pondelok 15. decembra 2014

Nebo nie je výmysel / Todd Burpo, Lynn Vincentová

Nebo nie je výmysel

Colton je trojročný chlapec, ktorý žije v milujúcej rodine a je vychovávaný k viere, keďže jeho otec je kňaz. Rodina neprežíva najlepšie obdobie, ale asi najhoršou vecou čo ich postrehne je, že Colton takmer umrie. Lekári ho však našťastie zachránia a on sa rýchlo pozviecha. Rodina sa postupne spamätá z hrozného zážitku, ale týmto to nekončí.. Colton začne spomínať, ako počas operácie opustil svoje telo, videl seba ako ho lekári operujú, videl svojich rodičov vo vedľajších miestnostiach a videl nebo. Dopodrobna opíše svoje zážitky. Spomenie dôležité veci z Biblie, ktoré ešte nikdy nepočul. Spomenie ľudí, ktorý umreli ešte pred tým než sa narodil. A spomenie Ježiša..

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.
Knihu si môžte kúpiť napríklad TU.

Na tento príbeh som narazila náhodou. Bola som v kine, dávali ukážky a zrazu spustili trailer aj na Nebo nie je výmysel. Hneď ako som si to prezrela, vedela som, že to musím vidieť. O pár mesiacov som si to pozrela a bola som nadšená. Aj preto som siahla po knihe. Príbeh malého Coltona je krásny ! Je to ťažké opísať, pretože nebo.. už len tá téma je komplikovaná. Viem, že je veľmi veľa ľudí, ktorý tento príbeh spochybnia a nebudú chcieť uveriť. Ľudia radi komplikujú a keď zistia, že niektoré veci sú jednoduchšie, nepáči sa im to. Asi sa pýtate či ja verím Coltonovmu zážitku ? Povedzte mi jeden dôvod prečo by som nemala ? Áno verím mu, bez najmenších pochýb. Deti sú omnoho citlivejšie a verím, že môžu vidieť aj veci, ktoré mi už nevidíme.

Colton celý čas rozpráva o svojich zážitkoch s krásnou nevinnosťou a ani sám nevie, že prežil neskutočne kúzelný okamih. Rozpráva o anjeloch, ktoré mu spievali a Ježišovi. Kým Coltona operovali, Ježiš ho upokojoval a Colton sa nebál. Všetko opísal detským pohľadom a o to krásnejšie to bolo. Nemôžem si pomôcť, ale skrátka cítim to tak.. Verím mu. Ani chvíľu som nepochybovala o jeho slovách. V hĺbke duše cítim, že je to pravda.

Som rada, že rodina Burpovcov sa rozhodla podeliť o svoj príbeh a nenechala si ho len pre seba. Pre veriacich to má veľký význam, pretože to veľmi pozdvihne ich vieru, aj keď nájdu sa aj taký, ktorý neuveria. Niekedy je podľa mňa dôležité podeliť sa o svoje pocity. Boh chce aby v nebo veril každý, ale nikoho nenúti, kto chce ten verí, každý máme slobodnú vôľu. A myslím si, že keď Coltonovi ukázal nebo, tak ho neukázal len jemu, ale túžil aby ho videl každý z nás.

Nebo nie je výmysel je výnimočná kniha. Podľa mňa je vhodná aj pre neveriacich. Veď predsa prečítaním knihy nič nestratia, a kedže je kniha celkom útla, tak im to nezaberie ani veľa času.
Aby som nezabudla spomenúť... Colton nevidel v nebi len pekné veci. Videl aj to najväčšie zlo. Rodičia sa ho na to často skúšali pýtať, no Colton si len sadol zamračil sa a tváril sa vystrašene, priam až neprítomne. Verím, že toto skutočne nebola príjemná spomienka..

Mňa osobne zaujalo, že Colton stretol aj mŕtvych príbuzných. Napríklad pradeda. Zomrel ešte
predtým než sa narodil. Colton rodičom dopodrobna vyrozprával o svojom pradedovi. O jeho živote, ako sa volal, aký bol.. No dovtedy o ňom nikdy nepočul, tak ako to všetko vedel ? Navyše, keď mu otec ukázal starú fotografiu, Colton ho bez zaváhania spoznal. Pýtate sa ako ? Ja neviem.. Je to skrátka zázrak !

Som šťastná, že som si túto knihu prečítala. Číta sa veľmi jednoducho a rýchlo. Je to kniha len tak naposedenie. No tie myšlienky.. Stále nad tým premýšľam. Čo Colton videl, aké to bolo. Uznajte sa mi, že je to veľmi fascinujúce. Knihu naozaj odporúčam.
Keď to mám zhrnúť, tak ma napadá len jedno slovo.. Krásna.
Aby som nezabudla ! V knihe sa dočítate, že Colton nieje jediné dieťa, ktoré prežilo takýto zážitok. Píše sa aj o istom dievčatku s menom Akiane Kramarik. Na internete sa dá o nej veľa dočítať a nájdete aj jej obrazy. Hovorí, že tiež videla v rovnakom veku ako Colton nebo a dokonca namaľovala podobizeň Ježiša. Priložím sem obrázok aby ste si to vedeli predstaviť.

Moje hodnotenie :

4 komentáre:

  1. Videla som film a bola to sila. Kniha musí byť ešte lepšia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bola skvelá :). Bolo tam aj viac udalostí a detailov ako vo filme :).

      Odstrániť
  2. Knihu som ešte nečítala, ale rada by som :). Pekná recenzia :))

    OdpovedaťOdstrániť