pondelok 1. júna 2020

Lovkyňa | Dá sa veriť každému?

Originálny názov: The Huntress
Autorka: Kate Quinn
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2020
Počet strán: 528

Nina Markovová, rodáčka od Bajkalského jazera a nevšedne odvážna žena, vždy snívala o lietaní. Keď nacisti zaútočia na Sovietsky zväz, riskuje všetko, aby sa dostala do ženského bombardovacieho pluku, neskôr presláveného ako Nočné čarodejnice, ktorý spôsobuje pohromu v radoch útočiacich Nemcov. Za nepriateľskými líniami sa dostane do rúk nacistickej vrahyne známej ako Lovkyňa a prežije iba vďaka svojej šikovnosti.
Britský vojnový korešpondent Ian Graham bol očitým svedkom vojnových hrôz od vylodenia v Normandii až po norimberské procesy a stal sa z neho lovec nacistov. No jedna korisť mu stále uniká – nebezpečná predátorka známa ako Lovkyňa. Pri pátraní po nej spojí tento vytrvalý vyšetrovateľ svoje sily s odhodlanou, neohrozenou Ninou.
Sedemnásťročná Jordan McBridová vyrastá v povojnovom Bostone a túži stať sa fotografkou. Jej ovdovený otec si nečakane privedie do domu snúbenicu a Jordan je nadšená. Lenže čosi ju na tej rakúskej vdove s príjemným hlasom znepokojuje. Má pocit, že v ich dome striehne nebezpečenstvo, a tak začne pátrať po minulosti nevlastnej matky. Zistí, že hlboko v jej rodine sú pochované tajomstvá, ktoré môžu ohroziť všetko, čo jej je drahé.


...

Tri uhly pohľadov. Tri rôzne osudy, ktoré sa navzájom spájajú a prepletajú viac, než by sa dalo čakať - taká je Lovkyňa.
S touto knihou sa mi nezačínalo úplne jednoducho, pretože akosi sme si k sebe nevedeli nájsť tú správnu cestu. Snažili sme sa vyhovieť si, tráviť spolu dosť času a vidieť v sebe potrebný potenciál, no neznáme príčiny nám stáli v ceste v tom, aby sme sa spolu dostatočne skamarátili. Vďaka čomu prišla zmena? Rada by som vedela, no so všetkou úprimnosťou netuším. Len zhruba v polovici príbehu som si knihu začala konečne užívať a reálne ju vnímať, ako niečo čo za ten čas stojí. Áno, aj dovtedy tam boli výborné pasáže, priam skvelé, ale páčiť ako celok, sa mi to začalo až časom.


Je to zvláštne, ale knihe ani napriek tomu nemám, čo vytknúť. Napísaná bola výborne a autorka mala svoj príbeh dokonale premyslený, takže v ňom neboli žiadne diery, či medzery. Udalosti sa možno dali dopredu predvídať, ale príbeh bol postavený tak, že inak by to asi ani nešlo, takže to neberiem ako negatívum. Aj napriek tomu, že som sa zo začiatku musela do čítania nútiť, jedná sa o kvalitnú knihu, ktorá vám má čo ponúknuť. Čím viac sa nad tým zamýšľam, tým viac si len myslím, že mi nesadla do aktuálnej nálady, nie že by nebola dobrá.

Veľmi sa mi páčili postavy a striedanie pohľadov, pričom každý ponúkal niečo celkom iné. Iné, či už z hľadiska obdobia, prostredia, ale aj celkovej atmosféry. Mňa osobne zrejme od začiatku najviac bavila Jordan, ktorá mi bola zrejme najbližšia svojou povahou - ľahko som si ju obľúbila a držala jej palce. Milovala fotografie, mala v sebe iskru, ktorú ma bavilo sledovať a aj jej prostredie som si užívala dosť na to, aby som bola spokojná s tým, čo mám pred očami. Zo začiatku, kým ma príbeh ešte nebavil, boli jej kapitoly pre mňa najlepšími, avšak potom som si obľúbila aj ostatných a musím uznať, že som im veľmi krivdila. Kapitoly o Nine sú chvíľami dychberúce a jej prostredie je maximálne nevšedné - to sa dá povedať aj o jej charaktere. Nuž a Ian má takisto skvelé momenty, na ktoré netreba zabúdať.

Mrzí ma ten pomalý rozbeh, ale skôr sa snažím všímať si len radosť z toho, že som si k tomu predsa len našla cestu. Bola by strašná škoda keby nie... Teraz však môžem s čistým svedomím povedať, že knihu vám odporúčam a že sa mi páčila. Vojnových príbehov je mnoho, ale každý nám ešte vždy dokáže ukázať udalosti, ktoré by sme ani nedokázali predstaviť. A to je dobre. Musíme sa učiť, zvyšovať svoj záujem a svoje vedomosti, pretože udalosti minulé nás môžu poučiť o tom, ako chceme aby vyzerali naše dni budúce. Pevne verím, že vás kniha zaujala a v prípade, že sa ju chystáte čítať alebo ste ju čítali mi môžete kľudne rozpovedať svoj vlastný názor. Majte sa krásne :)!



Moje hodnotenie:

6 komentárov:

  1. Pekná recenzia. :) Musím povedať, že sa mi veľmi páčia aj tvoje fotky. ;)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Juuj ďakujem, ani nevieš ako ma to potešilo :)! Strašne rada sa s nimi hrám a pripravujem si ich, takže som naozaj rada, že sa páčia... samozrejme to platí aj o recenzii. Ďakujem a prajem pekný deň ♥!

      Odstrániť
  2. Táto kniha sa ku mne dostala viac-menej neplánovane a ani som nevedela, kedy a či vôbec ju budem čítať, ale teraz mám na to naozaj chuť :D (napriek tomu pomalšiemu rozbehu). Vojnové príbehy čítam rada a zatiaľ mi asi každý jeden sadol, tak som zvedavá, ako to bude s touto knihou...
    Super recenzia! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pokiaľ máš na ňu aj náladu, tak podľa mňa je tam dosť veľká šanca, že sa ti bude páčiť :). Ďakujem ti!

      Odstrániť
  3. Asi mě tahle kniha nějak minula :D A pak jsem se podívala k sobě a zjistila jsem, že ji chci taky :D

    Ale zmátla mě ta obálka :D Přiznám se, že ta česká se mi líbí více :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja sa zase priznám, že tú českú som ešte nevidela, ale určite sa pozriem :D.

      Odstrániť