piatok 26. mája 2017

Knižné prírastky | Apríl

Musím priznať, že tento článok považujem za obrovský úspech. Niežeby mal nadpriemerne vysokú kvalitu alebo nebol napísaný oneskore. Kdeže! Avšak základom úspechu je, že sa tu objavil a nezabudla som :D. Človek by sa mal tešiť z každej maličkosti a popravde z tejto skutočnosti mám obrovskú radosť. Vždy, keď už aj vymyslím nejakú rubriku, vďaka mojej lenivosti upadne do zabudnutia. Tentoraz sa budem snažiť aby sa tak nestalo. A tak... Vítam vás pri aprílových úlovkoch :)!

Tisíc chlapčenských bozkov
S touto knižkou to pre mňa nebolo jednoduché. Od začiatku som si k nej musela hľadať cestu, pretože mi tak celkom nesadla. Vadili mi hlavní hrdinovia. Vadil mi dej a štýl, akým to autorka písala. Vlastne... Vadilo mi tam asi všetko. Ešte nikdy som s tým nemala problém, no tento príbeh bol na mňa príliš sladký a tak som značne dlhý čas iba prevraciala očami a nútila sa čítať ďalej. Bolo mi to ľúto, pretože Tisíc bozkov malo výborné hodnotenia a veľmi som sa na to tešila. Čoraz viac som však mala chuť to vzdať a nedočítať. Napokon som to vyriešila pauzou. Začala som čítať niečo iné, oddýchla som si od toho a na moje prekvapenie to... zabralo! Konečne sa mi do toho podarilo postupne dostať a prestali mi vadiť všetky veci, ktoré som do toho času nevedela zniesť. Áno, začala som si príbeh vychutnávať. Zápletka ma až tak neprekvapila, no páčila sa mi. Jediné, čo napokon opäť trošku rozpoltilo moje pocity bol koniec, ktorý ma až tak nepotešil. Bolo to pekné, ale uvítala by som dačo reálnejšie. Inak to bolo napokon fajn a cez všetko frflanie môžem knihu odporúčať, pretože viem, že mnoho ľudí si ju jednoducho zamiluje.

Múza
Asi mnohí z vás si pamätáte na Miniaturistu, ktorý spôsobil taký menší "boom". Napokon sa však možno zhodneme, že aj keď to je kniha s výborným potenciálom, nápadom a skvelým prostredím, to spracovanie veľmi zaostáva. Autorka nevyužila nič z bohatej ponuky možností a skrátka... Nebolo to dobré. 
No i tak som sa rozhodla dať šancu Múze. Zaujala ma anotácia a úprimne povedané, tej obálke sa nedalo odolať. Jedným slovom - prekrásna :). Aj s touto knižkou to bolo zvláštne, pretože aj pri nej som potrebovala pauzu. Totižto nedokázala by som ju prečítať na posedenie, ako iné príbehy. Potrebovala som ju postupne vstrebávať. Výsledok však stál za to. Dojmy sa mi tvorili ešte dlhý čas po jej prečítaní (vlastne ešte aj dodnes sa tak akosi "ustálujú"). No čím ďalej, tým viac mám z Múzy lepší dojem. Bolo to iné a zamotané. Páčilo sa mi ako sa autorka pohrávala s prepletenosťou deju, hrala sa s časom a prostredím. Konečne spracovala dobré nápady, ktoré očividne má. Doslova si ma to podmanilo. Stratila som sa v prostredí Španielska, v krásnom sade, ale i ťažkých podmienkach. Stratila som sa v tom, až kým neprišiel koniec. Zhrnula by som to takto... Múza je rozhodne knižka na ktorú sa oplatí pozrieť :).

Hobit
Hobit môj milovaný... K Tolkienovej tvorbe som si dlho nevedela nájsť cestu a vlastne som svojim spôsobom možno ani nechcela. Som šťastná, že pred nejakým časom prišiel moment, kedy som si povedala dosť. Pozrela som si Hobita, Pána prsteňov a skrátka... Moje srdce začalo biť rýchlejšie, moja knihomoľská duša sa vznášala a áno. Zamilovala som sa. Teraz už nechápem ako som mohla odmietať niečo tak dobré. Dostalo ma, ako ma Tolkien dokázal preniesť do celkom iného sveta. Navodiť vo mne atmosféru domova, keď som sa ocitla v Hobitej nore, ako som pocítila aj cez stránky knihy, či filmové plátno silu priateľstva a odvahu, ktorú hlavní hrdinovia museli vynaložiť. Milujem dobrodružstvá a tak som si tu naozaj prišla na svoje. Keď som dopozerala Pána prsteňov, nuž aj slzy vyšli...
Hobit, ako knižka je veľmi milé dielo, ktoré sa skvele hodí na každú príležitosť a pre každú vekovú kategóriu. Stačí len vypnúť a nechať sa uniesť :).



10 komentárov:

  1. Krásne prírastky! :) Múza mi príde už čoskoro, takže som zvedavá. :D Keďže som videla na Goodreads, že v určitom úseku sa ti to čítalo ťažko. :D Veru, bojím sa, ako to bude u mňa. :D Maj sa krásne a želám príjemný víkend. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)! No je pravda, že spočiatku som z toho nebola nadšená, ale ako som už spomínala... Po krátkej pauze ma to dostalo. Je to zvláštna knižka, no myslím si, že za prečítanie stojí. Vie zanechať dojem :). Aj tebe prajem krásny víkend a príjemné čítanie :)!

      Odstrániť
  2. Moc pěkné kousky :) Hobit to je zkrátka srdcovka a Múza mě také celkem láká. Jen jsem od autorky četla jejího Miniaturistu a ten mě nebavil, tak nad Můzou ještě přemýšlím :) Hezké čtení :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :). Mala som to rovnako... Časom je asi aj dobre, že spojitosť s Miniaturistom som si uvedomila, až keď som držala Múzu v rukách (áno... totižto neuvedomila som si, že je to od tej istej autorky :D). Ale ak sa do toho predsa len pustíť, dúfam, že sa ti bude páčiť. Na mňa to zapôsobilo :).
      Prajem ti krásny víkend :)!

      Odstrániť
  3. Po Múze už veľmi dlho pokukujeem.. vďaka tvojim krásnym opisom jej kvalít jej dám určite šancu čo najskôr! Ďakujem Ti zato! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja ďakujem, pretože to, že môj názor u teba niečo zaváži si veľmi vážim a mám z toho obrovskú radosť ♥! Je to zvláštna kniha a možno na ňu taktiež budeš potrebovať "pauzu", no verím, že sa ti zapáči, tak ako aj mne :).
      Prajem ti krásny víkend a príjemné čítanie :)!

      Odstrániť
  4. Pekný článok. Hobbit je láska. Mám ho dokonca radšej ako Pána prstenov. :D
    Aj keď milujem aj toho samozrejme. (aj keď som ešte nečítal poslednú knihu ale iba videl film) :D
    Milan z http://booklovers-world.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)! No ja osobne som Pána prsteňov ešte nečítala vôbec, no v blízkom čase by som to rada zmenila :)

      Odstrániť
  5. Tak nevím, jestli jsou krásnější knížky nebo ten hrneček u nich! :) ♥

    Já mám doma Hobita v němčině, koupila jsem ho jednou v Norimberku ve slevě, ale ještě jsem se neodhodlala pustit se do něj. :D

    Měj se pěkně!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeeem. Tá šálka je moja obľúbená ♥ :).
      Wow, ale to chce obdiv. Ja sa ani po rokoch neviem prinútiť prečítať niečo v angličtine (čo ma celkom mrzí), a ty že v nemčine... Snáď sa k tomu raz dostaneš. Je to také milé dobrodružstvo so skvelou atmosférou :).
      Ďakujem. Prajem ti príjemné čítanie :)!

      Odstrániť