štvrtok 8. októbra 2020

Maličkosti za ktoré som šťastná


Na úvod si iba prepožičiam malý trik od Sestričky hviezd, ktorej blog by ste mali určite navštíviť a pridám vám sem pesničku s ktorou si doplníte aj to, čo vám nedokážem opísať. Možno vám viac vysvetlí atmosféru toho, čo sa snažím povedať... Ťukni si sem.

...

V maličkostiach sa ukrýva najviac šťastia. Často môžeme byť obklopení kopou vecí, dosahovať svoje ciele, ale chýba nám radosť a spokojnosť bez ktorej to nejde. Hovorí sa, že menej je viac. Tak nejak v to verím lebo malé skutky dobra, malé prejavy lásky, drobnosti, detaily... v nich sa dá vnímať najviac zo všetkého a práve vďaka nim sa pomaličky mení svet k lepšiemu. Je to len o uhle pohľadu. Na čo sa zameriavame, to znásobujeme a pokiaľ sa vieme tešiť aj z drobných zrniek napohľad nepodstatných okolností, vytvoríme si oveľa väčšiu mozaiku, ktorá poteši nielen nás, ale aj naše okolie.

V poslednom čase píšem málo, ale aby som vám zhrnula aký život je - ten môj a taký ten vo všeobecnosti, tak z tohto sa práve teraz skladá. Z tohto mám radosť. Máte ju aj vy? Stíhate si ešte všímať tieto veci, ktoré tvoria vaše dni? Lebo mňa tešia. Každé ráno, každý večer, každý deň avšak kúsok po kúsku zisťujem, že to čo z nich zároveň robí to dobré a to vzácne - je pocit vďačnosti.

Vôňa kávy

Vôňa kníh

Slnečné lúče

Šušťanie popadaného lístia na zemi

Teplý kabát

Šálka čaju

Dlhé prechádzky domov

Mesiac a hviezdy

Ďakujem a mám ťa rád

Napísané riadky

Prečítané básne

Objatia a smiech

Veľmi veľa zvítaní s tými na ktorých záleží

Hudba, ktorá vystihuje

Teplo perín, keď sa vrátim

Drobnosti z ktorých sa skladá moje bytie. Maličkosti, ktoré ma nútia usmievať sa a byť tu prítomnou, aj keď po tom netúžim. Ale čo viac môže byť? Než keď vojdem do izby a až po okraj je zaplnená vôňou kávy z ktorej sa ešte kúsok parí. A vôňa kníh, keď ich kus po kúsku vyťahujem z políc veľkých kníhkupectiev a s radosťou si nové nesiem domov. Čo viac môže byť než slnko? Ktoré už nie je také samozrejmé, ako v letné rána, či dni... Ale krášli jeseň a rozráža hmly, ktoré padajú na tiché ulice a zhasnuté tmavé okná za ktorými sa už čochvíľa prebudí život. 

Unáhlené cesty do práce, ale pod nohami šuští lístie a hrá všetkými farbami. Chlad vo vzduchu, ktorý prebúdza odložené kabáty v ktorých sa človek môže s pokojom strácať. 

Šálka čaju po dlhom dni alebo vo chvíľach kedy štípe prvý mráz...
Dlhé prechádzky domov. Večerné, plné ticha a tlmených rozhovorov a pocitu, že nechcem ísť domov. A mesiac a hviezdy... Môže byť niečo krajšie? Niečo viac čarovné? Pretože stačí sa len pozrieť hore a človek sa na kúsky stratí v tej rozľahlej oblohe.

A čo je viac, než počuť mám ťa rád? Je niečo lepšie než byť vďačný za to, čo máš a zároveň byť niečím za čo je vďačný niekto iný?

Napísané riadky z náhleho popudu, že musíš. Že chceš. Riadky v ktorých opíšeš svoje pocity a zachytíš to, čo ťa núti cítiť...
Prečítané básne, ktoré hovoria o tebe a o tom, čím žiješ. O tom kým si alebo po čom tak trošku snívaš (alebo o čom?)
Objatia a smiech, pretože tie ťa vždy vrátia domov. 

Život sa rýchlo mení a z nás detí už dávno nie sú deti. Priatelia odchádzajú. Tvoji blízky sú ďalej... Ale vždy v ich smiechu dostaneš späť to, čo ti chýba. Vždy zistíš, že puto s ľuďmi, ktorých ľúbiš je pevnejšie a silnejšie než strach, pretože to čo ľúbiš a čo ťa ľúbi ostane. A preto sú zvítania krásne. Vďaka ním vieš, že zmeny sú v poriadku a že stačí len veriť.

A hudba? Môže byť niečo lepšie, než piesne, ktoré ti pripomenú... Ktoré ťa rozveselia, rozplačú alebo ťa inšpirujú a sprevádzajú tvojim dňom? Je niečo lepšie než text, ktorý ti prehovorí až priamo do duše? Alebo spomienka, ktorú si tvoríš ruka v ruke s piesňou, ktorá práve vtedy hrá?

Teplo perín. Po práci. Po škole. Po dlhom dni, či po zime... Na svete nie je väčšieho bezpečia, než v momente ako sa zabalíš do perín, ktoré ťa celý deň čakali.

A preto buď šťastný milý čitateľ. Ty, ktorý to práve čítaš. Teš sa z vecí, ktoré tvoria tvoj svet. A nečakaj nič na oplátku. Teš ľudí okolo seba bez toho, že by si túžil po potešení. Teš sa z toho, že tešíš. Dúfaj, že radosť bude odovzdaná ďalej a že si plamienkom, ktorý rozhorí iskierku väčšieho ohňa. Šír lásku, viac sa smej. Ver životu a ľúb aj svoju dušu. Obklopíš sa tak ľuďmi, ktorí ju budú ľúbiť rovnakým spôsobom. A tak sa obklop ľuďmi s ktorými láskou zmeníš svet.

4 komentáre:

  1. Je důležité mít své každodenní radosti, bez nich by byl život prázdný a o ničem. Mé veselé maličkosti se obvykle mění s mou náladou. Jediné, co na mě funguje vždy, je moje kočka. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Domácie zvieratká vždy vedia ako na to :D Ja mám dvoch psíkov a keď ma doma tí dvaja vítajú tak fakt nič viac k šťastiu netreba :D.

      Odstrániť
  2. Ahoj. Tvoj blog ma veľmi zaujal. Budem rada ak by si sa pozrela aj na môj blog o knihách :https://knihy123.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť