piatok 8. januára 2016

Klamári / E.Lockhartová

Klamári

Významná rodina Sinclairovcov prichádza každé leto na svoj súkromný ostrov pri Massachusetts, aby tam trávila prázdniny. Rok čo rok sa tak stretávajú aj štyri spriaznené duše, sesternice Cadence a Mirren, bratranec Johnny a Gat. Ten celkom nepatrí do rodiny, čo mu hrdí Sinclairovci dávajú pocítiť. Rodina ich nazýva Klamári. Sú v rovnakom veku, a keď sa stretnú, robia len zlobu.
Počas pätnásteho leta sa na ostrove stane nehoda. Cadence nájdu na pláži takmer bez života. Keď sa po čase preberie v nemocnici, na nič si nepamätá. Nikto z rodiny jej nechce prezradiť, čo sa vlastne stalo, a nasledujúci rok jej zakážu vrátiť sa na ostrov. Cadence trpí príšernými migrénami, jej najvernejšími priateľmi sú lieky proti bolesti. Píše Klamárom e-maily, posiela pohľadnice, no ani od jedného nedostáva odpoveď. Dokonca ani od Gata, s ktorým sa do seba zaľúbili. Čo im spravila, že na ňu zanevreli?
Na sedemnáste leto sa dostáva na ostrov opäť a Klamári ju privítajú s úsmevom, akoby sa nič nestalo. No ani zďaleka to nie je pravda...

Wau často hovorím, že neviem kde začať, ale v tomto prípade to pre mňa platí stonásobne. Táto kniha ma totálne odrovnala a vryla sa mi pod kožu najviac ako sa len dá. Keď som túto knihu videla jediné čo ma napadlo je, že tá obálka je tak trocha nanič a frflala som na ňu. O tejto knihe bolo veľa počuť zo zahraničia a tak som zistila, že by to malo mať obrovský wtf koniec. No inak som absolútne nevedela do čoho idem. Nevedela som o čom to má byť, čo čakať. Skrátka som nešla ani troška na istotu. Keďže som bola preč. tak mi trocha trvalo kým som si vyzdvihla knižky na pošte, no ako prišli domov, tak som sa ihneď pustila do Klamárov. Ako sa mi páčili?

Asi zbytočná otázka. Och bože ja to ani slovami neviem opísať. Som z nich nadšená! Od prvej stránky ma táto kniha chytila, tak veľmi, že som ju nedokázala odložiť! Absolútne som sa od nej nevedela odtrhnúť. Číta sa neskutočne ľahučko a rýchlo. Autorkin štýl písania mi sadol a spôsob rozprávania príbehu ma držal nalepenú pri knihe. Celé to bolo tajomné, mätúce, záhadné a skvelé. Dalo by sa povedať, že som túto knihu prečítala na jeden dych nebyť spánku (začala som to čítať v noci). Bolo to iné a to sa mi na tom fakt páčilo.

Občas som mala tak troška problém zorientovať sa či sa hovorí o minulosti, alebo prítomnosti. Chápete či sú to spomienky, alebo sa to práve deje, pretože občas sa mi stalo, že som bola v tom, že práve sa to deje a zrazu som zistila, že nie a bola som zmetená. No neúnavné pozeranie Once Upon a Time ma v orientácií v čase a svete vytrénovalo :D a tak som sa nakoniec vždy zorientovala a nestratila sa v tom. Dalo sa to v pohodičke prekonať a zvládnuť, takže to nepokladám za mínus. Dodalo to príbehu aspoň ešte trocha viac tajomna/záhadnosti. 

Treba uznať, že autorka vytvorila naozaj skvelé postavy pri ktorých si príde každý na svoje. Každej postave vdýchla život a vytvorila im určitý charakter. Každý bol rozmanitý. Mirren bola ako cukrová vata. Neberte to doslova. Bola skrátka milá, snažila sa byť milá a aj milou bola. Je to také zlatíčko čo iba všade poskakuje a v jeho prítomnosti sa cítime byť šťastný. Nakazí vás svojou dobrou náladou ako lúsknutím prsta. Mnohý si ju obľúbia. Samozrejme sa nájdu taký, ktorým bude prekážať, no ja som ju mala fakt rada. Johnny bol úplne super. Taký drsný (ako sa to vezme) chalan so správnou dávkou sarkazmu a irónie. Fakt som to na ňom zbožňovala! Jeho neustále poznámky a prístup. Nemal chybu. Aj keď pod povrchom určite nebol taký na akého sa hral. Vedel kedy treba prestať a brať svet vážne. 
Nuž hlavná hrdinka Cadence bola fajn. Nenašla som si proti nej asi nič. Bola dosť deprimovaná, no páčilo sa mi, že je tvrdohlavá a ide si za svojim. Vedela ustúpiť to áno, no vždy si ponechala svoj názor. Rozhodne bola svojská. Bavilo ma čítať príbeh jej očami a tak nemôžem nič vytknúť.
Čo sa týka Gata... Toho som mala rada. Menil sa síce ako počasie. Raz bol v pohode, inokedy bol zas divný, no väčšinu času bol fajn a tým pádom ani pri ňom nemám žiadne výhrady. Obľúbila som si ho a to je hlavné.

Čo sa týka samotného konca. Nebojte nič vám neprezradím, som zásadne proti spoilerom. Tak dosť ma to prekvapilo. Čakala som každý možný scenár a v hlave som ich vytvorila k celku dosť, no nakoniec mi autorka vytrela zrak a ja som ostala s otvorenými ústami. Za túto knihu patrí autorke naozaj potlesk. Mne sa neskutočne páčila a odporúčam ju každému. Ak váhate a neviete sa rozhodnúť či si ju prečítať... Choďte do toho. Koniec koncov aj keby sa vám až tak nepáčila, tak jej prečítaním nič nestratíte. U mňa však získavajú Klamári čestné miesto na poličke a veľmi rada si ich niekedy prečítam znovu. Som rada, že už aj ja som konečne čítala tento príbeh a prežila si ten veľký zvrat. Takže bež štipky klamstva vám môžem povedať, že toto bolo dokonalé!

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Knihu si môžete kúpiť napr. TU.

Moje hodnotenie:

1 komentár:

  1. Objevte eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde miliony klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Obchodujte kdekoliv - Váš čas je peníze. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

    Otevřené obchody na eToro - 227,651,647

    OdpovedaťOdstrániť