utorok 17. novembra 2015

Nech sneží / John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle

Nech sneží

Na Štedrý večer sa na mestečko Gracetown zosype bohatá snehová nádielka. Zasnežená vianočná krajina je síce hotová idylka, ale všetko s mierou. Pre nezjazdné cesty a metrové záveje kolabuje doprava a kalamita je na svete. Trom mladým ľuďom a ich priateľom v okamihu prekazí sviatočné plány a zdá sa, že ich čaká najhoršia noc v živote. Veď kto by chcel namiesto rozbaľovania darčekov uviaznuť vo vlaku bez elektriny, riskovať život kvôli štrnástim upišťaným roztlieskavačkám či zháňať miniprasiatko v skolabovanom meste? Iba ak by sa katastrofa zmenila na skutočné čaro Vianoc...

Úprimne priznávam, že ani neviem kde začať. Na túto krásnu knižku som sa strašne tešila. Keď sa tak zamyslím, tak vianočných filmov je neskutočne veľa, ale kníh, ktoré sú s vianočnou atmosférou strašne málo. No som veľmi rada, že pomaličky sa začínajú vydávať aj také knihy. Knihy majú vždy kúzelnú atmosféru, no keď vianočnú, tak je to iné a krásne. Troška som sa divila prečo vydavateľstvo nevydalo túto knihu niekedy v decembri, predsa len by to bolo aktuálnejšie ako pomaly začiatkom novembra, no viete čo? Kašľať na to. Mne padlo úplne úžasne, že som sa cítila akoby boli Vianoce už teraz a myslím, že podobne to bude cítiť aj veľa z vás. Vôbec som sa nezamýšľala nad tým či by nebolo lepšie čítať to až v decembri iba som si užívala aké krásne to je. Ešte predtým než sa začnem rozpisovať musím uznať, že obálka je prekrásna. Človek sa na ňu nevie vynadívať. Dokonale sa hodí k celému príbehu...

Knihu tvoria tri poviedky od troch známych autorov. Prvý príbeh ktorým kniha začína sa volá Jubilein expres od Maureen Johnson. Je to poviedka o Jubilee, ktorá musí na Vianoce cestovať k svojim starým rodičom, no vlak uviazne kvôli snehovej kalamite a ona je zrazu úplne sama v malom mestečku kde musí čakať kým vlak nebudú môcť uviesť do pohybu. Ťažko sa mi určuje, ktorá poviedka sa mi páčila najviac kedže každá bola iná, mala iné čaro a samozrejme štýl písania, no táto si ma rozhodne získala. Popri čítaní som sa tak strašne rozplývala a na tvári mi pohrával spokojný úškrn. Malo to skutočne skvelú atmosféru. Autorke sa podarilo preniesť ju do svojho príbehu a čítateľ to pocíti. Myslím, že je dosť možné že práve táto poviedka sa bude ľuďom páčiť najviac.

Druhá poviedka je z pera Johna Greena a to Roztlieskavačský vianočný zázrak. Priznávam, že na poviedku Johna Greena som sa tešila asi najviac. Je to môj obľúbený autor a jeho štýl a zvláštne nápady milujem. Som jeho veľký fanúšik a jeho knihy skrátka nemajú chybu. Viem, že John sa nikdy nebude páčiť každému, ale to je v poriadku. Jeho poviedka bola taká bláznivá jazda pri ktorej ste sa pokojne mohli cítiť nekonečne. Boli tam momenty kedy ste sa smiali, kedy vás chytala nervozita, ale aj chvíle kedy vám na tvári pohrával spokojný úsmev. Tu je ťažko povedať či si ju zamilujete. Jedna skupina bude z tejto poviedky nadšená a druhá ani veľmi nie, no ja sa zaraďujem do tej prvej. Bolo to iné, bláznivé a predovšetkým nás čakal krásny koniec, takže ja na to nemôžem povedať nič zlé.

Posledná poviedka Svätý patrón prasiat od Lauren Myracle bola taktiež moc fajn. Čítala som na ňu aj nie tak celkom pozitívne názory, ale mne sa páčila. Ale zas chápem ľudí ktorým nie. Hrdinka mohla tak troška liezť na nervy a skrátka to nesadne každému. Mne našťastie áno a som tomu rada. Celé to bolo strašne milé. Hlavná hrdinka objavovala samú seba a musela sa nad sebou poriadne zamyslieť, pretože samoľúbosť nie je pekná vlastnosť, no a dá sa teda povedať že prechádzala svojou cestou. Mne sa však strašne páčil koniec. To bolo krásne! Páčilo sa mi, že každý príbeh spolu nemal nič spoločné, ale zároveň na seba nadväzoval. 

Túto knihu odporúčam asi každému. Verte mi nie je nad to keď si vezmete túto knižku, popíjate teplý čajík a ste zabalený v teplej deke. Vianočná nálada je tam veľmi nákazlivá, takže vy už budete mať Vianoce teraz a myslím, že aj keby ste ju čítali v lete tak pozabudnete na teplo a cítite sa ako v zime. Všetky príbehy majú svoje osobité čaro a každý si príde na svoje pri inom príbehu. Mne sa páčili všetky. Občas mi bolo dokonca ľúto, že tie príbehy nie sú samostatná kniha. Napríklad poviedka Johna Greena mala skvelé predpoklady na samostatnú knihu. Nuž ale teším sa aj tejto forme. Takže prajem vám šťastné a veselé Vianoce čítanie :)!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Knihu si môžete kúpiť, napr. TU.

Moje hodnotenie:

6 komentárov:

  1. Tato kniha mi má zítra přijít poštou. Johna Greena mám velmi ráda, tak doufám, že mě ani tentokrát nezklame a kniha se mi bude líbit. Z tvé recenze jsem vydedukovala, že by to vůbec nemusela být špatná volba ....

    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zlá voľba to snáď nebude :). Dúfam, že sa ti bude páčiť a že si čítanie užiješ :).

      Odstrániť
  2. Tuhle knihu údajně už dostanu na Vánoce. Stejně mi to nedá a přečtu si jí někde dříve, protože naladí Vánoční atmosféru a zatím má vcelku pozitivní ohlas :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rozhodne naladí a človeku to padne dobre. Je to strašne milá kniha :). Dúfam, že sa ti bude páčiť a pridáš sa k pozitívnym ohlasom :D :).

      Odstrániť