utorok 13. februára 2018

MUST WATCH | Alebo ako ma strhla Vojna a mier


V minulom článku som vám už stihla spomenúť, aký bol Január náročný, pretože ma dobehla chrípka, zakúsila som pobyt v nemocnici a že mi skrátka bolo smutno a bola som šťastná z návratu domov. Veru bola.
Lenže problém bol v tom, že som bola ešte stále veľmi unavená, slabá a chcelo sa mi spať asi tak 24 hodín denne. Čítať som v tom čase ešte moc nevládala, no potrebovala som zamestnať svoju myseľ. Ale ako? Odrazu mi napadol plán a čisto spontánne som si povedala prečo nie? Aspoň chvíľku to skúsim, dám tomu šancu a uvidíme.

Vy viete, ako veľmi verne a vrúcne milujem klasiku. Jana Eyrová, Búrlivé výšiny, Dorian Gray, skrátka... Klasika mi je veľmi, veľmi blízka a rada ju vyhľadávam, či už knižne alebo vo filmových snímkoch.
Dá sa povedať, že už pár rokov som pokukovala očkom po adaptácii Vojny a mieru. Knihu som ešte žiaľ nikdy nečítala, no seriál ma vždy zaujal a asi odjakživa som túžila pozrieť si ho. Moja choroba mi to umožnila. Povedala som si, že je načase prestať to odkladať a skúsiť, čo to dá.
Už podľa nadpisu vám musí byť výsledok viac, ako jasný.


Tento krátky seriál, ktorý tvorí 6 epizód, bol N-E-S-K-U-T-O-Č-N-Ý.
Takmer od začiatku mi poskočilo srdiečko a zamilovala som si to. I keď skutočná láska a dojem prišiel tak od druhej epizódy. V prvej sa všetko začínalo, pomaly rozbiehalo a zoznamovala som sa s hrdinami, ktorí ma neskôr sprevádzali príbehom. Prakticky ide po celý čas o osudy významných rodín, pričom vám mnohí členovia rodov prirastú k srdcu viac, než je vám milé. Potešilo ma, že bojov sa tam nenachádza, až tak veľa, ale je to skôr v nežnom, jemne romantickom duchu, ale nie je to zároveň žiadna presladená hlúposť. Všetkého je tam akurát. Ako som povedala... Samotných bojov sa tam nenachádza veľa, ale o to viac na vás dokážu jednotlivé snímky zapôsobiť. Ku koncu som takmer aj slzy vyronila, pretože tvorcovia odviedli skutočne kus kvalitnej práce a všetko na mňa veľmi hlboko pôsobilo.

Je to prekrásny príbeh, ktorý sa podľa mojej mienky dočkal výborného spracovania. Herecké obsadenie bolo taktiež úplne perfektné a všetky výkony som im doslova "žrala".
Začínala som to pozerať s malou dušičkou, až som to nakoniec skoro pozrela na jeden raz. (Nestalo sa tak, ale nedelilo ma od toho veľa). Predsa len som si to podelila a dva diely dopozerala na ďalší deň. Moje emócie dostali zabrať práve v tento ďalší deň.

Seriál som spomínala na Instagrame a to ma spojilo s jednou spriaznenou dušou, ktorá to tiež sledovala a tak sme si mohli písať o našich dojmoch. Veľmi som sa tomu potešila a dobre mi padlo, môcť sa zo všetkého vypísať.


Ak vám môžem niečo odporúčať, tak je to určite toto. Strhlo ma to a ešte aj teraz, po pár dňoch sa k tomu často vraciam v myšlienkach, pretože inak to nejde... Krásny, krásny príbeh.
Veľmi ma potešilo aj účinkovanie krásnej Lily James, ktorú mám vo filmoch rada. *Nech žije Popoluška*
Pri pozeraní som prežila asi každý jeden možný pocit. Jediné, čo mi zostáva povedať je zrejme len to, že by som si naozaj rada prečítala knihu a dúfam, že tak v blízkom čase urobím.
A čo vy? Počuli ste už o tomto krátkom seriály?
Zaujal vás a chystáte sa ho pozrieť?
A predovšetkým... Čítali ste knihu?
Slovenské vydania sa mi veľmi pozdávajú, takže radosť naviac :).

4 komentáre:

  1. Jé, seriál určitě zkouknu, ale prvně musím přečíst!:-D Také miluju klasiky. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vitaj spriaznená duša :)! Ja som si zamenila postup, no verím, že knihy sa nám obom budú páčiť rovnako :D. Keď si ju prečítaš, tak mi sem kľudne hoď, ako sa ti páčila. Som zvedavá :).

      Odstrániť
  2. O knihách jsem slyšela - asi jako každý student. :D Ale seriál vypadá zajímavě, obzvlᡚ, nadch-li tě tolik... jestli má jen pár epizod, tak se po něm asi kouknu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zisťujem, že kniha je veľmi veľký oriešok aj skrz moju lásku k príbehu :D. No myslím, že seriál naozaj zaujme. Je spracovaný prekrásne. Dúfam, že sa ti bude páčiť :)).

      Odstrániť