streda 22. októbra 2014

Papierové mestá / John Green

Papierové mestá

O knihe :
Margo Rothová-Spiegelmanová. Jej bláznivé dobrodružstvá sa zakaždým prehnali školou ako letná búrka: na gitare ju naučil hrať nejaký starký v polorozpadnutom dome v mississippskom Hot Coffee. Tri dni kočovala s cirkusantmi, lebo ich presvedčila, že by z nej mohla byť artistka. Na koncert The Mallionaires v St. Louis sa dostala tak, že sa vydávala za basgitaristovu frajerku, a keď ten s ňou naozaj chcel chodiť, poslala ho kadeľahšie. Jej najneuveriteľnejšie príhody sa vždy ukázali ako skutočné! Tak do tejto dobrodružnej duše sa beznádejne zamiloval Quentin-Kvéčko Jacobsen, trochu zakríknutý chlapec z dobrej rodiny. Keď mu pojašená maturantka jednej noci vlezie do izby prezlečená za nindžu a odhodlaná vykonať jedenásť bodov neľútostnej pomsty nevernému frajerovi a bývalým kamarátom, Kvéčko neodmietne. To, čo povystrájajú, Quentina rovnako nadchne ako vyľaká. Lenže na druhý deň je Margo preč a zanechá po sebe len indície určené práve jemu. Vydáva sa teda na cestu plnú odbočiek, a čím bližšie je k cieľu, tým lepšie spoznáva skutočnú tvár priateľky – a možno aj svoju vlastnú.

Moje pocity :
Na túto knihu som sa nevedela dočkať ! U mňa patrí k najočakávanejším novinkám tohto roka, preto som šťastná, že som si ju mohla prečítať a to krátko po jej vydaní. Ďakujem vydavateľstvu Ikar za to, že mi to umožnilo a ak by ste si knihu chceli kúpiť, môžte tak vykonať, napr. TU.

Všetci sme nedočkavo očakávali horúcu novinku od veľmi obľúbeného autora Johna Greena. Kniha vyšla tak trocha aj nezvyčajným spôsobom, pretože ju vydali v dvoch variantoch. Prvá obálka je harback podobný prvému vydaniu Na vine sú hviezdy a druhá obálka je prácou Yoli. Mne osobne sa omnoho viac páči toto druhé vydanie od Yoli, takže v tomto vydaní som aj knihu čítala. Obálka je naozaj krásna a podľa mňa sa skvele hodí k celému príbehu a atmosfére knihy.

Margo vždy zbožňovala záhady. A po tom všetkom, čo nasledovalo, si občas vravím, že ich možno mala tak rada, až sa sama stala záhadou.

Margo Rothová Spiegelmanová vždy čítajte jej celé meno ! Je naozaj bláznivé dievča. Bála som sa, že bude typ, ktorý v reálnom živote neznášam, no ona bola úplne iná a celkovo kniha bola inšia než som si predstavovala (bola omnoho lepšia!). Margo je doslova za každú srandu a jej mozog pracuje na milión otáčok. V hlave dokáže vytvoriť tie najgeniálnejšie plány a dám vám radu do života.. nikdy si nepohnevajte Margo ! Pomsta by vás bolela. Ja som si Margo naozaj obľúbila a som rada, že v príbehu som mohla spoznať aj takúto zaujímavú osobu. Pekne okorenila príbeh a kniha sa vďaka nej stala zaujímavejšou a dostala šťavu. Niekedy som naozaj len zízala nad jej genialitou a hlavne nad jej indíciami..


Quentin-Kvéčko je v mojich očiach správny chalan. Má skvelých priateľov, keď treba vie žartovať a zabávať, tiež je za každú srandu a ako priateľ je skvelý. Nikdy vás nenechá v štichu. Pomôže vám, stojí pri vás. Je odvážny a inteligentný. Jeho som si takisto obľúbila. Takýto typ chalanov mi vôbec, ale vôbec neprekáža a takisto pekne okorenil príbeh. Páčilo sa mi jeho zmýšľanie a jeho logika. To ako riešil veci a lámal si hlavu nad niečim až kým to nevyriešil..

"...V papierových domoch bývajú papieroví ľudia a kúria si budúcnosťou, aby im bolo teplo. Papierové deti popíjajú pivo, ktoré im kúpil bezdomovec v papierovej večierke. Každý sa ide zblázniť, len aby vlastnil čo najviac vecí. A všetky sú tenké a slabé ako papier. Tak ako ľudia. Som na svete osemnásť rokov a nespoznala som ani jediného človeka, ktorému by záležalo na niečom dôležitom."

John Green rozhodne patrí k mojim najobľúbenejším autorom. Svojim štýlom písania dokáže uchvátiť davy ľudí. Chápe a vie sa vcítiť do mladých ľudí a v jeho knihách mu všetko zožeriete. Dokáže písať veľmi uvoľnene a bez zbytočným prikrášľovaní (bez pozlátok). Páči sa mi, že pri komunikácii dokáže vytvoriť reč mladých, dáva tam správnu dávku slangu, nič nieje prehnané, všetko je tak ako má byť. Dúfam, že sa dočkáme ešte veľa "Greenoviek".

Nechcem preháňať, ale mám tak trocha pocit, že táto kniha sa mi páčila ešte viac než Kam zmizla Aljaška. Celý ten príbeh bol veľmi originálny. Chlapec, ktorý hľadá dievča svojich snov podľa indícii, ktoré mu zanechalo a vydáva sa naprieč Amerikou. Uznávam som z knihy nadšená, uchvátila ma ! Dostala ma ! Hovorte si čo chcete ! Pre mňa je cez všetku nedokonalosť dokonalá a už teraz viem, že som ju nečítala naposledy. Som šťastná, že som ju mohla čítať. Dokonca mám pocit, že je to citová bomba, pretože pri knihe mi aj vbehli slzy do očí, úplne mnou lomcovala a ovládala ma. Môžem len vrelo odporúčať ! Viem, že sa nájde veľa neprajníkov, ktorým sa páčiť nebude, no pre mňa je dokonalá !

PS ten koniec sa mi veľmi páčil. Bol reálny, tak ako život. Reálny bol celý príbeh, reálny bol koniec..

Moje hodnotenie :

9 komentárov:

  1. Greenovky sú naj .. tie sa ani nedajú kritizovať :D Už sa neviem dočkať kedy si ju prečítam... a som rada že sa ti páči , lebo som počula pár zlých ohlasov , až som za zľakla, že naozaj nebude dobrá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja som si všimla pár negatívnych alebo priemerných recenzií, no mne sa fakt páčila. Dúfam, že sa bude aj tebe :) !

      Odstrániť
  2. Taky jsem četla, ta knížka mě fakt dostala !!!! Super výběr :-) www.cookingwithsusa.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Teším sa,keď si ju prečítam :3 Skvelá recenzia! :))
    http://booksmakesenseofmylife.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  4. už po knihe pokukujem dosť dlho :) len sa k nej ešte dostať :D veľmi dobrá recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neváhaj a kúp si ju. Stojí to za to :D ! To poznám.. :D ďakujem moc :))

      Odstrániť
  5. Ja teda z knihy nie som až taká nadšená ako ty, ale je to Green, takže...:) Inak, Margo som si napriek vôbec neobľúbila.:D Zaujímavá bola, to hej, ale sebecká.:D

    OdpovedaťOdstrániť