sobota 12. novembra 2016

Večer tisícov želaní 2016 | Alebo ako sme takmer dostali pokutu, podpálili elektrické vedenie a užili si krásne chvíle plné snov

Večer tisícov želaní je akcia, ktorá sa odohráva každý rok v Žiline. Na námesti Andreja Hlinku sa zíde tisícka ľudí, ktorá vypustí lampióny šťastia a svoje sny nechá putovať do atmosféry. Znie to prekrásne však? Priznávam, že tento rok bola účasť na tejto akcii mojou premiérou. To, že tam vôbec idem som si zmyslela naozaj na poslednú chvíľu, takže som vôbec nesledovala dianie okolo. Veľmi som sa tešila, keďže lampióny sú prekrásne a vidieť ich v takom veľkom množstve... Keby som dianie okolo sledovala, vedela by som, že ako aj minulý, tak aj tento rok akciu zakázali preto je účasť na vlastnú päsť. Príde mi hlúpe zakázať takúto peknú myšlienku. Tvrdenia, že to zanecháva bordel a môže vzniknúť požiar síce sú pravdivé, ale prečo teda nezakážu Silvester? Tam musia upratovať aj oveľa horšie veci. Že je to zakázané som zistila až v okamihu, kedy nám policajt takmer dal pokutu. Chcelil sme si vypustiť lampíon o trošku skôr a v momente keď sme ho išli zapáliť k nám pribehol a upozornil nás, že ak nechceme pokutu 33€, máme okamžite prestať. Mrzelo ma to, pretože mamina už musela ísť domov a chcela som aby si aj ona vypustila lampíon. Akoby nebolo jedno, že sa ten lampión vypustí o 20 minút skôr, než ďalších 5000 ostatných. Ale to je už škoda reči. Zvyšok večera našťastie pokračoval v pohode. O piatej sa začali lampióny hromadne vypúšťať, čo bolo naozaj prekrásne. Predstavte si zhruba 5000 lampiónov na oblohe. Čo dodať? Cítila som sa ako Locika v Na vlásku (nebola som jediná, pretože len čo ma to napadlo, počula som rovnaký názor kúsok vedľa :D). Tentoraz však neboli lampióny vypustené kvôli jedinej osobe, ale kvôli tisíckam snov.
Vzhľadom k tomu, že kamarát mohol prísť až neskôr, jeden lampión sme odložili preňho. Ten sme sa rozhodli vypustiť pri obchodnom centre Mirage, kde už to bol tak trocha adrenalín. Viete ľudí už bolo pomenej a to znamenalo väčšiu šancu pokuty. Navyše začal poriadne fúkať vietor, preto nám dalo zabrať dostať lampión na oblohu. Tam vznikla historka "Keď sme raz takmer podpálili elektrické vedenie..." Nemyslite si, že sme nejakí pofidérni vandali. Fakt za to mohol vietor :D! V momente ako sme lampión pustili začal veľmi pomaly stúpať, až vystúpil na vedenie Miragu a zasekol sa tam. Nevedeli sme čo robiť, tak sme sa rýchlo pratali preč, no chvalabohu sa lampión po chvílke uvoľnil a odniesol naše želania ďaleko, preďaleko.
Keď to zhodnotím, bol to veľmi pekný zážitok a rada sa Večera tisícov želaní zúčastním aj nabudúce :). Priložím vám sem aj zopár fotiek :)...







4 komentáre:

  1. Óooo, aké pekné :O :O Také by mohlo byť aj u nás.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lampióny v Žiline boli tiež tento rok mojou premiérou. Milé podujatie a pekne to na oblohe vyzerá. :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Žiaľ veľmi veľa škody spôsobujú tieto lampiony pre vtáčiky a prírodu, správame sa už konečne zodpovedne 😭😭😭💔💔💔

    OdpovedaťOdstrániť