nedeľa 10. decembra 2017

Knižný advent | Vianoce trochu inak

Zdravím :)!
Čas letí ako voda, a tak vás vítam pri ďalšom vydaní článku z Knižného adventu, ktorý usporiadal Adrián. Mám pocit akoby neubehol týždeň, ale sotva dva dni, maximálne tri, no tak to už zrejme chodí... Aj nedávno som uvažovala nad tým, že ako dieťaťu mi prišiel čas do Vianoc, ako doba nekonečného čakania a teraz sa ani nestíham nadýchnuť, už sme k tomuto sviatku bližšie a bližšie. Máte to tak aj vy? Aj vám ten čas príde stále kratší? Nákupy darčekov súria, čas sa kráti... Vianoce sú podstatne iné, keď sa na ne odrazu musíte pozerať aj z tohto hľadiska.

No som veľmi rada, že písanie článku vyšlo práve na dnešný deň, pretože unavená (avšak viac ako príjemne) sa usmievam nad tým, aký krásny, vianočný deň som prežila. Bola som nakupovať s kamarátkou dárčeky a prekvapivo to neboli žiadne stresujúce behačky po obchodoch. Zistila som, že kupovanie pre druhých je oveľa príjemnejšia činnosť, než pre seba a tie nákupy som si užila oveľa viac, než zvyčajne. S kamarátkou sme si po ceste púšťali koledy a následne sme doma pozerali Lásku cez internet, čo je vianočný film, ako vyšitý. Aj keď už momentálne oči držím otvorené iba s obrovskou námahou, cítim sa šťastne a spokojne. Viac takýchto dní si prosím! :)
S takouto náladičkou sa mi predsa len píše lepšie na tému Vianoc.

1. Tropické Vianoce: Áno či nie?
Popravde asi skôr nie. Viem, že chladné, zimné Vianoce sú v podstate iba osobným zvykom, no je to zvyk, ktorý by som zrejme nechcela meniť. Akože dala by som sa prehovoriť na aspoň jedny v živote a zaujímalo by ma, aké to je v iných krajinách. Ako to prežívajú a aké majú tradície a zvyky... No určite uprednostňujem zasnežené Vianoce s dlhými zimnými večermi. Má to pre mňa väčšiu atmosféru.

2. Vianoce bez darčekov
Prečo nie? Áno, nebudeme si klamať. Mám rada darčeky... kto nie? No dalo by sa to prežiť. Ak by to mali byť hodnotné Vianoce s rodinou, priateľmi. S tradíciami a naozaj šťastne, pohodovo prežité, tak by mi tie darčeky nechýbali. No myslím, že i tak by som skúsila ostatných obdarovať aspoň nejakým výrobkom alebo tak. 
Len tak pre zaujímavosť. Páčia sa mi aj staré tradičné Vianoce, aké fungovali na Slovensku kedysi. Mohlo by byť zaujímavé, prežiť niečo podobné.
No zatiaľ som spokojná, tak ako to je :D.

3. Vianoce na dovolenke / mimo domova
Počíta sa, ak prežívam Vianoce spravidla u starej mamy? Pretože ešte ani jedny v mojom živote som neprežila na inom mieste. Je to naša tradícia, že sa zídeme a strávime ich spolu.
No ak si predstavíme nejakú chatku... Nuž viem si to zrejme predstaviť. Ak by som tam mala pri sebe blízkych, tak by to mohlo byť zaujímavé. Síce sa mi takéto niečo hodí zrejme viac k Novému roku, nepríde mi to ako zlý nápad.

4. Vianoce bez vianočných filmov
NIE. Bodka.
Vianoce bez vianočných filmov nie sú Vianocami. Nejde si to predstaviť a ani si to nechcem skúšať predstaviť. Amen.
Nepotrebujem vidieť všetky, čo idú alebo presedieť celý deň pred telkou. Bolo by pekné takýto program zameniť, napríklad za spoločné čítanie vianočných príbehov, ako Vianočná koleda a pod... Veľkú guľovačku. Stavanie snehuliaka. Záverečné pečenie alebo čokoľvek iné... No bez žiadneho? Nie.

...

Tak a to by sme mali. Teším sa na vaše komentáre a som zvedavá, či sa zhodujeme, respektívne, ako to máte vy... Taktiež sa teším sa na ďalší týždeň, keď sa tu pri článku zídeme opäť a touto cestou ďakujem aj Adriánovi, že vymyslel takýto skvelý "projekt" :). Majte sa krásne!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára