sobota 11. apríla 2020

Vnútorný hlas | 3:42

Originálny názov: The Voince Inside
Autor: Brian Freeman
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2020
Počet strán: 344

Vo voľnom pokračovaní úspešného psychotrileru Nočný vták sa odsúdenému sériovému vrahovi podarí dosiahnuť, aby ho prepustili na slobodu. Pre mesto sa stane nočnou morou a pre detektíva Frosta životnou výzvou.
Štyri roky po tom, ako sériového vraha Rudyho Cuttera odsúdili za vraždy siedmich žien na doživotie, inšpektor Frost Easton z oddelenia vrážd sanfranciskej polície odhalí podvod. Jeho kolegyňa a blízka priateľka sfalšovala dôkazy, aby nebezpečného Cuttera dostala do väzenia. Frost je nútený zverejniť pravdu a vrah, ktorý okrem iných žien brutálne zabil aj jeho sestru, sa dostane na slobodu. Inšpektor je odhodlaný dostať Cuttera späť za mreže, tentoraz však čestne a podľa pravidiel. Spojenca nachádza v spisovateľke Eden Shayovej, ktorá píše o Cutterovi knihu a vie o ňom viac než ktokoľvek iný. Má strach, pretože Cutter vo väzení spriadal plány na pomstu za stratené roky.
Zvíťaziť nad prefíkaným vrahom, ktorý sa chystá opäť udrieť, však vôbec nebude jednoduché, pretože jeho nasledujúci krok je vždy na míle vzdialený od toho, čo inšpektor očakáva. Frost musí súčasne bojovať s vlastnými démonmi a diabolská hra začína byť osobná.


...

Už viackrát som spomenula, že tento žáner veľmi nečítam, avšak evidentne sa u mňa začína nejaká nová etapa a nachádzam si k tomu cestu. Vnútorný hlas je druhou vydanou knižkou od autorky Brian Freeman, ktorá si titulom Nočný vták, vybudovala svoju priazeň u mnohých čitateľov. Čítala som na ňu fantastické hodnotenia a aj keď som nevedela, čo od príbehu čakať, cítila som nádej, že by to nemuselo byť vôbec zlé. Veru nebolo.

Od začiatku bol príbeh veľmi chytľavý a dynamický. Žiadny zdĺhavý úvod, ktorý by nás uviedol do problematiky tu veľmi nebol, ihneď sa začali diať veci, ktoré mali v deji následne rýchly spád. Hlavným hrdinom príbehu je detektív Frost, pričom tentoraz je preňho prípad veľmi osobným vzhľadom k tomu, že medzi obete vraha, ktorého sa snaží dostať za mreže je aj jeho sestra. 
Ako ste sa mohli dočítať vyššie v anotácii, Frost stál pred neľahkým rozhodnutím. Zistenie, že vraha Cuttera dostali za mreže podvodom mu rozhodne sťažilo život, no najhoršie na tom bolo, že jeho čestná povaha mu nedovoľovala nechať to tak. I keď si to vrah zaslúžil... Dokázať mu všetky vraždy nanovo a zbierať dôkazy od nuly priviedlo viacerých do ťažkého rozpoloženia, navyše ani život s pocitom, že nebezpečný vrah behá po slobode a hľadá ďalšie obete, nie je jednoduchý. No dej to zamiešalo perfektne.

Autor má skutočný talent na psychológiu postáv, opisy konania, vnútorných myšlienok, pohnútok, ale aj na písanie ako také. Ani malú chvíľku som sa nenudila a určite by som si prečítala aj jeho predošlú knihu, keďže táto bola moja prvá. Možno sa mi slová hľadajú tak ťažko aj preto, že to bolo pre mňa naozaj veľké a o to väčšmi príjemné prekvapenie, pretože páčilo sa mi to väčšmi než by som čakala. Do poslednej chvíle som netušila odhadnúť ako sa to skončí, čo sa udeje ako ďalšie, čo má vrah Cutter v pláne a najmä jeho motív... Tak ako na to nevedel prísť Frost, ani ja som nemala potuchy prečo si Cutter vyberá dané obete a aký majú súvis s jeho plánmi. Všetko však do seba napokon krásne zapadlo a som veľmi šťastná, že koniec nebol nejaký prehnaný alebo príliš nereálny. Autor si po celý čas držal svoju vysokú latku a aj záver dotiahol do konca na výbornú.

Ja cítim len spokojnosť a dobrý pocit z toho, že som si knihu tak veľmi užila. Určite ju odporúčam aj vám a najmä ak váhate, či nie je potrebné mať pred ňou prečítanú predošlú knihu, tak verte mi, že nie je. Táto kniha sa vám veľmi rýchlo dostane pod kožu a aj keď to určite nie je to najhoršie, čo sa v krimi prečítať dá, za seba môžem povedať, že ma z niektorých scén mrazilo. Vnútorný hlas vám má čo ponúknuť a určite by ste tomu mali dať šancu. Neoľutujete :).


Moje hodnotenie:

2 komentáre:

  1. Mám doma první dva díly a ted se chystám pořídit třetí, ale ještě jsem tedy nečetla ani jeden :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ono sú tri :D? Ani som nevedela, ale môžem povedať, že v tomto prípade fakt nebol žiadny problém alebo chýbajúce súvislosti... každopádne si čítanie uži, keď sa k tomu už raz dostaneš :)!

      Odstrániť