pondelok 6. apríla 2020

AKO PREŽIŤ | Filmové tipy


Už pár dní som sa odhodlávala sadnúť si a spísať všetky tipy, ktoré by vám mohli v období karantény a všetkých týchto zvláštnych dní pomôcť prísť na iné myšlienky. Mnohí z nás už pociťujú únavu zo všedných dní alebo sme zahltení informáciami, ktorými sme aktuálne obklopení. Preto som pre vás vybrala filmy, ktoré sú aspoň pre mňa... magické, čarovné, úsmevné a iné :).

Priznám sa, že na filmy mám trošku zvláštny vkus a niekedy sa mi práve najväčšmi páčia tie, ktoré nie sú až tak známe alebo sú skôr netypickými snímkami. V tejto časti článku sa s vami podelím o výnimočné príbehy, ktoré sú síce iné, no poľahky si ich zamilujete a celkom sa v nich stratíte. Aspoň dúfam, že áno ♥.

...


This Beautiful Fantastic
Emma Brown je obyčajná mladá žena, ktorá však až tak obyčajnou nie je... Má svoje zvláštne zvyky a pohľad na svet. Svoj svet má presne stanovený, avšak život jej dá odrazu plán s ktorým nerátala a ktorý jej život rozhodne rozbúra dosť na to, aby sa zmenil. 
Prekrásny film, ktorý patrí k mojim najobľúbenejším. Vždy keď si ho pozriem mám oveľa lepšiu náladu, musím sa usmievať a život je krajší. Nedokážem vám opísať, aké pekné to je, no verte mi, že s čarom to má veľa spoločného a že život je s ním krásny. Film taktiež poteší milovníkov knižiek, ktoré sa tu z času načas ukážu a jednoducho vás to poteší všetkým, čím sa dá :).


Amélia z Montmartru
Amélia je niečo ako filmová klasika. Ak si ju doteraz nevidel, nič sa nedeje, ale radšej si ju pozri, pretože o niečo podstatné prichádzaš. Neviem v čom presne tkvie čaro tohto filmu, ale je silné a dosť intenzívne na to, aby ste si ho obľúbili a viac naň nezabudli. Nič podobné som nevidela a zrejme ani neuvidím, no zážitok je to prekrásny. Nie každému sadne, ale myslím si, že každý kto aspoň trošku rád sníva pochopí tento jeden veľký sen.


Goodbye Christopher Robin
Príbeh o tom, ako vznikol Winnie-the-Pooh, o čare detstva, fantázie, predstáv a hier. O vzťahu syna a otca... Celý čas má film jemnú atmosféru a čas pri ňom príjemne ubieha. Je to ako taká milá terapia a zaspomínanie si na detské časy alebo len príjemné unášanie sa, bez toho aby ste premýšľali nad tým, čo vás trápi. Obsadenie je skvelé a celkovo tento film mne osobne veľmi sadol a milo ma prekvapil. Je to taká pocta detstvu :).


Mary Shelley
Myslím, že mnohí veľmi dobre viete, ktorý svetoznámy príbeh sa spája s menom tejto autorky. Frankenstein je klasikou. Dodnes poskytuje skvelý zážitok pre čitateľov po celom svete a po Mary Shelley jednoznačne ostala na svete stopa. Nuž a tento film...? Je krásny! Verím, že sa nejedná o jej absolútne dôveryhodný životopis, avšak spracované je to natoľko pútavo a čarovne, že si vás to získa, nech sa deje čo sa deje. Prekrásne momenty, herecké výkony, atmosféra... Popravde aj na niekoľkonásobné pozretie ma to stále baví rovnako. Nedokážem potlačiť obdiv k osobnosti Mary.


Becoming Astrid
Azda nie až tak úsmevný, no výborný určite... Životopis autorky Astrid Lindgrenovej bol pre mňa dychberúci. Toto spracovanie si zaslúži pozornosť a potlesk, pretože jej život rozobral veľmi citlivo a fantasticky. Celé moje detstvo som vyrastala na jej Pippi dlhej pančuje a jej príbehy sú niečím, čo naše detské roky robí ešte krajším a čarovnejším zážitkom. Jej život nebol jednoduchý, no jej charakter ma zaujal. Určite odporúčam.


Before Sunrise
Nuž a posledný film na záver... Zrejme ani nenájdem tie správne slová. Totižto videla som ho už nespočetne veľa krát a aj tak ma vždy dostane svojimi myšlienkami, atmosférou, pointou... skrátka všetkým. Je to jeden z najvýnimočnejších filmov, aké poznám a veľmi si ho cením. Predstavuje pre mňa niečo hlboké, niečo snivé a prirodzene si tieto všetky pocity vždy rada pripomínam, pretože časom my už títo dvaja hrdinovia prirástli k srdcu. Je to film, ktorý by ste si mali pozrieť aspoň raz za život. Mnohí sa v ňom nájdete alebo vám azda niečo pripomenie.

6 komentárov:

  1. To jsi mi připomněla, že jsem ještě nikdy neviděla Amélii. Asi bych to měla napravit.

    Nevím, jestli znáš, ale doporučuji film One day a Černobílý svět :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za odporúčania! Niečo som o týchto filmoch už počula, ale vidieť som ich ešte nevidela, takže tiež by som to zrejme mala napraviť :).

      Odstrániť
  2. Amélia je úplná srdcovka ❤️.
    Before Sunrise a This Beautiful Fantastic som si zamilovala práve vďaka tvojim tipom. Keďže vidím, že máme podobný filmový vkus, určite si pozriem aj zvyšné filmy, ktoré nepoznám :).

    Ema

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ó môj Bože, Before Sunrise je môj úplne najobľúbenejší film na celom svete a vždy mi srdiečko zajasá keď vidím, že ho milujú aj ostatní! Celý som ho videla veľmi veľakrát a má pre mňa obrovskú hodnotu. Máš skvelý vkus na filmy :).

    OdpovedaťOdstrániť