nedeľa 12. októbra 2014

Rezistencia (2) / Veronica Roth

Rezistencia

O knihe :
Jedno rozhodnutie ťa môže zmeniť alebo zničiť. Každé rozhodnutie má však svoje dôsledky a po napätí, ktoré vzniklo medzi frakciami, sa Tris Priorová snaží zachrániť seba a tých, ktorých miluje. Zápasí s ničivými otázkami o smútku a odpustení, identite a oddanosti, politike a láske. Iniciačná ceremónia Neohrozenosti mala byť pre Tris dňom osláv a radosti, no skončila sa krvavými bojmi. V mysliach a dušiach frakcií sa rozhostil nepokoj, napätie každým dňom narastá. Tris stojí pred výzvou. Aby pomohla sebe a ostatným, musí naplno rozvinúť svoju divergenciu, aj keď nevie, čo všetko tým môže stratiť.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu iPark. Knihu si môžte kúpiť, napr. TU.

Moje pocity :
V poradí druhý diel série "Divergencia" ma ohromil. Spočiatku sa mi zdalo, Že Divergencia nasadila latku až príliš vysoko, takže Rezistencia nemá šancu prekonať to, no moje zmýšľanie sa veľmi rýchlo vytratilo a kniha si ma získala svojim príbehom. Skrátka ma presvedčila. Tento diel nezaostáva, ani trochu ! A to, že sa mi to spočiatku zdalo, mohlo byť spôsobené aj tým, že som mala málo času na čítanie, takže som sa do toho menej vžívala. Až do dnes ! Dnes som sa do toho pustila s chuťou a radosťou a zhltla som 250 strán ani neviem ako za pár hodín. Od knihy sa nedalo odtrhnúť !

Štýl písania mi neskutočne sedí. Autorka vie skvele vykresliť danú situáciu a pocity postáv. Má skvelú predstavivosť. Keď čítam jej knihy, tak mám pocit akoby som to prežívala s nimi. Celé si to viem predstaviť, cítim to s nimi. Je to neuveriteľné ! Dokonca dnes som sa skoro rozplakala, až tak som do toho bola zažratá. Milujem, keď ma dokážu knihy pohltiť a ja som zrazu hlavnou hrdinkou.

V tomto diely nechýbala akcia, napätie, prekvapivé momenty, infarktové stavy, nič. Všetko bolo krásne vyvážené. Mnoho krát som až stratila dych, alebo som mala chuť si vyšklbať vlasy.. znie to bláznivo, ale kniha sa vám naozaj dostane pod kožu. Ako čitateľ som si všimla aj určite vyvíjanie vzťahov. Tris a Tobias to nemali ľahké a ich vzťah podstúpil ťažkú skúšku. Za ich nezhodami bola kopa príčin, no tie vám bohužiaľ nesmiem prezradiť. Jediné čo vám prezradím je to, že občas si budete až trieskať hlavu od nervov..


Mňa osobne teší, že my ako čitatelia sme získali príležitosť zoznámiť sa aj s ostatnými frakciami. Ako prvú sme spoznávali Harmóniu. Mne sa v Harmónii veľmi páčilo. Žijú šťastne a bezstarostne. Síce by som si zrejme Harmóniu ako frakciu nevybrala, no určite by som o tom aspoň trocha popremýšľala. Páči sa mi, že sú taký neutrálny a aj základný rozdiel v ich žití je ten, že nemajú vodcu. Ako ľudia sú veľmi mierumilovný. 

O niečo neskôr sme spoznali Otvorenosť. Priznám sa, že doteraz som Otvorenosť nemala príliš v láske a ani teraz ich nejako extra nemusím, no už to nieje také hrozné a mám ich o tróóóšičku radšej. Na jednej strane je ich frakcia dobrá. Všetko si rozprávajú na rovinu, neklamú a radšej sa pohádajú než by sa mali pretvarovať. Z tohto hľadiska to je skutočne správne.

Tris som milovala aj v tomto diely. Mala to veľmi ťažké. Musela sa vysporiadať so stratou, bolesťou a aj keď sa zo všetkým zmierila, čakali ju ďalšie ťažké okolnosti. Dalo sa skvele vcítiť do jej osoby. Bola zničená a snažila sa aj s posledných síl zachrániť čo najviac ľudí. Navyše ju čakalo veľmi ťažké rozhodnutie pri ktorom si musela vybrať medzi nevyhnutným zlom a láskou. Tris patrí medzi moje najobľúbenejšie hrdinky a je mi vzorom. Často keď mám z niečoho obavy spýtam sa samej seba "Čo by spravila Tris ?"

Na knihe sa mi páčil nezvyčajný začiatok. Ide o to, že sa začala presne tam kde skončil prvý diel. Väčšinou to tak nebýva, no pre mňa to bola príjemná zmena. Už teraz sa neviem dočkať na ďalší diel ! Aj pri ňom dúfam, že to začne v tej situácii kde to skončilo, pretože ten koniec.. Mala som chuť si prelistovať knihu, či mi tam nechýba pár stránok. Zaujíma ma ako to bude pokračovať. Tak rada by som vám povedala toľko vecí a nemôžem.. Ak váhate, tak si knihu určite prečítajte. Ľutujem, že som sa dostala k tejto sérii len teraz, ale lepšie teraz ako nikdy !

Moje hodnotenie :

2 komentáre:

  1. Všetci sú z tejto série takí nadšení. Ale mňa akosi nechytila. Teda jednotka ma veľmi bavila a film bol tiež super, ale pri dvojke som sa zasekla na druhej kapitole, lebo ma to absolútne nebavilo. Zdalo sa mi to také nemastné-neslané a nevedela som sa zžiť s postavami. Ešte viac ma potom odradilo od čítania to, keď som zistila, ako sa skončí trojka. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na začiatku som mala tiež pocit, že jednotka bola lepšia, ale potom sa to zlepšilo a mňa to chytilo. Ono záleží aj od nálady.. Niekedy tomu skús dať ešte šancu :D. Čo sa týka trojky.. som jeden z tých mala šťastlivcov, ktorý sa koniec ešte nedozvedel :D

      Odstrániť