pondelok 14. decembra 2015

Sedem minút po polnoci / Patrick Ness, Siobhan Dowd

Sedem minút po polnoci


Conora trápia desivé sny - každú jednu noc, odkedy mamu v nemocnici sužujú liečebnými procedúrami, ktoré aj tak nezaberajú. Ale tento sen je iný. Keď sa dnes v noci Conor prebudí, v okne ho niekto čaká. Niekto starodávny. Niekto, koho neočakával. Netvor starší ako ľudstvo samo, ktorý Conorovi porozpráva tri príbehy o láske, o strate i o nádeji. Ale na oplátku chce od Conora počuť to, z čoho má najväčší strach: chce počuť pravdu.

Túto knižku som si chcela prečítať už strašne dlhú dobu. Vždy som však zaváhala. Chcela som ju čítať dokonca v Češtine, čo u mňa kedysi nebolo zvykom. Tá kniha ma priťahovala ako magnet. Potom však bolo neskoro, pretože sa vypredala a ja už som mohla iba ak smútiť v kúte. Potom však z čista jasna zistím, že Slovart vydal túto knižku a bola som úplne ohromená. Vôbec som nevedela, že sa ju chystajú vydať, skrátka nič som okolo toho nezaznamenala iba tu zrazu bola a mne sa naskytla nová šanca aby som si ju konečne prečítala. Svoju šancu som uchytila a do knižky sa pustila čo najskôr. Ako sa mi páčila?

Ešte predtým než vám to poviem by som sa chcela veľmi poďakovať Slovartu. Skláňam sa pred nimi, pretože tejto knihe dali dušu. Od obálky, až po príbeh a zachované ilustrácie. Z tejto knihy vyťažili maximum a dotiahli ju do dokonalosti. Obálka je úžasná a prekrásna. Tak veľmi sa hodí k príbehu... A tie ilustrácie! Milujem, keď sú v knihách ilustrácie, ale ľudia moji toto bolo neskutočné. Pôsobili temne a predtým než ste to čítali mrazivo a strašidelné. No koniec koncov sú svojím spôsobom prekrásne. Viete čakala som strašidelný príbeh, no miesto toho som dostala niečo krehké a krásne.

Sú knihy, ktoré keď raz začnete čítať, tak ich nemôžete len tak odložiť a čítať na viackrát, ale musíte ich dočítať ihneď. Toto je ten prípad. Už po pár vetách si uvedomíte túto pravdu. Ja som ju prečítala od prvej vety až po poslednú a to za nejaké dve hodinky. Nemohla som ju odložiť... Nešlo to. A takto je to správne. Knižka sa číta veľmi dobre a veľmi rýchlo. Aj keď som ju chcela čo najrýchlejšie prečítať, pretože ma zaujímalo čo sa tam udeje, tak som si občas v kútiku duše priala aby to šlo troška pomalšie. Autora obdivujem za to spracovanie, ale aj nápad. Síce tento príbeh napísal vďaka nápadu Siobhany Dowd, dokázal ho však spracovať, takže má aj tak môj obdiv. Páči sa mi, že si tento príbeh neukradol, ale férovo uznal, že vďaka druhej autorke by tento príbeh nebol takým akým je. 


Tento príbeh je z pohľadu trinásť ročného chlapca. Pre niekoho možno vidina otravného hlavného hrdinu, ale tak to určite nie je. Conor je iný... Je tichý, múdry, obetavý, odvážny, citlivý a krehký. Tento chlapec vám istotne prirastie k srdcu. Aj on má svoje chyby, tak ako aj každý, no je skvelý. Jeho zmýšľanie vám na nervy nepolezie a získa si vás. Ja som si ho taktiež obľúbila a naozaj som rada, že tento príbeh je z takéhoto pohľadu.

Aj vy ste si mysleli, že tento príbeh je strašidelný? Ja rozhodne. Nenapadlo mi, že by bol taký akým je, no neprekáža mi to. Vlastne som od neho dostala viac ako som vôbec očakávala. Ono je ťažké udržať slzy, keď to čítate. Pomaličky vám to láme každý kúsoček srdca. Je to veľmi smutné, ale aj tak sa to oplatí prečítať. Priznávam, že ja som veľmi neplakala, iba pár slzičiek bolo, no zranilo ma to tak či tak. Tak ako aj Conor aj vo mne sa rodila nádej, no tá padla a mne bolo strašne ľúto ...všetkého.

Moji drahý čitatelia. Ak váhate či si túto knižku prečítať, alebo neprečítať, dúfam, že sa čoskoro rozhodnete v kladnejšiu možnosť. Nechcem vám túto knihu nanucovať, ale odporúčam vám ju. Odporúčam ju s čistým svedomím každému jednému. Je to príbeh, ktorý by mal poznať každý človek a ktorý sa oplatí prečítať. Myslím, že to, že si ho prečítate neoľutujete a ten drobný smútok si budete ceniť. Táto kniha je dokonalá. Jednoduchá, no zároveň náročná. Jedným slovom krásna. Neviem či som niekedy čítala niečo podobné a či vôbec budem. Som naozaj veľmi rada, že som si to mohla prečítať. To spracovanie je neskutočné. Mne sa aj veľmi páčili tri príbehy príšery. Boli na zamyslenie a tak ako aj Conora, aj mňa ich záver veľmi prekvapil.

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.
Ak vás táto knižka zaujala (v čo veľmi dúfam a verím), môžete si ju kúpiť, napr. TU.

Moje hodnotenie :

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára