nedeľa 31. januára 2016

Koruna z temnoty / Sarah J. Maas

Koruna z temnoty

Boj o záchranu kráľovstva sa v románe Trón zo skla len začal. Koruna z temnoty je očakávané a napínavé pokračovanie jednej z najpopulárnejších fantasy sérii dneška! Osemnásťročná Celaena Sardothien je odvážna, statočná i krásna - dokonalá kombinácia pre najnebezpečnejšiu nájomnú vrahyňu a mladú dámu, ktorá dokáže zlomiť srdce nejedného muža. No aj keď porazila súperov v nezmyselnom kráľovom turnaji a stala sa jeho osobnou popravčou čatou, nezískala ani náznak slobody. Otročenie v soľných baniach bolo v porovnaní so službou kráľovi prechádzka ružovou záhradou. Kráľ, ktorý zo skleneného trónu vládne pevným žezlom, je totiž najzlovestnejším a neporaziteľným nepriateľom celého kráľovstva. Kráľovstvom otriasajú správy o vzburách otrokov a v uliciach Riftholdu sa šepká o povstaní. Celaena dostane za úlohu vznikajúcu revolúciu krvavo potlačiť. Ale ako môže bojovať proti vzbúrencom, keď s nimi súhlasí? Pridá sa k povstalcom za cenu životov svojich najbližších? Neľútostná nájomná vrahyňa sa nezastaví pred ničím - ale kráľ Adarlanu tiež nie...

Viem že vždy vravím, že neviem kde začať, ale dobrotivý Bože ja naozaj neviem. A najmä nie pri tejto knižke! Pamätám si ten moment kedy sa mi dostal do rúk prvý diel a ja som sa naň dívala s nedôverou a púšťala som sa do toho len na základe dobrých ohlasov a sľubnej anotácie. Aj tak som však nevedela či sa mi to bude páčiť a čo od toho čakať. Čakala som nejaký poriadny masaker a Trón zo skla nebol celkom taký aký som čakala, že bude, no to mi ani chvíľku neprekážalo, pretože obavy sa vytratili a mne sa to fakt moc páčilo. Bolo to fajn a super sa to čítalo, no nedokázalo sa mi to tak poriadne vryť do srdca. Následnej prišiel druhý diel na ktorý som sa úprimne tešila, pretože cítila som, že bude lepší. "Lepší" je slabé slovo! Jednotka bola super, ale toto bol úplne iný level!

Od chvíle ako som to prečítala to skrátka neviem rozdýchať. Ako môže byť niečo tak dokonalé? Táto séria si ma absolútne získala a mne už niekoľko hodín hučí v hlave ako preboha vydržím do vydania trojky?! Príde mi to ako nekonečná doba... najmä keď už teraz ma myká a mám silnú potrebu to prečítať okamžite. Táto kniha je neskutočná. Už dlho som nečítala niečo tak úžasné. Neustále tam bola nejaká akcia a ja som sa od toho nemohla odtrhnúť. Ten pocit, keď zomierate od smädu, no odložiť a zavrieť tú knihu je moc hard, alebo keď sa dostanete do štádia kedy prosíte vyššie sily aby ste dokázali ísť spať. Keď čítate nejakú skvelú knižku, tak sa zabarikádujete v izbe a vychádzate len kvôli životne dôležitým potrebám, ale viete čo? Pri tejto knihe je iba jediná životná potreba a to dočítať ju. Hlad, smäd, spánok? Pff! Zbytočnosti. Nič čo by ste potrebovali.

Skláňam sa pred touto autorkou, pretože vytvorila svet, ktorý milujem a ktorý je perfektný. Verím tomu, že keď dočítam komplet celú sériu tak bude pre mňa ten svet reálny ako každý iný teda aspoň budem dúfať v to, že existuje. A skláňam sa pred ňou za postavy čo vymyslela, príbeh čo vytvorila. Pre mňa je to génius. Ako to môže mať tak veľmi premyslené? A aj keď ma v podstate mučí, pretože tie zvraty a wtf momenty... to sú fakt riadne stavy, no vážim si ju, pretože je to majsterka svojho remesla. Jej séria sa zaradila medzi moje najobľúbenejšie a hlboko ju uznávam. Má úžasný štýl písania a ostáva mi iba dúfať, že Sarah J. Maas napíše ešte celú kopu skvelých sérií.

Celaena sa stala jednou z mojich najobľúbenejších postáv to vám musím povedať hneď na začiatok. Je úžasná! Milujem jej osobnosť. Je to osemnásť ročné dievča, ktoré dokáže byť milujúce a nežné k ľuďom ktorých ľúbi, no zároveň dokáže byť chladná, smrtiaca, krvilačná a nebezpečná. Milujem to aká je odvážna a občasne arogantná. Milujem ju celú aká je. A viete čo sa mi na nej páči asi najviac? Že aj keď je to nebojácna vrahyňa, tak je predovšetkým ženou. 

Čo treba ďalej povedať? TEAM CHAOL! To je prosím pekne viac ako tisíc slov. Ja viem, ja viem opakujem sa a slovo úžasné som povedala už aspoň dvadsaťkrát, ale Chaol je jedna z najúžasnejších mužských postáv. Nemôžem povedať že by som nemala rada Doriana, ale Chaol je Chaol. Milujem na ňom absolútne všetko. Som rada, že druhým dielom dostávame my čitatelia väčšiu možnosť spoznať ho, pretože Chaol je človek, ktorý svoje emócie nedáva najavo, skôr ich dusí v sebe. A tak svoje city a myšlienky odkrýva až keď k vám nadobudne dôveru.

Netušila som, že ma táto séria až tak nadchne. Naozaj sa neviem dočkať na tretí diel! Len to čakanie... Toto sú momenty kedy veľmi ľutujem, že niesom lepšia v angličtine, pretože to by bola skvelá možnosť ako vyriešiť otázku čakania, no pre mňa nemá ani len význam pokúšať sa o to, pretože by som skoro ničomu nerozumela. Netuším ako to vydržím. Toto budú skutočné muky. Neviem sa dočkať kedy zistím ako bude príbeh pokračovať, pretože skončilo to viac ako zaujímavo. Táto kniha je jedna z mála kníh, ktorá ma prinútila nad ňou premýšľať aj v momentoch kedy ju nečítam. Aj keď by som chcela mať túto sériu už čo najskôr prečítanú, tak aj tak si v hĺbke srdca želám čítať ju naveky. Pre mňa bola Koruna z temnoty výrazne lepšia ako Trón zo skla (aj keď aj ten bol skvelý). Viac akcie, viac zvratov, bolo to lepšie. Som rada, že som objavila sériu, ktorá sa stala mojou obrovskou srdcovkou. 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.
Knihu si môžete kúpiť, napr. TU.

Moje hodnotenie :

4 komentáre:

  1. Tak to počkaj na Rowana! :3 V Queen of Shadows je na zožratie!!! A PS: myslím, že ten team Chaol ti moc dlho nevydrží (vlastné skúsenosti :D).
    Inak pekná recenzia. :)
    Bookotania

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zatiaľ sa toho pokúsim držať zubami nechtami a budem dúfať, že to vydrží :D. A ak nie. Tak v tom prípade to bude riadne úžasný hrdina, ktorý mi predbehne Chaola :D.
      Ďakujem :)!

      Odstrániť
  2. pěkná procítěná recenze! :-) pevně doufám, že z ní budu taky tak nadšená, protože Trůn ze skla se mi líbil, ale čekala jsem od něj víc. a Chaol rozhodně vede - Rowan neRowan, nemyslím si, že Chaola jen tak někdo překoná :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)! V to dúfam aj ja :D. Je to fakt skvelé :D. Ani mne sa nejako nezdá, že by Rowan prekonal Chaola O.O Ako nechám sa prekvapiť, ale Chaol je proste Chaol O.O :3

      Odstrániť