sobota 26. októbra 2019

Oheň nás spasí / Kate Moss

Originálny názov: The Burning Chambers
Autorka: Kate Moss
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2019
Počet strán: 464


FRANCÚZSKO 1562
V 16. storočí vo Francúzsku zúria náboženské vojny. Odvážna mladá žena a vášnivý prívrženec hugenotov dostanú do rúk vzácnu relikviu a vydajú sa pátrať po dávno pochovanom tajomstve na Puivertskom hrade na úpätí Pyrenejí.

CARCASSONNE
Devätnásťročnej Minou Joubertovej doručia do otcovho kníhkupectva anonymný list. Je zapečatený starým rodinným erbom a obsahuje len štyri slová:
ONA VIE, ŽE ŽIJETE.

Prv než Minou môže rozlúštiť záhadné posolstvo, náhodné stretnutie s mladým hugenotom Pietom Reydonom navždy zmení jej osud. Piet má nebezpečné poslanie, a ak chce odísť zo Cité živý, potrebuje Minouinu pomoc.

TOULOUSE
V Stredných Pyrenejach sa prehlbujú náboženské rozpory a z bývalých priateľov sa stávajú nepriatelia na život a na smrť. Minou a Piet sa ocitnú v pasci v Toulouse a čelia novému nebezpečenstvu. V meste vládne napätie, bojové línie sú písané krvou a sprisahanie je čoraz temnejšie.


...

Od Kate Mossovej som doteraz čítala len Čudákovú dcéru, ktorá vyšla už pár rokov dozadu. Pamätám si jej pochmúrnu, temnú atmosféru a to, ako veľmi sa mi páčila. 
Povedala som si, že jej novinke dám šancu a koniec koncov, čo som mohla stratiť? Téma ma už na prvý pohľad zaujala, pretože o náboženských vojnách, ako o všeobecnej vedomosti niečo viem, avšak nikdy som nemala príležitosť nazrieť viac do ich hĺbky a dejín.
Nuž a vzhľadom k tomu, že historické romány mám rada... cítila som, že z tohto môže byť dobrá kombinácia. Aký bol výsledok?


Určite som nezostala sklamaná. Priznám sa, že už dávno som nečítala nejakú knihu taký dlhý čas (takmer mesiac), nemám to vo zvyku. No október bol pre mňa veľmi rušný a času som mala pomenej. Vždy však, keď som mala času nazvyš alebo som sa chystala spať, pár stránok som prečítala. Nikdy nebolo jednoduché knihu odložiť alebo sa mi nestala situácia, kedy by som sa do jej čítania musela nútiť. Po celý čas si držala moju pozornosť a dej bol viac, než zaujímavý :). 

Autorka napísala príbeh z viacerých uhlov pohľadu a tak, aj keď je kniha rozsiahla, viaceré udalosti sa môžu zdanlivo odohrávať pomalšie, pretože poskytuje naň väčšie množstvo náhľadov, respektívne situácie vykresľuje väčšmi do hĺbky. Oheň nás spasí je historický román, takže pomedzi dobrodružné pasáže, zápletku a celkové udalosti príbehu, autorka vsunula aj pravdivé historické udalosti, ktoré knihe dávajú neskutočnú autentickosť. Počas čítania bolo úplne automatické, že som sa cítila akoby som v príbehu bola aj ja. Všetko bolo opísané veľmi živo a ja som sa cítila byť jeho súčasťou.
Aj keď sa niekomu môže zdať jej tempo pomalšie, Kate Moss má skvelý štýl písania a tak tých "pár" strán navyše nebude nikomu prekážať.

Mňa osobne veľmi zaujala historická téma a som šťastná, že som sa mohla dozvedieť takouto formou viac, i keď z hľadiska histórie je to žiaľ, len minimum... Nech sa však snažím ako chcem, knihe nemám čo vytknúť. Pútavá od začiatku, až do konca. Mnohé scény sú mrazivé, mnohé zábavné, či napínavé... Avšak jedno nemožno odoprieť. Postavy sú výborné! Každá jedna vám svojim spôsobom prirastie k srdcu, nuž a záporáci vás tiež poriadne potrápia. Priznám sa, že tento príbeh by bol veľmi vďačný na sfilmovanie, avšak dôležité je, že máme knižné dobrodružstvo a užiť si ho môžete aj vy. Moje odporúčanie máte!

Myslela som si, že Oheň nás spasí je len jednodielnou záležitosťou, no vyzerá to tak, že príbeh bude rozsiahlejší - generačný, a že dielov bude viac. Presný počet vám však neviem povedať. Viem len to, že šancu im dám, tak ako aj v tomto prípade. Ak táto kniha niečím oplývala, tak je to originalita. A to si ja veľmi cením. Úprimne verím, že ak ste doteraz o danom titule nepočuli, vašu pozornosť si získal tu a teraz :)!


Moje hodnotenie:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára