streda 8. októbra 2014

Percy Jackson Kliatba Titanov (3) / Rick Riordan

Kliatba Titanov

O knihe :
Že mám moc po svojom otcovi, bohovi mora Poseidónovi, už vieš... Že patrím do Tábora polokrvných, si už takisto zistil... No na plno otázok nepoznám odpovede ani ja. Keď zmizla kamoška Anabeth, bol som okamžite pripravený vyraziť s Groverom a Táliou do boja. Niečo tu však stále nesedí... Kam sa podela bohyňa Artemida? Akej nebezpečnej a záhadnej oblude bola na stope? Mám na seba vziať desivú Titanovu kliatbu, ktorou by sa naplnilo proroctvo orákula?
Som Percy Jackson a vyrážam na ďalšiu výpravu do mytologického sveta. Ak chceš, vezmeme ťa so sebou. No bude to fakt nebezpečné!

Moje pocity :
Som rada, že už aj ja patrím medzi fanúšikov Percyho Jacksna. Ani si neviem predstaviť, že ešte pred pár mesiacmi som ho nechcela čítať a nechávala si ho v pozícii "možno raz". Bola som hlúpa ! Percy je skrátka úžasný celý aký je ! Ja by som sa ešte chcela na začiatku opýtať, či ste videli filmy, pretože ja nie a nejak extra ma ani nelákajú, tak by som chcela vedieť, či sa k ním mám dokopať, alebo nie. Vám sa páčil (film) ?

Percy Jackson prežíva nové nebezpečenstvá tentokrát v inej podobe. Priateľka Anabeth zmizne a o pár dní aj bohyňa Artemida. Aj vám sa zdá, že tu niečo nehrá ? Máte pravdu ! Ako môže zmiznúť bohyňa ? Percy sa vydá na výpravu s Groverom a Lovkyňami. Lovkyne sú klan dievčat, ktoré žijú večne, ale nemôžu sa zamilovať, čiže musia sa strániť mužom. Ak toto pravidlo dodržia je im poskytnutá nesmrteľnosť. Chceli by ste ? Ja nie... Na výprave nechýba ani Tália...

Aj táto kniha je napísaná úžasným štýlom písania. Rick má veľmi vtipný štýl. Len tak pomimo.. Neviem, či to tak máte aj vy, ale ja sa vždy minimálne pousmejem nad názvami kapitol. Vždy skúšajú aj moju trpezlivosť, pretože predstavte si, že máte kapitolu z názvom (teraz si vymýšľam) "IDE MA ZOŽRAŤ VEĽRYBA". Dokázali by ste skončiť s čítaním ? No jasné, že nie.

V príbehu sa objavujú úplne nové postavy. Lovkyne, ktoré som už spomínala. Hlavnou členkou Lovkýň je podľa mňa Zoe Večernica. Je to tvrdohlavé dievča, ktoré si svoj osud nevybralo len tak pre srandu. Kedysi žila úplne iným životom. V láske sa sklamala, veď viete.. niekedy nedokážeme milovať aj niekoho iného, nevieme sa odpútať.. Zradila ju aj vlastná rodina. Čo ju malo držať ďalej ? Nič. Na jej mieste by som sa možno zachovala rovnako. Ako postava mi spočiatku liezla na nervy, ale čím som čítala ďalej, tým viac som ju chápala a prirastala mi k srdcu.

V predchádzajúcich knihách sa veľmi často spomína Tália. Počujeme o nej aspoň milión krát, no ani raz ju nevidíme. Teraz nám Rick konečne splnil sen (teda aspoň mne) a dovolil nám spoznať Táliu v normálnom stave. Okamžite sa mi zapáčila. Napríklad mi sympatizoval jej štýl. Nosila veľa čiernej a bolo to také "tvrdé" dievča. Samozrejme bola tvrdohlavá, ale najmä bola odvážna. Vedela sa poriadne naštvať, no vždy dokázala urobiť maximum pre svojich priateľov..

Vzťahy medzi postavami sa menia od základov. Je to poriadne vidieť.. Postavy sú každým dielom staršie, takže aj ich vnímanie, myslenie a city sa menia.  Ja by som si strááášne želala aby sa niečo vyvinulo medzi Anabeth a Percym, ale je to vo hviezdach.. Tí čo ste to už čítali ďalej mi nevravte či spolu budú. Neznášam spoilery :D. 

Pre mňa bol koniec dosť šokujúci. Úplne "milujem" keď sa stane niečo neskutočne dramatické, akčné, skrátka niečo čo vás dostane a v tom sa kniha skončí (otvorený koniec). Viem, že niesom jediná, ale aj tak mám potrebu si na to ponadávať. Neviem sa dočkať ďalšieho dielu ! Všetko sa stupňuje. Vzťahy, vojna... som strašne zvedavá ! Stále premýšľam nad tým koncom.. Ako sa to mohlo stať ? Po celý čas som si nič nevšimla.. Je ťažké vám nič neprezradiť. Môžem vám len vrelo odporúčať !

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment.
Knihu si môžte kúpiť, napr. TU.

Moje hodnotenie :

2 komentáre: