nedeľa 24. mája 2015

Strieborný záliv / Jojo Moyesová

Strieborný záliv

Lizu McCullenovú stále máta minulosť, no nepoškvrnené pláže a súdržní obyvatelia austrálskeho prímorského mestečka jej ponúkajú aspoň slobodu a bezpečie, po ktorých toľko túži – ak nie kvôli sebe, tak aspoň kvôli svojej malej dcére Hannah.
Ale potom sa v spustnutom hoteli jej tety, legendárnej lovkyne žralokov, ubytuje Mike Dormer a zo Strieborného zálivu sa pokoj razom vytratí. Uhladený Angličan v drahom obleku plánuje vybudovať v známom útočisku veľrýb prvotriedne turistické letovisko, čím by ohrozil všetko, čo Liza tak veľmi chráni – rodinný podnik a záliv, ale aj záväzok, že sa už nikdy nezamiluje do muža, ktorý si to nezaslúži.

Od Jojo Moyesovej som zatiaľ čítala len Dievča, ktoré si tu zanechal a jej kniha si ma neskutočne získala svojim príbehom, preto som sa rozhodla, že si musím prečítať aj ostatné knihy od tejto geniálnej autorky. Tento mesiac vyšla u nás na Slovensku jej nová kniha s názvom Strieborný záliv. Neváhala som a pustila som sa do jej čítania zároveň s veľkými očakávaniami, no aj s pocitom, že neviem čo čakať. Keď som rozčítala túto knihu priznávam, že som z nej bola mierne rozpačitá. Nebola zlá, to určite nie, no aj tak sa mi čítala akosi ťažšie a pomalšie a do čítania som sa trošička nútila. Príbeh ma zaujal, no nešlo to... Avšak po niekoľkých stranách sa to zlepšilo a čím so čítala ďalej tým lepšie to bolo. Myslím, že nejak v polke knihy nastala výrazná zmena k lepšiemu a na konci to bolo absolútne dokonalé!

Kniha Strieborný záliv je rozhodne krásny príbeh, ktorý chytí za srdcia starších, ale i mladších čitateľov. Na chuť si prídu romantické duše, no a z rovnováhy to vyvedie aj chladnejších ľudí. Jojo Moyesová je v mojich očiach geniálna spisovateľka, pretože svoje knihy vie doviesť až k dokonalosti. Príbeh ma vždy od začiatku do konca perfektne naplánovaný a vždy ide na istotu. Jej knihy sú iné. Môžete v nich nájsť aj milión päcto klišé scén, no vždy sa budú jej knihy niečim líšiť a prídu vám originálne. Za to vám ručím! Netuším čím to je, ale je to skrátka tak a aj za to si túto autorku nesmierne cením.

Avšak najviac sa mi na týchto knihách páči tajomnosť, ktorá tam nesmie chýbať. Vždy je tam niečo čo sa spája s minulosťou a to sa mi neskutočne páči! Je mi v podstate jedno či je to minulosť naozaj dávna (dalo by sa povedať historická) ako to bolo v knihe Dievča, ktoré si tu zanechal, alebo je to minulosť síce krátka, ale bolestivá. Jojo Moyesová vždy niečo pred čitateľmi zatají a odkrýva to až postupom času. Čím viac si obľúbite postavy z knihy a naviažete sa na ne, tým viac vás trápi ich osud a všetko s nimi viac prežívate. Preto vás odhalenie nejakých tajomstiev a odhalenie minulosti zabolí aj s hlavnými hrdinami.

Hlavnou postavou je Liz McCullenová. Napohľad tvrdá, aj keď krásna žena, no vo vnútri zničená a ťažko skúšaná osoba. Je veľmi sympatická a čitateľ s ňou veľmi ľahko a automaticky začne cítiť. Je tvrdá a neústupná, vždy si stojí za svojim a je to veľmi silná osobnosť. Nie je jednou z tých hlúpych hrdiniek, ktoré čakajú kedy príde láska ich života, ktorá im zachráni život a s ktorou si budú žiť šťastne až naveky. Vie, že o svoj život a život svojej dcéry sa musí postarať sama a nie niekto iný. Je skvelá matka a zažila si toho mnoho, no ona to zvládla. Myslím, že málokto si túto ženu neobľúbi...

Všetky postavy v tejto knihe boli veľmi sympatické a prirástli mi k srdcu. Lizina dcéra Hannah bola rozvážna a múdra, teta Kathleen bola skvelá stará žena, ktorá za svoj život načerpala mnoho skúseností a ak aj prežila niečo ťažké, nikdy nestratila svoj zmysel pre humor. Ďalej je tu Mike Dormer, ktorý mal skvelý život a nič mu nechýbalo, no luxus a peniaze nie sú všetko a nezaručia nám šťastie. Je to skrátka správny chlap, ktorý narobil nejaké chyby, no  bojoval o to aby ich napravil a dovolím si tvrdiť, že úspešne. Postavy a vôbec všetko je neskutočne uveriteľné, budete hltať každé jedno slovíčko!

Ja knihu rozhodne odporúčam. A celkovo knihy od Jojo Moyesovej. Pre mňa bola od nej zatiaľ najlepšou knihou Dievča, ktoré si tu zanechal, ale aj táto bola skvelá. Príbeh si vás získa a čítanie si užijete. Je to krásna kniha a naozaj stojí za prečítanie.. Ja neľutujem, že som si túto knihu prečítala. Aj keď som z toho začiatku bola mierne zmätená nič nemení na tom, že to bolo skvelé. Pôvodne som chcela dať štyri sovičky, ale nedokážem dať inak než päť. Kniha si ich zaslúži.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Knihu si môžte kúpiť, napr. TU.

Moje hodnotenie :

2 komentáre:

  1. Píšem si knihu na zoznam tých kníh, ktoré si chcem určite prečítať :))) Pekná recenzia :)
    A páči sa mi priezvisko hlavnej hrdinky :D ♥

    OdpovedaťOdstrániť