štvrtok 16. marca 2017

Geek Girl: Modelka / Holly Smale

Originálny názov: Model Misfit
Autorka: Holly Smale
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2017
Počet strán: 304

Harriet Mannersová je opäť tu. A navyše je celkom iná. Už to nie je šprtka, teraz sa z nej stala očarujúca, obľúbená a coolová baba, ktorá žije vo svete módy. Je z nej modelka, ale napodiv, cíti sa menej populárna a ešte trápnejšia ako v čase, keď bola obyčajnou pehavou ryšaňou s okuliarmi na nose. No ponuka modelingovej agentúry ísť v lete na fotenie do Japonska, to znie ako skvelá dovolenka! Aj napriek tomu, že tam musí vziať svoju mierne strelenú starú mamu Bunty alebo že by tam nedajbože natrafila na bývalého frajera, ktorým je zhodou okolností superúžasný model Nick. Harriet sa však nikto nechystá zničiť senzačné dobrodružstvo v Tokiu, na to si vystačí aj sama...

Nie je to tak dávno, čo sa na naše pulty dostala malá roztomilá a prakticky nenápadná novinka s názvom Šprtka. Bola to kniha o ktorej som dovtedy vôbec nepočula a popravde to ani tak nebol úplne štýl, ktorý by ma lákal, no z nejakého dôvodu som si povedala, že to skúsim. Do čítania som nešla s veľkým nadšením, no skúsila som... A výsledok bol pre mňa viac ako prekvapivý. Kapitoly boli kratučké, dej mi rýchlo ubiehal a už po chvíli som mala široký úsmev na tvári. Hlavná hrdinka bola svojská, nemotorná, no úprimne ma bavila. Šprtka je k celku nereálna, no je to natoľko sladké a zábavné, že si to srdcia čitateliek skrátka získa.

Že si prečítam aj druhý diel mi bolo tak nejak už po chvíli jasné. Ako náhle som naň dostala ponuku, neváhala som... A viete čo? Ako náhle mi knižka prišla, tak som na ňu opäť nemala chuť zvyk je železná košeľa. Áno, áno. Skrátka tešila som sa na ňu. Všetko v poriadku. A potom úplný skrat. Ja ani neviem odôvodniť prečo som na ňu vlastne chuť nemala. Ale niečo mi hovorí, že to bude aj tým ako som pred ňou čítala Sůl moře, a tak som po niečom tak vážnom a smutnom nemala chuť na takýto typ. 

No aby som len nehundrala (ako vždy). Po zobratí Modelky do rúk a prvotnom začítaní sa, som nadobudla známy pocit, ktorý ma chytil aj pri predchádzajúcej Šprtke. Netrvalo dlho a bola som v tom. Začítaná až po uši. Harriet nesklame a už od začiatku ukazuje svoju osobnosť plnú katastrofických možností a vyhliadok. Človeku sa až ťažko verí, že jedna osoba je schopná narobiť toľko škody. Fakt som až niekedy nechápala ako sa jej môže až tak veľmi "dariť". Čoho sa chytila, to pokazila, podpálila, zničila, zdemolovala... Chodiaca katastrofa. Aj keď sa snažila s tými najčistejšími úmyslami a dávala si pozor na každý krok, tak pohromy si ju našli samé. Harriet je celkovo taká zvláštna hrdinka. Tak tradične-netradičná. Hrdinky, ktoré sú nemotorné... S tým sa človek stretne až príliš často. Avšak Harriet je šprtka s tým najdivokejším šatníkom pod slnkom, a s tými najfantastickejšími faktami na celom šírom svete. Navyše povedzme si úprimne, že čitateľky, ktoré rady stratia hlavu niekde v oblakoch si prirodzene zamilujú Levieho chlapca. Nicka. Knižného hrdinu, ktorého by ste najradšej vlastnoručne vytiahli z knihy a nechali si ho doma. Milý, láskavý, priateľský, bláznivý, zábavný... No čo si budeme hovoriť. Dokonalý chlapec, ktorého nájdete asi iba v knihe.

Pred čítaním dvojky som si veľmi nezisťovala ohlasy, takže som sa nechala prekvapiť. Čakalo ma opäť iba milé prekvapenie. Uvedomujem si, že takýto typ príbehu niekomu dokáže ísť viac ako na nervy so všetkou tou nemotornosťou a trapasmi, no ak máte chuť na oddychové, zábavné čítanie... choďte do toho :). Niesom si istá koľko presne dielov má celá séria, no určite si ich nenechám újsť. Je jedno aké obdobie prežívam. Harriet mi ho zaručene okorení vlastnými životnými etapami. Je veľmi príjemné sa takto pri čítaní "odreagovať". Nemusieť premýšľať, iba si užívať príbeh. Autorka má taktiež veľmi dobrý a taký jednoduchší štýl písania. Žiadne prehnané opisy, všetko v miere. U mňa aj druhý diel dopadol na výbornú. Aj keď to zrejme nie je kniha, ktorá by mala dostávať tak dobré hodnotenia... Nepomôžem si a dávam 5 :).

Internetové kníhkupectvo BUX.sk

Moje hodnotenie:

2 komentáre: