nedeľa 1. apríla 2018

Marec v knihách

Zdravím vás moji milí čitatelia!
Ako sa máte? Pevne verím, že sa vám darí dobre a všetko vám vychádza, ako má. Sviatky už nie sú na ceste, ale nastal ich čas a tak vám prajem krásnu Veľkú noc a z pohľadu ženy, nie až tak veľa kupačov (česť výnimkám).
Túto rubriku, ktorú som začala písať od januára a pri ktorej som si sľúbila, že bude vychádzať pravidelne každý mesiac... Nuž ako to už býva - nevydalo. Február nám vypadol a dopisovať ho neplánujem, čo mi snáď láskavo odpustíte. No veľmi rýchlo a v skratke vám môžem povedať, že vo februári ma veľmi milo prekvapilo a istým spôsobom i ohromilo dielko od Colleen Hoover - Končí sa to nami. Pri takom množstve ohlasov som zrejme mohla očakávať pozitívny výsledok, no pravdou je, že som čakala čokoľvek, než to, čo som dostala. Bolo to jednoducho výborné a knihu určite odporúčam. Avšak všetky knižky prečítané v predminulom mesiaci mi dali mnoho pocitov. Najdlhší deň Adama T. bol nevšedným zážitkom a jeho čítanie som si užila naplno. Potešil ma re-reading Búrlivých výšin, ktoré nadovšetko milujem a radosť mi urobilo i to, že som sa posnažila a prečítala som Mesto kostí v angličtine. Na začiatku mesiaca som bojovalo s knižnou krízou, no tú porazil perfektný záverečný diel série o Neobyčajných deťoch - Knižnica duší. Túto sériu si rozhodne potrebujete prečítať! Bez debaty :).
Ale prejdime konečne k marcu!

V marci som žiaľbohu nemala toľko času, koľko by som chcela a ak bol február náročným mesiacom, tak som ani zďaleka netušila, čo všetko mi prinesie marec. No i tak ma týmto mesiacom sprevádzali viac ako zaujímavé príbehy, ktoré vám rada predstavím.

Prečítané knihy:

  1. Guernseyská literárna a koláčová spoločnosť / Mary Ann Shaffer, Annie Barrows
  2. Agnes Greyová / Anne Brontë
  3. Žena v okne / A. J. Finn
  4. Dieťa ohňa / S. K. Tremayne

Najkrajšia kniha
Agnes Greyová 
Konečne môžem povedať, že som čítala román od každej Brontë sestry. Jana Eyrová ma očarila už pár rokov dozadu a stále si drží v mojom srdci miesto obľúbenej knihy. Búrlivé výšiny taktiež nezaostávajú a ich nespútaným príbehom, atmosférou a charaktermi si ma získali naveky vekov. Nie nepreháňam.
Nuž a Agnes? Presne mi to sadlo k obrazu o Anne. Veľmi som v jej príbehu cítila jej osobnosť, nenaplnené túžby a sny, ktoré v sebe ukrývala počas jej života. Zo sestier dosiahla najmenší úspech, či slávu, no i tak si dovolím tvrdiť, že jej tvorba nie je o nič horšia od Charlotty, či Emily. Spôsob rozprávania a štýl písania akým píše má taktiež veľmi osobité čaro a dokáže sa dostať do srdca čitateľa. Príbeh Agnes sa mi páčil a bola to jedna z kníh, ktorej myšlienky na mňa naozaj pôsobili a čítanie som si pomaly vychutnávala. Pre milovníkov klasiky je to skvelá voľba. Tento román obsahuje krásne hodnoty, ktoré postupne v našej dobe vymierajú alebo vymreli. 

Najkrajšia kniha. Kniha mesiaca... ak nie roka :)
Guernseyská literárna a koláčová spoločnosť
Táto kniha bola pre mňa neskutočným zážitkom. Dovolím si tvrdiť, že román má veľmi blízko k tomu aby sa stal mojou najlepšou prečítanou knihou za rok 2018, aj keď ešte rok nie je ani v polovici. Našla som tam absolútne všetko, čo som potrebovala a tento krásny príbeh mi neprehovoril len do srdca, ale aj rovno do duše. Prekrásne. Jediné slovo, ktoré aspoň minimálne opisuje krásu, ktorú vytvorili dve autorky. 
Obyvatelia ostrova Guernsey mi prirástli k srdcu a stali sa mi istým spôsobom priateľmi. Bolo mi až smutno, keď som sa ocitla na konci príbehu, pretože chcela som viac a viac... Až by som sa najradšej ocitla medzi nimi. Výborná kniha.
V tomto roku si v kinách budeme môcť pozrieť aj filmové spracovanie v ktorom, ako hlavnú hrdinku obsadili úžasnú Lily James. Som presvedčená o tom, že sa máme na čo tešiť! Kuk trailer.


Tieto dve knižky mi v hlave rezonujú najviac. Istotne si zaslúžia spomenúť, tak ako Žena v okne, tak i Dieťa ohňa, no moje srdce bije pre tie druhé dve diela, spomenuté vyššie.
No aspoň sa s vami môžem podeliť o to, že som konečne prekonala moje vyhýbanie sa trilerom a Ženou v okne sa mi stal tento žáner oveľa bližším. 
Majte sa krásne :)! Teším sa na vaše ohlasy.

4 komentáre:

  1. Áno, Colleen sa knihou Končí sa to nami naozaj prekonala. Sama som pred čítaním bola trochu skeptická ohľadom hodnotení, ale nakoniec som revala ako malá a nemohla sa z toho spamätať.
    Zaujímavý výber marcových titulov, registrujem jedine Búrlivé výšiny, no aj k tým sa ešte len musím dostať. :DDD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som bola skeptická ešte aj na začiatku a nejaký čas po ňom, no akonáhle sa to rozbehlo a ešte keď prišiel i Atlas... Kupujte sväté obrázky :D.
      Nuž tak snáď sa k nim časom naozaj dostaneš. Neviem, či máš rada klasiku, no je to román, ktorý stojí za prečítanie :)).

      Odstrániť
  2. Coleen Hoover mám na svojom wishliste a som veľmi zvedavá. Pokiaľ ide o Deti Peregrinovcov, som asi jedna z mála, komu sa tá knižka nepáčila... Čo už, nič sa nemôže páčiť všetkým.
    Ja akurát čítam Janu Eyrovú a musím uznať, že ma tiež očarila. Hoci ju čítam pomalšie, je pre mňa taká ukľudňujúca a veľakrát sa s Annou stotožňujem a kniha mi príde proste krásna. Na ďalšiu klasiku sa chystám práve na Búrlivé výšiny a ktovie, možno si potom predsa len prečítam aj Annu. Som zvedavá, prečo práve jej knižka bola označená za ľahké čítanie a nedosiahla taký úspech.
    Ach, a keď si poviem, že môj wishlist je už dosť dlhý už naň nemôžem teraz pripisovať ďalšie knihy, dočítam sa o takejto! Gruyerská spoločnosť ma veľmi zaujala! Ooch, najradšej by som hneď šla o knižnice a pohľadala ju. Omg, no ďakujem naozaj za tip! Veľmi sa teším, keď sa k nej dostanem... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janu Eyrovú si ani neviem predstaviť čítať rýchlo. Človek by tak prišiel o zážitok a vôbec... načo sa náhliť, keď ponúka toľko pekných momentov, ktoré treba prežiť O:)?
      Juj pevne dúfam, že si ťa získajú aj Búrlivé výšiny. Sú celkom iné, než Jana. Istým spôsobom kruté, no poriadne magické.
      Ani si nevieš predstaviť, akú radosť mám ja... Veľmi ma teší, že ťa kniha zaujala a máš záujem si ju prečítať. Je to úžasný príbeh, pri ktorom si zo srdca želám, aby sa ti zapáčil. Snáď sa k nemu dostaneš, čo najskôr.
      Vďaka ti za komentár. Maj sa krásne :)!

      Odstrániť