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)! Som rada, že stretávam spriaznenú dušu haha :D. Dúfam, že sa ti bude Zrodená z ohňa páčiť a čítanie si naplno užiješ :)!
      Rada ti poradím, len prosím napíš mi tvoj email, alebo ak ho nechceš takto zverejniť, tak mi napíš na môj kristydrazovska@gmail.com Je to na dlhšiu odpoveď, tak to tu nechcem rozpitvávať :D.

      Odstrániť