piatok 14. novembra 2014

Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej / Ransom Riggs

Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej

O knihe :
Záhadný ostrov. Opustený detský domov. Podivuhodná zbierka neobyčajných fotografií. To všetko na vás čaká v Domove pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej, nezabudnuteľnom románe, v ktorom sa úžasné fotografie a fantastický príbeh snúbia v napínavom čitateľskom zážitku. Príbeh sa začína rodinnou tragédiou, ktorá nakoniec zavedie šestnásťročného Jacoba na vzdialený ostrov pri pobreží Wallesu, kde objaví rozpadajúce sa ruiny záhadného domu, niekdajšieho domova slečny Peregrinovej pre neobyčajné deti. Pri objavovaní jeho opustených zákutí Jacob zistí, že deti slečny Peregrinovej možno neboli len neobyčajné, ale že mohli byť aj veľmi nebezpečné. A že pre ich odlúčenosť na tomto ostrove odrezanom od sveta možno existovali vážne dôvody. Ba dokonca – nech to znie akokoľvek neuveriteľne – že tie deti sú možno ešte stále nažive. Vzrušujúci a napínavý fantastický príbeh ilustrovaný nezabudnuteľnými autentickými dobovými fotografiami poteší nielen dospievajúcich, ale všetkých, ktorí nachádzajú potešenie v tajomných dobrodružstvách.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.
Knihu si môžte kúpiť, napr. TU.

Moje pocity :
Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej som objavila už veľmi dávno. Od tej doby som si to chcela strašne prečítať, no vždy mi do toho prišla buď iná kniha, alebo som na to zabudla, alebo som začala váhať.. Až teraz som si konečne splnila "sen". Keď sa pozriete na túto knihu, tak vás ihneď na nej niečo uchváti. Napríklad aj tá krásna obálka. Keď sa na ňu zadívate a dívate sa na ňu dlhšiu dobu začne vám až behať mráz po chrbte. Skvele sa hodí k príbehu a vidno, že si na nej dali záležať. Mne osobne sa veľmi páči a inú by som si k tejto knihe ani predstaviť nevedela. Je taká tajomná, chladná a zvláštna.. No obálka nieje jediná zvláštna vec v knihe.

Musím povedať, že kniha je prekrásne spracovaná ! Ešte nikdy som nič podobné nevidela. Pri každej novej kapitole nájdete krásne ornamenty, pri čísle, ktoré ukazuje na ktorej ste strane sú ďalšie ornamenty a tie fotografie.. Knihu doslova tvoria fotografie. Všetky fotky, ktoré vidia postavy vidíte aj vy. Sú tajomné, mnohé sú až desivé. Mne bolo nepríjemné dívať sa na obrázok dvoch chlapcov, ktorým z úst vylieza akási nitka, alebo šnúrka. Mrazilo ma pri pohľade na fotografiu dievčaťa, ktoré stálo pri jazere a pred ňou nestál len jej odraz, ale aj ďalší.. Ale viete kedy som sa bála najviac ? Pri poslednej vete knihy. Autor v nich ďakoval zberateľom, ktorý mu tieto fotografie poskytli. Na tom by ani nebolo nič čudné, keby tie fotografie neboli skutočné. Toto sú naozaj dobové fotografie, ktoré zberatelia našli na blších trhoch, alebo podobným spôsobom. Všetky tie fotky sú reálne. Aj vám začína byť zima ?


Neviem čo som od knihy čakala. Neviem či som čakala niečo podobné čo mi kniha poskytla. Možno som si myslela, že to bude oveľa, oveľa viac strašidelné a, že tie deti budú riadne nebezpečné a totálne psycho. Možno som čakala niečo takéto ako TU (na tom odkaze nájdete trailer, na jeden film s názvom Sirotčinec.. vrele odporúčam). Či som sklamaná ? Aj keď to bolo iné, nemôžem povedať, že by som bola. Celé to bolo divné, pár momentov som sa fakt bála, stránky akoby sa otáčali samy, a mne sa to páčilo. Svojim zvláštnym spôsobom si ma to získalo. Knihu som začala čítať nejako večer, typujem, že o šiestej a dočítala som ju o druhej ráno, pretože by som nedokázala ísť spať bez toho aby som nepoznala koniec !

Po celý čas som mala pocit akoby sa stránky otáčali samé. Veď som zhltla tých 350 strán ako nič ! Potom som ešte bola taká nabudená, až som mala chuť rozčítať ďalšiu knihu. V posteli, keď som zhasla svetlo musela som ďalej premýšľať o všetkom čo sa tam udialo. Koniec bol dosť otvorený a ja neviem či ma to teší, alebo štve. Neviem si predstaviť ako bude pokračovať dvojka, no nesmierne sa na ňu teším. Tak trocha dúfam, že sa rozhodnú ju preložiť do Slovenčiny, ale som odhodlaná v prípade, že by sa tak nestalo prečítať ju v Češtine. Som naozaj zvedavá !

Postavy v knihe boli veľmi rozmanité, bolo ich tam celkom dosť, no autor ich dokázal dokonale vykresliť a ja som nemala problém zapamätať si mená a podobne.. Hlavnou postavou je Jacob Parkson. Veľkú časť svojho detstva strávil so svojim starým otcom, ktorý sa mu aj neskôr stal vzorom. Jacob si bol so starým otcom veľmi blízky a nikto nemal dôvod pochybovať o tom. Obidvaja mali dušu bádateľov a dobrodruhov. Jacobovi sa veľmi páčili príhody starého otca, ktorý vyrástol v sirotinci s výnimočnými deťmi. Zážitky odtiaľ boli krásne, bláznivé, ale aj ťažko uveriteľné.. Čím bol Jacob starší, tým menej veril dedovym historkám. Až do jednej chvíle.. Ja som si Jacoba veľmi obľúbila. Páčilo sa mi ako zmýšľal, ako konal a celkovo mi sadol ako človek. Je zvláštny a odvážny ! Niekedy som nemohla uveriť kde všade sa chce vrhnúť a ako hrdinsky to zvláda. Predstavte si opustený dom v močariskách, teraz si predstavte, že ste v tom dome, ešte aby nestačilo ste v pivnici, kde nieje žiadne svetlo a zrazu začujete kroky a hlasy.. Pivnice nemá nikto rád, dúfam, že sa nemýlim.

Keď to mám zhrnúť, tak si ma kniha získala a páčila sa mi. Bola výborne napísaná a prinútila ma premýšľať. Vďaka nej som zažila strach. Všetko som prežívala s hrdinami. Veľmi mi sadol štýl písma autora. Teším sa na druhý diel a som úprimne zvedavá, pretože nemám najmenšiu predstavu o tom ako sa to vyvinie. Ak by ste si aj vy chceli túto knihu prečítať, tak neváhajte a pustite sa do nej. Myslím si, že sa vám bude páčiť.

Moje hodnotenie :

4 komentáre:

  1. Ja som prečítal túto knižku a je úúúplne úúúžasnááá!!! :D Pekná recenzia! :)))
    www.universeofwonderfulbooks.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak to je fajn, že si si splnila "sen".:) Mňa kniha až tak neláka, ale ktovie, možno raz.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hádam sa k nej raz dostaneš.. rozhodne je to zaujímavá kniha :)

      Odstrániť