sobota 5. augusta 2017

Kráľovná v tieňoch / Sarah J. Maas

Originálny názov: Queen of Shadows
Autorka: Sarah J. Maas
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2017
Počet strán: 664

Celaena sa vracia do nenávideného impéria. Aby sa pomstila. Aby zachránila svoje kedysi mocné kráľovstvo a postavila sa zoči-voči tieňom z minulosti. Odkedy akceptovala svoje férske dedičstvo, už nie je najobávanejšou nájomnou vrahyňou Celaenou Sardothien. Teraz je Aelin Galathynius, dedička terrasenského kráľovského trónu. No kým sa zmocní trónu, musí bojovať. Za svojho bratranca - bojovníka ochotného za ňu položiť vlastný život. Za svojho priateľa - mladíka spútaného v temnom väzení. A za svoj ľud zotročený surovým kráľom, za ľud očakávajúci návrat kráľovnej.

Vidieť vývoj hlavnej hrdinky Aelin, od mladej nájomnej vrahyne, zlomenej väzenkyne, až po nebojácnu a nespútanú kráľovná má niečo do seba. V každej knihe prejde hlavná postava vývojom. Zmení svoje zmýšľanie, príde na nejakú životnú pravdu. No čím všetkým si prešla Aelin je niečo neskutočné. Dozrela, dospela a našla svoju osobnosť. Arogantná je neustále, sebavedomie jej tiež nechýba a v podstate má všetky odvary vlastností, ktoré na nej máme radi, no jej osobnosť sa naplno rozvinula a ako z človeka, z nej srší obrovská moc. Je to pravá vládkyňa, ktorá dokáže vládnuť ľuďom, vykonávať ťažké rozhodnutia a biť sa za spravodlivosť a svojich blízkych, až do konca. Nie je to typ panovníčky, ktorá by sa nechala zlákať mocou. 

Pri každom diely série Trón zo skla som si myslela, že lepšie to už nemôže byť. Autorka si nadstavila latku veľmi vysoko a nabudúce sa jej už nepodarí ju prekonať. Neviem, ako to Sarah robí, ale zakaždým iba ústa otváram, pretože vždy ma presvedčí o opaku. Každým dielom je to lepšie a lepšie. Spoznávame viac svet, ktorý je krutý, no mohol by byť krásny. Postavy sa nám stále viac otvárajú a sú nám už, ako priateľmi. Ich osud ma pri čítaní dokáže veľmi potrápiť. Prekážky, ktoré sa im kladú do cesty sú často až neúnosné. Niekedy dokonca premýšľam, že už nie je možné, aby to zvládli, no aj oni ma dokážu vždy prekvapiť. Spoločnými silami zabúdajú na svoje spory a bojujú bok po boku za lepší zajtrajšok a slobodu. 

Spočiatku sa mi knižka nečítala úplne bezchybne, pretože som na moje veľké prekvapenie zistila, že mám z minulého dielu, po dlhšej prestávne veľa výpadkov. Nepotešilo ma to, keďže pri mnohých menách som sa musela pozastaviť, respektívne aj udalosti dali zabrať mojej úbohej pamäti. No napokon som sa našťastie zorientovala. Ak tak, iba pár mien ma zaskočilo cca v polke knihy, no inak to už išlo naozaj v poriadku. Ja sa ani nedivím, že som pozabudla, keď sa tam udeje tak veľa vecí a kým sa vydá ďalší diel, tak ubehne minimálne pol roka+.

Ja ani neviem, čo povedať. Nemám tomu, čo vytknúť. Taktiež nevidím zmysel v opisovaní štýlu Sarah J. Maas keďže všetci vieme, že je bezkonkurenčný. Vždy ma prekvapí a svojim skvelým štýlom písania ma dostane do celkom iného sveta. Talent má najmä na konce. S citmi fanúšikov sa vie poriadne zahrať, pretože u nej sme už videli konce naozaj všelijakého druhu. Taký koniec Koruny z temnoty mi veru nebol ukradnutý, najmä keď pokračovanie bolo vo hviezdach. A tá akcia než knihu ukončí! Páni moji... Aj pri štvrtom diely som na konci ani nedýchala. Prestala som vnímať aj tie najmenšie detialy reality a bola som na míle ďaleko, vo víre udalostí, ktoré drásali mojimi nervami a city boli na pokraji zrútenia.

Možno vám to znie, že preháňam, ale kdeže. Každej knihe sa nepodarí preniesť ma preč. Prinútiť ma prestať myslieť a zabudnúť. Nie pri každej knihe, mi tak veľmi záleží na hrdinoch a skrátka... Táto séria si časom spravila v mojom srdci veľké miesto, ktoré jej bude vždy patriť. Je smutné, že teraz mi už neostáva nič iné, než čakať na ďalší diel. Bohovia dúfam, že sa dátum vydania skutočne nepredĺži a kniha vyjde v októbri tohto roku. Zdravý rozum tvrdí niečo iné, no ja sa nevzdám nádeje.

Obrovským plusom a takým zvýšením latky sú už od 3. dielu nové postavy, najmä jedna z nich. Manon, veliteľka trinástky čiernozobých bosoriek. Manom zrejme nepatrí k hrdinom s čistým a ohľaduplným srdcom. Je krvilačná, nebezpečná a smrtiaca. No pri svätom wyrde. Ju nejde nemilovať :D. Jej arogancia ma vždy neskutočne pobaví a jej prístup a hrdosť... Mám ju fakt rada. Dokonca musím uznať, že človeka niekedy bavia jej úseky viac, ako hlavné diane hlavných hrdinov. Moje srdce si ukradol aj Manonin wyvern Abraxos, ktorého si ani po čase nepredstavujem inak, než Bezzubého.

Kráľovná v tieňoch ma aboslútne nesklamala. Knihu odporúčam každému bez ohľadu na vekovú kategóriu. Je to séria, ktorá si vás získa, pri ktorej prežijete množstvo dobrodružstiev, nervy vám vypovedajú službu a stanete sa závislými. Tento diel mi doprial koniec s ktorým som veľmi spokojná. Páči sa mi, kam sa veci uberajú, ktoré vám žiaľ nemôžem prezradiť, no poviem vám, že niektoré z tých vecí mi vyčarovali poriadne veľký úsmev na tvári. Veľmi, veľmi som sa potešila O:).

Veľmi pekne ďakujem internetovému kníkupectvu PreŠkoly, ktoré mi knižku poslalo. Ak vás knižka zaujala, môžete si ju kúpiť na tejto adrese.

Moje hodnotenie:

4 komentáre:

  1. Počkaj si na piaty diel. Ten bol fakt mega pecka. A ten koniec (moje srdce puká, keďže prakticky, pokračovanie vyjde až v máji 2018 - Chaolovu knihu nerátam ako normálne pokračovanie, a hej, teším sa na ňu ale nie tak ako na tú poslednú knihu série) bol fakt mega dobrý...Podľa mňa najlepší a teraz som ako keby na ihlách, že kam to bude ďalej smerovať.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bože moje srdce puká nad októbrom. Neverím, že to stihnú vydať, takže moje srdce puká ešte viac :D. Strašne sa na to teším.
      Čítaš to v angličtine, však? Závidím ti, že vieš dopredu, ale ľutujem nás obe... Tak, či tak si obe počkáme. Trpezlivosť síce rúže prináša, ale ja by som radšej, keby mi priniesla ihneď pekne zabalené v krabičke pokračovania :D.

      Odstrániť
  2. Aaaa, konečne niekto kto zdieľa moju lásku k Manon ♥ :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je skvelá. Jej pasáže úplne milujem :D. Som strašne zvedavá, ako to s ňou pôjde ďalej, aj keď konkrétne jedna vec, čo sa s ňou vyvíja sa mi veľmo pozdáva O:) ♥

      Odstrániť