pondelok 1. septembra 2014

Šťastná sedmička / Holly Goldbergová Sloanová

Šťastná sedmička

O knihe :
Willow Chanceová je dvanásťročný génius. Je posadnutá rastlinami a medicínou, obzvlášť chorobami. Jej záľubou je počítať po siedmich. Sedmička má v jej živote zvláštny význam, a tak ju považuje za dokonalé číslo.
Sympatická Willow si cestu k ľuďom hľadá len ťažko. Bodaj by nie, s takým mudrlantom sa nevychádza ľahko. Aj pre učiteľov je tvrdým orieškom, k výchovnému poradcovi chodí ako na klavír. Nemá takmer žiadnych priateľov, okrem dvoch vietnamských súrodencov. Rozpráva sa s nimi, ako inak, po vietnamsky.
Život tohto neobyčajného dievčaťa sa však nečakane zvrtne, keď jej milovaní adoptívni rodičia tragicky zahynú. Hlboký smútok prekonáva Willow vďaka nezlomnej energii, túžbe po poznaní, ale najmä vďaka priateľom. Bohužiaľ hrozí, že čochvíľa stratí aj ich.

Moje pocity :
Poznáte to.. Sadnete si s tým, že napíšete recenziu. V hlave vám výry milión myšlienok o tom aká bola kniha skvelá, no vy aj tak nedokážete napísať ani jediné slovo, pretože viete, že nech napíšete čokoľvek, tak nedokážete vyjadriť to aká bola kniha dokonalá. Určite sa to stalo aj vám.. Mne sa to práve deje. Dokonalá sedmička je naozaj silný a emotívny príbeh, ktorý má v sebe všetko čo by príbeh mal mať.

Kniha ukrýva krásne myšlienky. Poukazuje na krásu ľudských vzťahov, silu priateľstva a lásky, krehkosť ľudských životov a ukazuje ako nám osud môže zmeniť život v zlomku sekundy. Často my ľudia obviňujeme osud z vecí čo sa nám dejú. Máme naozaj spísaný osud na jednom papieri ? Ak áno, tak život má zvláštny zmysel pre humor...

Willow je zvláštna osoba (čo ste si už určite všimli). Ako malé dieťa ju adoptovali dvaja skvelí ľudia, ktorý jej poskytli toľko lásky, koľko vládali. Ona konečne pocítila čo je to šťastie. Jediné čo chýbalo k dokonalému životu, bolo to, že Willow nikde nezapadá. Je iná a netají to, pretože vie, že byť sama sebou je dôležité. Jej najväčšou záľubou sú choroby a rastliny. Pri čítaní som naozaj žasla aká bola Willow inteligentná a hlavne silná.. Naozaj to nemala ľahké. Aj keď sa spamätala, čakala ju ďalšia strata, no ona všetko statočne zvládala... Myslím, že Willow si zaslúži ocenenie hrdinky mesiaca a možno aj roka..


Dell bol spočiatku obyčajný chlap, ktorý bral všetko na ľahkú váhu a ktorý si chcel predovšetkým zarobiť. Miernym podvodom sa stal detským terapeutom / psychológom. Jeho postava poukazuje, že človek sa dokáže zmeniť a že na to stačí málo.. Počas čítania môžete pozorovať ako sa jeho charakter mení a vyvíja. Ja som si ho samozrejme obľúbila a som šťastná, že som mohla čítať príbeh aj z jeho pohľadu.

V knihe bolo mnoho zaujímavých postáv a všetky majú právo na to aby som ich spomenula, no je ich veľa a viem, že vy nechcete čítať len o charakteroch postáv. Preto spomeniem poslednú postavu. Jairo je taxikár. Aj on dáva príbehu myšlienku, že jediná vec môže zmeniť celý život. Dokonca stačí aj jedna veta, alebo slovo a vám sa otvoria oči. Jairo sa mi takisto dostal pod kožu a som rada ako skončil jeho osud..

Každá postava naozaj niečo symbolizuje, predstavuje nejakú myšlienku a podobne.. Príbeh predstavuje stratu a ľudskosť. Je naozaj ťažké zhodnotiť túto knihu, pretože mňa fakt dostala. Zaraďuje sa medzi moje najobľúbenejšie knihy a som šťastná, že som ju mohla čítať. Je to kniha, ktorá vás rozosmeje, rozplače a takto sa pohrá s vašimi pocitmi. Jedno viem určite ! Nečítala som ju naposledy..

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Knihu si môžte kúpiť, napr. TU.

Moje hodnotenie :

7 komentárov:

  1. s tvojou recenziou úplne súhlasím :) kniha je perfektná :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pekne napísané, ten vývoj postáv bol super... a tiež som mala problém nájsť správne slová.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :). Bolo krásne ako každá postava niečo predstavovala a menila sa :).. myslím, že bez slov bude viac ľudí :)..

      Odstrániť
  3. to je tak krásná obálka :) moc hezky jsi to napsala, já o knize dříve neslyšela, proto moc děuju za tip :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie to ja ďakujem za krásny komentár :). Mám radosť, že som ti poradila a držím ti palce aby si sa k nej dostala čo najskôr :)

      Odstrániť