nedeľa 29. novembra 2015

Kódex Tieňolovcov / Cassandra Clare, Joshua Lewis


Kódex Tieňolovcov
Kódex Tieňolovcov je najstaršia a najznámejšia príručka pre každého nefila. Od prvého vydania v 13. storočí je Kódex najlepším priateľom každého mladého Tieňolovca. Či už potrebuje poradiť s démonským jazykom, alebo si pripomenúť, ako sa správne drží stélé, s Kódexom po ruke sa nemusí ničoho báť. V najnovšom 27. vydaní Kódex opisuje všetky oblasti života nefilov: dejiny aj zákony nášho sveta; návod ako identifikovať jeho mnohých neľudských obyvateľov; ktorým koncom stélé sa kreslí; čo je pyxis; prečo nefili nepoužívajú strelné zbrane; kde majú bosoráci ukryté svoje značky a ako ich objaviť; odkiaľ sa berie všetka svätená voda. Kódex sumarizuje mnohé učebnice geografie, histórie, mágie a zoológie v jednom peknom a prehľadnom zväzku. Všetky starobylé drevoryty a stredoveké kresby sme v najnovšom vydaní nahradili modernými ilustráciami, ktoré oslovia a zaujmú aj najhipsterskejších mladých Tieňolovcov. Toto vydanie bude už čoskoro dostupné v knižniciach Inštitútov po celom svete a v takzvaných kníhkupectvách obyčajných.


Milujete Tieňolovcov? Zamilovali ste sa do úžasného Tieňosvetu, ktorý je hrozivý, nebezpečný, ale zároveň krásny? V tom prípade si nesmiete nechať ujsť Kódex v ktorom sa vám svet Tieňolovcov priblíži do takej miery, akoby ste doňho sami patrili. Kódex je stavaný tak, aby ste sa po prečítaní stali plnohodnotným Tieňolovcom. Sú tam všetky základy a veci, ktoré správny Tieňolovec musí ovládať a je tam nesmierne veľa faktov. Každý si príde na svoje v inom, no nenájde sa nikto taký, koho by nič neoslovilo. V Kódexe sa ponoríte napríklad do sekcie Bestiáru kde sa dozviete všetko o Dolnosveťanoch. O každom postupne a samozrejme dopodrobna. Zaujímajú vás upíri? Čítajte! Zaujímajú vás vlkolaci? Čítajte! Chcete vedieť viac o bosorákoch, alebo tajomných, prefíkaných féroch? Tak načo čakáte?!

Ak vás zaujíma aj táto oblasť, tak si určite prídete na svoje pri Démonológií kde sa dozviete o druhoch démonov. A nielen to! Dozviete sa odkiaľ pochádzajú, aké majú schopnosti, vzhľad a skrátka všetko do detailov. Dostanete možnosť naučiť sa démonský jazyk a dostanete všetky základy na to aby vás žiadny démon nemohol zaskočiť, iba ak vy jeho. Pri čítaní sa potešia aj milovníci mapiek. Nájdete tu zemepis Idrisu a je veľmi pravdepodobné, že sa veľmi potešíte, pretože zistíte polohu Idrisu. Alebo ak máte radi dejepis dozviete sa históriu všetkých Tieňolovcov! Spoznáte Johnathana Tieňolovca a uvidíte ako prebiehalo také stvorenie Tieňolovcov. Máte sa na čo tešiť to mi môžete veriť!

Kamkoľvek pôjdeš ty, ta pôjdem i ja,
kde zomrieš, tam zomriem i ja a tam budem pochovaný.
Nech ma Anjel potresce, ako chce, a nech ešte pridá,
ak by ma od teba odlúčilo niečo iné než smrť.
Prísaha parabatai

A viete čo je na tejto knihe úžasné? Tie ilustrácie! Pri čítaní neviete či čítať aby ste vedeli čo najviac,
alebo sa dívať na tie krásne obrázky. Človek keď ich vidí, tak sa nevie vynadívať. Slovart do tejto knihy vložil srdce a dodal jej poriadny šmrnc. Obálka, ktorá spočiatku vyzerala biedne, vo výslednom efekte vyzerá fantasticky a poviem vám, že s takou obálkou ste sa zrejme ešte asi ani nestretli, pretože Slovart ju obzvláštnil a naozaj fantasticky! Pokojne si ju môžete rozložiť a to preto aby ste mohli vidieť všetky runy a naučiť sa ich význam. Naozaj klobúk dole pred vydavateľstvom, pretože táto kniha je sama o sebe dokonalá (písala ju predsa Cassandra Clare), no oni svojimi maličkosťami a skvelými nápadmi ju dotiahli k dokonalosti.


Ako viete ja som naozaj obrovský fanúšik Tieňolovcov a celý ten dokonalý svet je môjmu srdcu veľmi blízky. Pre mňa to už nie je iba nejaká séria, pre mňa sa to už stalo životným štýlom toto vyznelo veľmi psychopaticky :D. Skrátka Tieňosvet milujem! Fascinuje ma, láka ma a moje srdce si získal na plnej čiare. Milujem veľa kníh a veľa sérií, ale čestné miesto v mojom živote má Harry Potter a práve Nástroje smrteľníkov. To sú moje dve najmilovanejšie série. Cassandra Clare sa stala mojou najobľúbenejšou autorkou a och bože podľa mňa je génius! Vytvoriť takýto reálny a dokonalý svet? Skláňam sa...

Kódex je napísaný úžasne. Ja som veľmi rada, že som sa dostala do Tieňosveta ešte hlbšie a že ho už skutočne poznám. Je napísaný akoby Idris a všetky veci existovali a to ma potešilo, pretože keď ste fanúšik, tak pre vás je ten svet reálny. Je to vskutku čitateľné a veľa ráz sa vám stane, že prebdiete noc len aby ste vedeli viac a viac. Ak by sa vám aj stalo, že by ste sa začali cítiť ako v nudnej učebnici plnej faktov, oživia vám to ironické poznámky Jacea, Clary a Simona na ktorých sa schuti zasmejete. Humor Tieňolovcov je najlepší humor, všakže :D? Ja vám Kódex naozaj odporúčam. Ak aj troška váhate, tak... počkať vy vôbec váhate?! 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.
Knihu si môžete kúpiť, napr. TU.

Moje hodnotenie:

2 komentáre:

  1. Super recenzia, čoskoro na Kódex urobím aj recenziu aj ja :)) Krásna kniha, i keď mne sa i tak nepáči tá obálka :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :). Teším sa na ňu som zvedavá na tvoj názor ako sa ti páčila :). To vážne :D? Mne hej :D...

      Odstrániť