streda 16. marca 2016

Nekonečné more / Rick Yancey

Nekonečné more

Boli tichí a neviditeľní, na inváziu sa pripravovali tisíc rokov a potom udreli v piatich vlnách. Po Prvej vlne ostala len tma, po Druhej unikli len šťastlivci, po Tretej sa zachránili iba nešťastníci a po Štvrtej platí jediné pravidlo: nikomu never.
Nekonečné more bezprostredne nadväzuje na Piatu vlnu, ktorá zničila takmer sedem miliárd ľudí. Cassie našla svojho brata a spolužiaka Bena, ale stratila Evana, mimozemšťana v ľudskom tele, ktorého Iní poslali zabíjať ľudské bytosti, no namiesto toho sa zaľúbil do Cassie a zachráni ju a jej priateľov. Hoci prežili, stoja pred obrovským rozhodnutím: opevniť sa na zimu a dúfať, že sa vráti Evan Walker, alebo sa vypraviť na cestu a pátrať po ďalších zachránených, skôr ako ich obkľúči nepriateľ. Pretože ďalší útok je viac než pravdepodobný – určite príde. Skupina okolo Cassie vie, že Iní sa ich budú snažiť vlákať do neľútostnej pasce, vedia, že sú schopní akejkoľvek ukrutnosti, len aby ich vyhubili. Navyše, Iní poznajú ľudský spôsob myslenia, vedia, ako ich zničiť. A čo je najsmutnejšie, zbavili ľudí akéhokoľvek dôvodu prežiť. V druhej časti sa Rick Yancey viac sústredil na psychológiu svojich postáv, nie sú to nepremožiteľní hrdinovia, ale zraniteľné bytosti uprostred zrady a sprisahaní.

Konečne môžem povedať, že som nadšená. Piata vlna je aspoň v mojich očiach celkom nenápadná séria o ktorej síce je počuť, ale aj tak mi príde, že nie je až taká docenená. Som rada, že sa spravil film, pretože ako to už býva aj ten pomôže knižku zviditeľniť a presadiť. Ja ani neviem opísať aká som šťastná, že som s touto sériou začala. Už som to tu spomínala asi miliónkrát, ale nič to. Ísť do kina na film bolo skvelé rozhodnutie a uvedomujem si, že keby som naň nešla tak by som si knihu až tak rýchlo neprečítala. Piata vlna bola naozaj perfektná. Skvelý štýl písania, akcia, plno zvratov, skrátka super. Pochopiteľne som sa veľmi tešila na druhý diel aj keď nebola som si istá čo presne čakať, pretože príde mi, že názory na dvojku sú tak trocha rozpoltené. Výsledok?

Je pravda, že druhý diel je dosť zameraný na psychológiu postáv a že je tam akcie o niečo menej ako v prvom diely aj keď samozrejme sa tam toho udeje kopu a aj tu je mnoho zvratov, takže po tejto stránke sa netreba báť. Začínajú sa tu meniť aj uhly pohľadu čo môže byť, ale aj nemusí byť plusom, no tentoraz to vnímam pozitívne. Rick Yancey okorenil príbeh z pohľadu Macherky a to ma teší. Macherka je skvelá postava, ktorú som si dosť obľúbila. Nie je to také krehké žieňa :D, ale je to drsná žena, ktorá urobí všetko čo je v jej silách nech je to akokoľvek náročné a ťažké. Čiže toto je u mňa obrovské plus. Príbeh tým pádom je zaujímavejší a my čitatelia máme možnosť dostať sa do hĺbky postavám, ktoré svoje city nedávajú najavo. 

Rick Yancey je naozaj výborný autor. Má svojský, originálny štýl písania. Dokáže dobre opísať situácie a vymýšľať rôzne zvraty v deji. Vymyslel skvelé postavy, ktoré majú zaujímavé charaktery a každá postava ukrýva nejaký svoj príbeh a skrátka si ju obľúbite. Vytvorí ako skvelého dobráka, tak aj odpudivého záporáka, ktorého budete neznášať. Prirodzene a ľahučko sa dokáže hrať s vašimi nervami a citmi a robí si s vami čo sa mu len zachce. Tak ako mi prirástla táto séria k srdcu, tak aj Ricka začínam mať čoraz viac v obľube.

Som rada, že sa mi tento diel páčil rovnako ako aj ten prvý. Mrzelo by ma keby nie. Nájsť skutočne dobrú sériu je ako dar z nebies. Ale vážne... Niekedy môžete naraziť na nejakú dobrú, ale časom aj zabudnete, že ste ju čítali, no Piata vlna rozhodne nie je taká zabudnuteľná. Strhla ma od úplného začiatku. Ako mám pár vecí, ktoré by som Nekonečnému moru vytkla, ale dobrý dojem ostáva aj s nedostatkami. Jediné čo mi prekážalo bolo to, že Rick písal zrejme až s takým veľkým nadšením, že iba opisoval, opisoval, opisoval a tešil sa. No ja ako čitateľ som bola chvíľami zmätená, pretože niektoré veci opísal chaoticky a nie celkom som im pochopila. To platí aj o konci. Naozaj si niesom istá či tomu novému zvratu celkom chápem. Ako chápem o čo ide, ale asi som to nepochopila úplne dokonale. No možno to bolo aj zámerom a všetko sa viac vyjasní v poslednom diely. Už aby bol! V zahraničí vychádza až v máji, takže to sa ešte načakáme.

Čo sa týka postáv tak tie sa menia a nemenia. Najviac priestoru teraz dostala Macherka a tak Cassie s Benom nemali toľko priestoru. Jediný kto sa asi výrazne zmenil je Sam. Už sa nespráva ako malý chlapec, ktorý potrebuje svojho plyšového medvedíka, ale nabral kúsok z dospeláckeho správania. Ono to bolo nevyhnutné a okolnosti ho zmenili, ale keď je Sam takýto tak mi miestami troška liezol na nervy. Mám ho rada, ale občas by fakt mohol dať viac na Cassie a mohol by si spomenúť čo všetko preňho urobila. 

Takže ja knihu len a len odporúčam. Určite si pozrite film, prečítajte si knihy a snáď si ich zamilujete tak ako aj ja. Aj keď druhý diel mal zopár chybičiek, tak mi to neprekáža a má odo mňa plný počet v hodnotení. Nenudila som sa a bavilo ma to, takže čo viac si priať? Asi iba to aby bol už čo najskôr vydaný tretí diel. Dúfam, že ho plánujú vydať aj v Slovenčine, pretože zatiaľ som videla plánovať vydanie iba v Češtine. Avšak nádej umiera posledná.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.
Knihu si môžete kúpiť, napr. TU


Moje hodnotenie :

4 komentáre:

  1. Super recenzia! :) Som prekvapená tvojím pozitívnym hodnotením, pretože od všetkých väčšinou počúvam celkom negatívne názory. Ja som Piatu Vlnu čítala strašne dávno a nejako som sa proste k Nekonečnému Moru ešte nedostala, ale myslím, že po tvojej priaznivej recenzii si knihu konečne z knižnice požičiam. :)
    Bookotania

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)! Aj ja som na ňu počula veľa negatívnych, ale neviem mne sa to páčilo. Jeee som veľmi rada, že som ťa trošku navnadila :D :)!

      Odstrániť
  2. Júuj, veľa ľudí opovrhuje týmto pokračovaním a konečne si ty napísala, že je to skvelá kniha! Budem ti teda veriť a knihu si zaobstarám aj keby neviem čo, lebo ju musím mať! Piata vlna ma ohúrila rovnako ako tebe a tak verím, že aj More bude skvelé! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fuu som rada, že si ju ideš prečítať a najmä, že sa ti páčila Piata vlna. Mňa si táto séria získala :3 Teraz už len to čakanie na trojku... Ale dúfam, že sa ti dvojka bude páčiť tak ako aj mne :). Bolo tam síce pár mätúcich vecí ako som už písala v recenzií, ale neprekážalo mi to :).

      Odstrániť