sobota 17. apríla 2021

Večné puto | Alebo nádych starých príbehov

Originálny názov: A Bound Heart
Autorka: Laura Frantz
Vydavateľstvo: i527.net
Rok vydania: 2019
Počet strán: 369

Knihy od autorky Laury Frantz som dlhší čas registrovala, ale nikdy som ich nevnímala ako niečo, čo  by som plánovala čítať. Podceňovala som ju, pretože automaticky som si o nej vytvorila predstavu, v ktorej písala klasické klišé historické romány, ktoré sú skutočne určené len na oddych a nemajú v sebe žiadnu hĺbku. Pred pár mesiacmi som si neplánovane prečítala jej najnovšiu knihu Neobyčajná žena a môj názor sa podstatne zmenil. 

A tak tu sedím a píšem vám o Večnom pute, pričom ani kúsočkom nie som sklamaná. Historické romány si vždy prečítam rada, či už pri čitateľskej kríze alebo len na oddych. Najľahšie sa mi v nich stráca a prichádza na iné myšlienky... A keď som si uvedomila, že Večné puto sa ešte k tomu odohráva v mojom milovanom Škótsku, vedela som, že si ho raz budem musieť prečítať.

A dobre sa stalo. Anotácia vám zrejme veľa nenapovie, ale keby vám mám priblížiť o čom príbeh je, tak je to o láske ku krajine a slobodnému životu. K sile škótskeho mora, zelenej Vysočine, nádherného vresovcu a dunivého vetra, ktorý sa preháňa celou krajinou. K ľudu a k povestiam.
Hlavná postava Lark žije v malej kamennej chalúpke so svojou starkou a pracuje ako bylinkárka. Od mala vyrastala na ostrove, kde žila po boku Magnusa, ktorý dospieval do role lairda. Larkin život bol vždy plný práce a obetavosti, ale zároveň plný radosti a láskavosti.

Po tragickej nehode na ňu padne vina, ktorá vôbec nebola oddôvodnená právom, i tak je však Lark s Magnusom vyhnaná z ostrova do amerických kolónii. Oboch čakajú neľahké chvíle a najmä im láme srdce byť odlúčený od krajiny, ktorá pre nich predstavuje domov. Plavba na mori je neľahká a kolónie v Amerike mohli byť smrteľné pre cudzincov. Počas dlhej púte však, ani jeden z nich nestráca morálne zásady, dobrotu a aj v nových krajinách sa zo seba snažia odovzdať to najlepšie.

Knihy z vydavateľstva i527.net sú vždy tak trochu kresťansky ladené, ale mne to popravde neprekáža. Veľmi sa mi páčia práve tie pevné hodnoty ukryté v charakteroch postáv, ktoré aj napriek neľudkosti a zlu vo svete, roznášajú to dobré a láskavé. Vždy sa ocitajú v ťažkých situáciách, ale majú v sebe vieru a odhodlanosť, ktorá im pomáha vidieť to lepšie za oponou. A mňa ich pevnosť osobnosti neskutočne baví a inšpiruje. Nečakala by som to, ale autorka si ma skutočne získala jej príbehmi, ktoré sú zasadené do tých najrozmanitejších období a histórie, a v tomto prípade možno ešte o čosi viac.

Jediné, čo by som na tejto knihe mohla vytknút je to, že sa mi do nej ťažko začítavalo. Ale to som si žiaľ všimla aj pri Neobyčajnej žene. Neviem prečo to tak je, ale pri Laure Frantz mám akosi problém ponoriť sa do jej príbehov a až keď sa jej dej rozvíja a začne naberať spád, až vtedy sa v ňom celkom stratím. Neprekáža mi to však až tak... Príbeh ma potom drží až natoľko, že by som pri ňom najradšej strávila celý deň a knihu musím mať v ruke pri každej činnosti.

Večné puto je príbehom, ktorý si získa aj vás, pokiaľ vás zaujíma prostredie Škótska alebo kolonizácia Ameriky. Áno, je v ňom romantika. Áno, hrdinovia možno niekedy majú až príliš veľa náhodného šťastia. Ale sú to príbehy so starým nádychom, ktoré vás pohladia na duši a ostane vám po dočítaní príjemný pocit z toho, čo ste z hrdinami prežili. A to za to stojí.

Moje hodnotenie:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára