sobota 13. septembra 2014

Šťastlivec / Nicholas Sparks (nesúď knihu podľa obalu !)

Šťastlivec

O knihe :
Keď vojak americkej námornej pechoty Logan Thibault počas svojej tretej misie v Iraku nájde v piesku fotografiu usmievajúcej sa mladej ženy, chce ju inštinktívne odhodiť. Vezme ju však so sebou na základňu, ale fotografia nikomu nechýba. Až po čase si uvedomí, že ju stále nosí vo vrecku. Thibault sa zrazu stane miláčikom šťasteny, vyhráva v pokri a dokonca prežije smrtiaci súboj, v ktorom zahynú jeho dvaja blízki priatelia. Zdá sa, že iba jeho najlepší priateľ Victor vie vysvetliť, prečo má šťastie: prináša mu ho fotografia, jeho talizman.

Moje pocity :
Mnohý z vás určite o tejto knihe už čo to počuli. Nájdete aj jej filmové spracovane, kde hlavnú rolu hrá Zac Efron.. Ešte vám to nič nehovorí ? Tak vám ju predstavím ! Logan je vojak. Za náhodných okolností objaví fotografiu mladej ženy, ktorá nikomu nechýba. Má zvláštne nutkanie ponechať si ju, no najprv skúša či nenájde majiteľa fotografie. Nenájde.. Preto si ju ponechá a od vtedy sa mu darí ako ešte nikdy.. Keď sa vráti z misie, tak nedokáže zabudnúť na usmievajúcu sa ženu. Zažije trpkú skúsenosť a tá ho poženie naprieč Amerikou aby sa odvďačil svojmu anjelovi. Nájde ju a stane sa to čo by nikdy nečakal.. 

"A ty si šťastlivec. A keď skončíš svoju misiu, myslím, že by si mal nájsť tú ženu na tej fotke. Tvoj príbeh s ňou sa ešte neskončil."

Šťastlivec je romantická kniha. Napísal ju veľmi známy autor, ktorý patrí medzi najobľúbenejších - Nicholas Sparks. Jeho štýl písania je vskutku zaujímavý. Dokáže skvele opísať situáciu a preniesť pocity postáv na čitateľov. Skvele vykresluje charaktery postáv a má úžasné nápady. Vie bez toho aby vás to poplietlo dať dokopy myšlienky, opis a aj spomienky. Keď sa tak zamyslíte tak si viete vôbec predstaviť, že by ste to všetko vedeli dať dokopy ? Aj opis, myšlienky, všetko bez toho aby sa to plietlo.. Asi nie, však ? No on to dokázal..

Ako som spomínala, tak dokázal skvele vykresliť charaktery. Každá postava mala určitú povahu a črtu, ktorou sa odlišovala. Nebola tam ani jedna postava, ktorá by nebola niečim zaujímavá a to sa mi páčilo...
Logan je opisovaný ako hipisák ale ja si ho predstavujem úplne inak. Je odvážny čo dokazuje aj to, že bol vojak a je hlavne dobrosrdečný a starostlivý. Väčšinu času je veľmi milý a záleží mu na dobre iných. Bol spravodlivý a aj riadne prešibaný, čo si všimnete hneď na začiatku. Myslím, že každý čitateľ si ho obľúbi. Niekto si ho obľúbi viac, niekto menej, no nenájde sa nikto komu by prekážal.


Beth / Elizabeth je osamelá matka ktorá sa stará s najväčšou láskou o svojho syna Bena. Býva u svojej starej mamy Nany (ktorú si zamilujete od prvého okamihu!) a stará sa o psov v útulku. Je trpezlivá a veľmi citlivá. Občas možno koná dosť unáhlene a v každom sa snaží nájsť len to dobré. Je zábavná a vie byť aj šialená, no keď treba tak je riadne zodpovedná. Myslím si, že ju si takisto väčšina z vás obľúbi vďaka jej milej povahe.

Aj ona bola navždy jeho - taká nedokonalá, aká bola. Ber, alebo nechaj tak, pomyslela si. Som taká, aká som.

Pri názve knihy som pripísala "Nesúď knihu podľa obalu." Teraz je to naozaj výstižné, pretože.. ťažko sa mi to hovorí, ale áno. Obálka na Šťastlivca je príšerná ! Vzhľadom k tomu, že táto kniha je všade vypredaná si myslím, že dotlač by nič nepokazila a nová filmová obálka takisto. Videla som obálku v originály (je filmová) a v takom prevedení je naozaj krásna. Táto sa mi vôbec, ale vôbec nepáči. Napadlo ma, že čitateľa môže tá obálka odradiť, takže aj preto podotýkam aby pri tej obálke privrel oči. Príbeh v nej je naozaj krásny :).

Mne sa kniha čítala tróóšičku pomaly, no spôsobil to nedostatok času, nebola to chyba knihy.. Teraz ako začala škola som naozaj deprimovaná z toho ako málo času mám na čítanie. Predpokladám, že takto deprimovaných ľudí je viac.. Ale vráťme sa ku knihe ! Ja vám môžem knihu len a len odporúčať. Je to výnimočný príbeh, ktorý je originálny. Nájdete v ňom napätie, lásku, romantiku a kopu krásnych myšlienok. Kniha poukazuje na to, že osud je nepredvídateľný a že láska príde v čase keď to najmenej očakávame.. Ja knihe dávam s čistým svedomím 4,5 hviezdičiek :).

Moje hodnotenie :

4 komentáre:

  1. Podle tveho vypraveni me kniha zaujala. Urcite si ji pridam na seznam knih,ktere si musim precist. Nicholas je opravdu skvely spisovatel :)
    http://holetothewonderland.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že ťa zaujala. Pre mňa to je prvá kniha od Sparksa, ale doma ma čakajú ešte dve, takže som zvedavá :). Rada si pozriem tvoj blog :).

      Odstrániť
  2. Od autora som nič nečítala a dej ma veľmi neláka, za to tvoja nadšená recenzia už áno.:) Tak ktovie, možno knihe raz dám šancu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pekný pocit, že viac ako kniha láka môj názor (ja narcis :D). Veď uvidíš, ale myslím, že by sa ti páčila :).

      Odstrániť