sobota 9. mája 2020

Marec, apríl v knihách



Ahojte :)! Myslím, že uverejniť tieto články bez omeškania by už absolútne porušilo všetky tradície a tak som sa rozhodla, že rovno spojím dva mesiace dokopy a trošku vám porozprávam o tých knihách, ktoré si ma získali najviac. A veru sa to niektorým podarilo veľmi dobre... 
Príbehy to boli rozmanité, skúšala som aj pre mňa nové, či nie až tak vyhľadávané žánre a napokon som prichádzala na to, že práve z týchto nových skúšok môže vzísť veľa dobrého.
Aj keď sme teraz väčšinu dní doma a času je viac, zrejme nečítam až toľko kníh, koľko by som chcela. Tieto mesiace ešte boli celkom produktívne, no za máj som sa dostala do poriadnej krízy. Avšak nevadí. Verím, že to netreba siliť, že obdobia sa striedajú a najmä že ma zase chytí vlna, kedy sa od kníh nebudem vedieť odtrhnúť. Nemyslím si, že je dobré nútiť sa prekonať to na silu.

Prečítané knihy:
Slnečnice - Sarah Winman
Keď zhasnú svetlá - Mary Kubica
Alchymista - Paulo Coelho (na fotke chýba :)) 
Cilkina cesta - Heather Morris
Tvar noci - Tess Gerritsen
Vnútorný hlas - Brian Freeman
Mesto - Camilla Sten
Povedal mi veštec - Tiziano Terzani
Anna v Summerside - Lucy Maud Montgomery

...

Najmilšie prekvapenie


Slnečnice pre mňa boli a aj stále sú obrovským prekvapením. Pokojne by som ich zaradila aj k najlepším knihám za tieto mesiace, pretože jej výnimočnosť mi doslova vyrazila dych. Netušila som do čoho idem, netušila som o čom to bude a rozhodne som netušila, že sa mi natoľko zapáči, pretože očakávania som mala takmer nulové. Táto kniha si zaslúži veľa pozornosti, veľa ohlasov a veľa čitateľov, ktorí ju ocenia, pretože jej príbeh je skrátka krásny. Zo stránok cítiť ľudskosť, lásku, život... A ja som si skutočne užila každý jeden moment s ňou. Slnečnice sa dajú nazvať umením, pretože presne to vyjadruje ich atmosféru a inakosť. Veľmi veľa pocitov a čím ďalej o nej píšem, tým viac si uvedomujem, že sa ma určitým spôsobom dotkla. Určite odporúčam.

Najkrajšia kniha 


Musím vôbec niečo hovoriť k Anne? Po dlhšej dobe som sa k nej vrátila a začala som čítať, tam kde som skončila naposledy. Aký len prekrásny návrat to bol! Listy medzi Annou a Gilbertom mi vždy dokážu vyčariť úsmev na tvári a vety začínajúce sa slovami "Môj najdrahší Gil..." sú pre mňa ako balzam na dušu. Anna mi vždy poskytne kopec pocitov a zážitkov, ktoré až bytostne túžim prežiť spolu s ňou, no teším sa, že jej spriaznenou dušou už celé roky môžem byť aspoň skrz tieto krásne riadky, ktoré by ste si určite mali prečítať.

"Táto kniha je láska" alebo inak povedané fantastická knižka


Nikdy som nečítala cestopisy. Nemala som k nim vzťah, nelákali ma a aj keď som cestovateľský nadšenec a považujem to za jednu zo svojich najväčších vášni, nikdy mi nenapadlo čítať príbehy ľudí, ktorí majú rovnaké cítenie v očarení pre svet. Až doteraz.
Kniha Povedal mi veštec zmenila môj pohľad na literatúru, písanie a možno aj trošku na život. Bolo to fantastické! Skvelé, skvelé, skvelé... Úprimne som si každé jedno slovíčko užívala a občas si niektoré pasáže čítala viackrát, aby som ich cítila každým jedným zmyslom a užívala si ich celou svojou mysľou. Ráno som sa tešila, až ju vezmem do rúk, večer som sa tešila až sa ráno zobudím a budem pokračovať... Skutočne si ma to získalo. Tiziano je veľmi zaujímavá osobnosť a vidieť túto odlišnú kultúru jeho očami bolo čarovné. Nie všetky veci sa dokážu zlúčiť s našou mentalitou alebo zvykmi. Napríklad o takej ázijskej kuchyni po niektorých odsekoch viac nechcem ani počuť... No jedná sa o úprimné písanie, takže môžeme vidieť všetky negatíva a pozitíva zároveň. Mne osobne to určite pridalo na zoznam mnohé miesta, ktoré by som raz chcela navštíviť. A cítim len vďačnosť, že som sa po tak dlhej dobe váhania začítala do knihy, ktorá sa čítať skrátka oplatí. Trefné, poukazujúce na spoločenské problematiky, na ľudskú povahu, tradície a inakosť - také a ešte lepšie to bolo.
Ak ste túto knihu čítali, tak mi pokojne napíšte. Budem sa tešiť z vašich názorov :).

Zaujímavá, tajomná a extrémne napínavá


Mesto by sa dalo tiež označiť za také veľké-malé prekvapenie... Tušila som, že sa mi to bude páčiť, pretože už len popis znie zaujímavo, avšak napokon to bola jazda na ktorú sa nebolo možné pripraviť a ktorú som určite nečakala. Knihu som nedokázala odložiť a zhruba od polovice som ju prečítala na jedno posedenie, pretože som sa nedokázala zastaviť. Musela som vedieť, čo bude ďalej. Skutočne som musela... Od malička mám rada nevyriešené záhady a mysteriózne veci, takže pri tejto knihe som si prišla maximálne na svoje. Začiatok bol pre mňa trochu chaotický a nevedela som sa do toho dostať, ale potom sa to natoľko rozbehlo, že som sa ani na malú chvíľu nemusela nútiť čítať ďalej. Skôr som sa musela nútiť prestať :).

Tak a to by sme mali. Musím podotknúť, že samozrejme aj ostatné knihy by si tu zaslúžili zmienku a boli veľmi dobré, no zrovna tieto si ma získali najviac a ja budem rada, ak vás aspoň trošku zaujali a ich čítanie zvážite. Dúfam, že ste si tu prišli na nové tipy a želám vám krásny, slnečný deň :)!

4 komentáre:

  1. Fíha, tak to si zvládla toho prečítať mnoho! Uzasne tipy na knihy :) Hned si ma zaujala napríklad knihou Slnecinice. Vyzerá to veľmi zaujímavo. Maj sa pekne :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Teším sa, že ťa zaujali práve Slnečnice :)! Ale samozrejme som rada, že si si tu našla aj mnohé iné knižky... Ďakujem ti a prajem krásny deň :)!

      Odstrániť
  2. Mrtvé město mě dostalo :D Já byla úplně nadšená :)

    Jinak moc pěkné knihy :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Že áno?! Juuj tak sa teším, že konečne čítam aj niekoho iný názor :D...
      Ďakujem ti :)!

      Odstrániť