sobota 6. februára 2016

Úžasný Eddie Redmayne | Alebo prečo si pozrieť skvelú filmovú novinku Dánske dievča

I love you because you're the only
person who made sense of me.

Popravde ani neviem prečo, no ťažko sa mi píše článok o tomto filme. Keď som dopozerala Dánske dievča uvedomila som si, že tento článok určite napísať chcem, no keď som začala písať, tak som to musela niekoľkokrát odložiť. Dúfam, že tentoraz to dokážem dotiahnuť do konca. Musím priznať, že dianie okolo tohto filmu mi akosi ušlo. Eddie Redmayna zbožňujem a je to skvelý herec, ale nemala som tušenie, že každú chvíľu dorazí do kín táto novinka. To babka ma upozornila, keď videla v telke krátku ukážku, že je nový film s Eddiem (aj ona si ho veľmi obľúbila). Hneď som si o filme pozisťovala nejaké tie informácie. Prekvapilo ma akú rolu bude musieť tentoraz Eddie zahrať, no nedalo mi to a musela som si to pozrieť.

O čom tento film vlastne je?
Film Dánská dívka vás zavede do Kodaně dvacátých let minulého století. Einar Wegener (Eddie Redmayne) patří k nejlepším dánským malířům své doby, jeho žena Gerda (Alicia Vikander) mu přitom poskytuje maximální podporu a přitom se sama snaží prorazit jako portrétistka. Pozvolné borcení jejich harmonického vztahu odstartuje banální příhoda – Gerdě, která připravuje sérii baletních portrétů, nedorazí figurantka, a Einar svolí, že své ženě bude sedět modelem, oblečený do baletního kostýmu. Intenzivní spojení s ženským elementem v Einarovi rozpoutá obrovský emocionální zmatek, s nímž se vyrovnává nejprve „nevinnou" hrou na tajemnou dánskou dívku Lili, a později čím dál silnějším přesvědčením, že pouze jako žena dokáže být šťastný. A byl by ochoten podstoupit cokoliv, aby jeho transformace byla dokonalá. Během této proměny ho věrně provází jeho Gerda, která díky své nové múze Lili sice konečně prorazila jako umělkyně, ale zároveň ztratila svou životní lásku. (Zdroj csfd)

Eddie Redmayne si ma získal svojou rolou v Teórií všetkého kde neskutočne zahral jedného z najlepších vedcov Stephena Hawkinga. Teória všetkého je jeden z mojich najmilovanejších filmov a vidieť to, je skutočne filmový zážitok, no zlomilo mi to srdce. Nemohla som uveriť tomu ako dokonale tam Eddie hral! Bolo to priam neskutočné! Oscara tým získal plným právom to bez debaty. Krátko na to sa ukázalo, že Eddie zahrá ďalšiu skvelú rolu a to rovno vo filme, ktorý pre nás fanúšikov Harry Pottera znamená nesmierne veľa... vo filme Fantastic Beasts and Where to Find Them. Nuž a nakoniec som sa dozvedela o Dánskom dievčati.

Téma je veľmi netradičná a je mi viac ako jasné, že sa nájde nespočetne veľa ľudí, ktorí film nebudú vedieť stráviť a predsudky skrátka neodhodia. Ale zároveň viem, že mnoho ľudí si tento film zamiluje. Keď som začala pozerať Dánske dievča nevedela som čo si myslieť. Každý moment som musela pomaly vstrebávať a utvárať si názor (nemyslite si, že by mi vadila téma, alebo tak. Voči tomuto nemám žiadne predsudky a neodcudzujem takýchto ľudí). Takýmto spôsobom som si utvárala názor na film. Nuž a musím uznať, že sa mi páčil. Rozhodne je to niečo iné a aj keď som to videla už pred pár dňami, doteraz vo mne ostal zvláštny pocit a hlboký dojem, ktorý vo mne film zanechal. Boli momenty kedy som sa usmievala od ucha k uchu, kedy vo mne rástol nepokoj, alebo mi stekali slzy po lícach. Je to veľmi emocionálny film. Predovšetkým ma dostalo, že je to pravdivý film podľa skutočnej udalosti čím sa mi ten príbeh samozrejme zapáčil ešte viac a ešte viac sa mi dostal pod kožu. Len je trošku ťažké povedať, že sa mi to páčilo, pretože... Keď si to pozriete, tak pochopíte. Toto nie je komédia, je to realita, ktorá tu bola, je a vždy bude. Táto téma by sa nemala skrývať, malo by sa o nej hovoriť a my ľudia by sme mali byť tolerantnejší, pretože treba si uvedomiť, že tí ľudia nemôžu za zo ako to cítia a aj oni chcú byť šťastný. Ja na tom nevidím nič zlé. Tí ľudia sa trápia a neznášajú život, ktorý musia viesť. Takže ako som už vravela ja to neodcudzujem... Čo sa týka filmu. Určite odporúčam! Ak premýšľate, že na to zájdete do kina, tak neváhajte a choďte. Je to netradičný príbeh, ktorý vám veľa dá. Navyše chudák Leonardo... Eddie bol zas nominovaný na Oscara a ja by som nepovedala ani Ň keby ho znova získal. Zaslúži si ho. Každej postave, ktorú hrá dokáže vdýchnuť život a dá do toho všetko. Inak vo filme sa nachádzajú aj naozaj pekné zvučky a neviem, musím si to ešte zistiť, no mala som pocit akoby boli od rovnakého skladateľa ako v Teórií všetkého čo oceňujem.
Chystáte sa pozrieť si tento film?
Videli ste ho? Ako sa vám páčil?

Budem veľmi rada, keď mi zanecháte v komentári váš názor.

A samozrejme nesmie chýbať trailer :).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára