nedeľa 18. januára 2015

V znamení ametystu / Majka Danihelová

V znamení ametystu / Majka Danihelová

V Ametystovom lese žije prírodné spoločenstvo pod ochranou Ametystového lampáša. Doposiaľ si o ňom sedemnásťročná Meggie myslela, že je výplodom maminej fantázie a existuje iba na papieri. Obdivovala svet plný víl bez krídel, pravidiel a temných tajomstiev - sčasti to pokladala za svoju povinnosť, keďže jej rodičia zomreli. Mala pocit, že čítaním maminých zápiskov uctí ich pamiatku.
Meggien skutočný svet sa ale čoskoro začne rozpadať. Zistí, že ju sledujú čudné fialové vlny, ktoré sa podobajú na polárne žiary, a vidí ich len ona. Po silnej búrke je Prechod medzi svetmi otvorený a Meggie sa za pomoci prorokyne dostáva do sveta, o ktorom si myslela, že existoval len v maminej hlave. Do sveta, kde nie je ľahké prežiť, ak nepatríte k prírodnému spoločenstvu. Všetko má svoj dôvod a Meggien príchod do lesa je iba slabým odvarom toho, čomu bude musieť čeliť. Nad krajinou visí temný tieň a Spoločenstvo národov je na pokraji novej Obsidiánovej doby.

V znamení ametystu je dielo od Slovenskej blogerky a autorky Majky. Jej kniha už nie je žiadnou neznámou, ale pre tých ktorý ju nepoznajú možno pomôže jej blog, ktorý nájdete TU. S jej knihou je to celkom problémové, pretože sa dá prečítať iba v podobe e-booku a knižnú "reálnu" podobu by ste hľadali márne. Ide o to, že jej rukopis tvrdo ignorujú vydavateľstvá. Je to nepochopiteľné, pretože konečne je tu niečo nové a originálne. Len raz za čas sa slovenskí autor odváži napísať fantasy a len málokedy sa mu aj zadarí. V tomto prípade sa Majke kniha podarila perfektne. Dokonca aj na Goodreads má skvelé hodnotenia a každý kto si ju prečíta je nadšený. Tak prečo sakra tie vydavateľstvá nie a nie vydať túto knihu ? Konečne by sa Slovensko zbavilo predsudku, že slovenskí spisovatelia sú nanič a vydalo by sa niečo poriadne. Keď sa niekedy môžu vydávať s prepáčením poniektoré braky, tak prečo preboha nevydajú aj toto ?! Dovolím si tvrdiť, že kniha by zožala veľký úspech a ja sama by som si ju ihneď kúpila, pretože už len ten pocit mať ju v poličke... Ja pevne verím, že nejaké to vydavateľstvo sa spamätá a začne okamžite pracovať na vydaní.

Už dlhšie som si plánovala prečítať Majkine dielo a preto som rada, že sa mi to konečne podarilo. Priznám sa, že tento mesiac je moje čítanie fakt bieda. Absolútne nestíham čítať a za celý mesiac som prečítala len jednu kniha (to je pre mňa fakt nepochopiteľné, kedže o takomto čase ich už mám na zozname aspoň sedem) No poďme k veci. Ja osobne e-booky nečítam. Mne skrátka nič nedokáže nahradiť tú vôňu a šuchot pretáčania strán. Tu som však spravila výnimku a bez hundrania a s nadšením sa do toho pustila. Príbeh upúta čitateľa od prvej vety. Ako prvé ide o to aby sa čitateľ zoznámil s hlavnou hrdinkou Meggie. Je to typ hrdinky, ktorý buď milujete, alebo... nieste človek (no dobre preháňam, ale je fakt nemožné nemilovať ju). Je tvrdohlavá, keď ju niekto naštve tak ho bez problémov dokáže nakopať do zadku, nefňuká, nemá IQ hojdacieho koníka čo je asi najväčšie plus a skrátka má všetko čo by správna hrdinka mala mať. 


Kniha sa číta veľmi dobre. Našlo sa pár ľudí, ktorý mali problém zo začiatkom. Majka aj sama vysvetľovala, že asi prvých 10 strán môže trošku zmiasť, pretože vtedy sa na čitateľa valia všetky informácie. Avšak keby bol čitateľ naozaj tak strašne zmetený (nemyslím si, že by sa v tom až tak ťažko vyznalo) môže nazrieť do slovníka s pojmami, ktorý Majka napísala aby to bolo ešte prehľadnejšie, takže tam nie je o čom.. Celkovo vidno, že Majka sa s tým vyhrala. Vytvorila slovník a dokonca vytvorila aj mapu so svetmi z príbehu. Celé to pôsobí veľmi dobrým dojmom. A bola som dosť prekvapená.. Áno počula som, že Majka píše skvelo, a aj som čakala  niečo skvelé, no jej štýl a jej kniha predčila moje očakávania. Ona nebola skvelá.. ona bola perfektná ! Príbeh bol dokonale premyslený. Všetko išlo krôčik po krôčiku. Keď niečo nedávalo význam, postupom času sa to odhaľovalo a odkrývalo nové tajomstvá. Majke sa podarilo vytvoriť aj skvelé charaktery postáv, ktoré niesu ako sa hovorí na jedno kopyto, ale každá má inú vlastnosť a charakter. To, že hlavnú hrdinku Meggie som si zamilovala už viete, ale čo ostatné postavy ?

V knihe sa nachádza nespočetne veľa postáv. Navyše poniektoré majú celkom komplikované mená, takže musím sa priznať, že som si tak trocha zapamätala len tie najdôležitejšie O:). Veľmi (aspoň pre mňa) dôležitou postavou bol Wen. Je to chlapec s ktorým sa Meggie počase spozná. Je slepý, osamelý a opustený. Bytosti z lesa sa chorých ľudí boja a stránia sa ich, preto Wen stratu zraku znáša veľmi zle. Stráni sa ho dokonca aj vlastná rodina a to je asi to najhoršie čo môže byť.. Meggie je iná. Pre Wena má pochopenie a nebojí sa ho. Vie, že zo slepoty sa nakaziť nedá a vie, že Wen potrebuje niekoho s kým sa môže pozhovárať... Pre mňa bol Wen také zlatíčko. Povedala som, že to neznášal dobre, ale to len zvnútra. Navonok to všetko hrdinky  zvládal. Už prvý raz ako sa objavil v knihe som sa do neho zamilovala. Bol chápavý, citlivý a bolo v ňom niečo zvláštne..

Ja knihu hodnotím veľmi kladne a som z nej naozaj nadšená ! Už sa neviem dočkať na druhý diel.. Dúfam, že ho Majka napíše čo najskôr. Prvý diel skončil veľmi napínavo a je to taký koniec, že vy len ostanete sedieť s otvorenými ústami a nechápavo budete hľadieť s pocitom "čo to má preboha znamenať ????" Majka to skrátka vie krásne zamotať, čiže chcem povedať, že jej zápletky vás dokážu priviesť do šialenstva. Takisto vie človeka pripraviť aj o nervy, pretože scény v ktorých je akcia sú fakt na zbláznenie.. Vtedy je to typ čítania "tak ešte jedna kapitola." Tlieskam, je to perfektné ! Neviem či to nejak pomôže, ale ja osobne prosím každé jedno vydavateľstvo aby sa zamyslelo a aby pouvažovalo nad vydaním. Kniha má obrovský potenciál !

Moje hodnotenie :

6 komentárov:

  1. Vypadá naozaj super :) Škoda, že E-knihy nečítam :/ :D Snáď raz bude aj v normálnej knižnej podobe :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ona je super :D. Ani ja e-booky nečítam (toto bola moja prvá). Čítala som to na notebooku a nebolo to také hrozné, len kniha je kniha... Veľmi dúfam v to, že to vydajú :)

      Odstrániť
  2. Wen, NeWen, aj tak na cudzinca nemá :D
    Knihu som prvý krát čítala bez slovníka, a bez problémov som sa dokázala aj bez neho vyznať :D bolo to trochu zo začiatku zmätok, ale zvykneš si :D
    Na pokračovanie už čakám vyše roka, tak snáď nejakú najbližšiu dobu sa dočkám(e) :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Cudzinec je tiež perfektný a tajomný a ach... :3 Len už som nechcela celú recenziu prebásniť o postavách :D. Ja som takisto slovník nepotrebovala, ale pre tých čo nechápu sa tam zíde :D.
      Tiež sa neviem dočkať ! Ten koniec bol hrozný (v dobrom slova zmysle). Strašne sa teším :D

      Odstrániť
  3. Ja som zo začiatku nemala absolútne žiadny problém :3 Nemala som s ničím problém, všetko bolo úplne perfektné :) Len to nehotové pokračovanie nie je perfektné :D Cem ďalšiu čááásť :(( A inak ... veľmi pekne si to napísala :) :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. PRESNE TAK :D !!!! Som neskutočne zvedavá ako sa to celé vyvinie a čo nás ešte čaká :D ! Ďakujem moc :)).

      Odstrániť