streda 6. júla 2016

Bohovia Olympu: Proroctvo / Rick Riordan

Proroctvo

Autor: Rick Riordan
Originálny názov: The Heroes of Olympus - The Lost Hero
Vydavateľstvo: Fragment
Rok vydania: 2014
Počet strán: 520

Do Tábora polokrvných prichádzajú noví hrdinovia Jason, Piper a Leo. Kým sa však stačia poriadne porozhliadnuť, čaká ich nebezpečná výprava vedená záhadným proroctvom. Podarí sa im pri tom vypátrať aj Percyho Jacksona, strateného hrdinu?
Nie je až také nepríjemné prebudiť sa v autobuse cestou na školskú exkurziu medzi svojím dievčaťom a najlepším kamarátom. Poriadny malér ale je, keď spolužiakov nepoznávaš, nevieš ani, kto v skutočnosti si a netušíš, ako si sa tam vôbec ocitol! A to všetko je len začiatok, pretože na výlete v Grand Canyone sa začnú diať naozaj strašidelné veci…

Sériu o chlapcovi s menom Percy Jackson pozná zrejme každý. Získala si nás svojim humorom, dobrodružstvom, priateľstvom a neopísateľným kúzlom. Veľmi dlho mi trvalo kým som si Percyho Jacksna prečítala. Čítala som naňho samú chválu, no aj tak som sa do toho nevedela dotlačiť. Naveky som pred ním však utekať nemohla a tak som si raz povedala, že nemám čo stratiť a tak to aj bolo. Nestratila som nič, no získala som veľa. Objavila som krásny svet kde mi Tábor polokrvných ponúkol nový knižný domov, kde som si našla priateľov s ktorými som prežila kopec dobrodružstiev. Percy Jackson je pre mňa svojim spôsobom srdcová záležitosť. Keď som ho dočítala bolo mi veľmi ľúto a bála som sa, že som svoj milovaný svet už opustila a dobrodružstvám je koniec. Potom mi však prišli pod ruku Bohovia z Olympu. Tešila som sa na nich ako malá a kto by to bol povedal, že moje nadšenie opadne rýchlosťou svetla...

Áno presne tak to bolo. Avšak nestalo sa to včera, ani dnes, ani v žiadnom prítomnom čase. Proroctvo som začala čítať minulé leto. Naozaj netuším prečo, no vtedy ma to absolútne nebavilo. Štýl Ricka Riordana ktorý som vždy tak veľmi milovala mi tam prekážal. Humor mi nesadol a dej sa mi vliekol. Dostala som sa po asi šesťdesiatu stranu a potom som to musela zavrieť. Bolo mi to strašne ľúto, pretože Riordanovu tvorbu milujem. Skrátka som to nechápala. Ale nechcela som túto sériu odsúdiť ani za svet a tak som nad tým premýšľala a uvedomila som si, že zrejme nie je problém v knihe, ale vo mne. Čítala som ju iba v nesprávnom čase. Teraz po roku som sa k nej vrátila a môj pocit ma nesklamal. Teraz nastal ten správny čas kedy som si mohla knihu naplno vychutnať a užiť si bláznivú jazdu, ktorá mi neraz trhala nervami. Neľutujem, že som naposledy túto knihu odložila, pretože pochybujem, že by som si ju zamilovala tak veľmi ako teraz.


Strhlo ma to od prvej vety alebo skôr od prvého písmenka! Všetko bolo pre mňa známe a mala som pocit akoby som sa stretávala po veľmi dlhej dobe so svojimi priateľmi, ktorý ma opäť prijali medzi seba. A predsa len bolo pre mňa zároveň všetko nové a ešte stále som objavovala všetky kúty Riordanovho sveta. Proroctvo je naozaj veľmi čitateľné a pútavé. Dej sa ani troška nevlečie, pretože sa tam stále niečo deje. Číta sa to strašne rýchlo, čo je dobré, no zároveň príde človeku až ľúto, že príbeh tak rýchlo končí (našťastie ma čakajú ešte ďalšie diely). Milujem štýl akým sú aj Percy, ale aj Bohovia napísaný. Navonok pôsobí veľmi jednoducho, no v skutočnosti je prepracovaný do najmenších detailov a hluché miesta by ste tam hľadali len márne.

Bála som sa aké to bude, keď už sa dej bude točiť okolo iných hrdinov. Percy je Percy a sotva by ho niekto dokázal nahradiť... No moje obavy neboli naplnené. Rick nám ponúkol úplne nových hrdinov, ktorí sú absolútne skvelý. Najlepšie na tom je, že nikto sa ani len nesnaží Percyho nahradiť. Každá postava má svoje miesto, svoju úlohu a svoje postavenie. V tejto sérií nás čaká nová trojica priateľov a to Jason, Piper a Leo. Nečakala som, že si Jasona až tak veľmi obľúbim! Svojim spôsobom je Percymu dosť podobný, no zároveň sú obaja úplne odlišný. Jason je však taktiež veľmi odvážny a najmä je obetavý pre svojim priateľov. Všetci traja kamaráti mi veľmi prirástli k srdcu.

Som zvedavá čo prinesú ďalšie diely. Aktuálne už čítam druhý diel a nestačím sa diviť... Táto séria prináša kopu zmien a dozvedám sa samé nové veci. Niektoré veci sú úplne z iného uhlu pohľadu a je to naozaj niečo úplne nové. Už teraz sa teším čo všetko ma ešte pri čítaní čaká. Rick Riordan tentoraz nadstavil latku vysoko a zápletka, ktorú vytvoril je skutočne zaujímavá. A čo vy? Čítali ste Bohov z Olympu, alebo sa ešte len rozhodujete :)? Ja knižku určite odporúčam!

Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fragment.
Knihu si môžete kúpiť, napr. TU.

Moje hodnotenie:

2 komentáre:

  1. Já osobně mám raději Percyho než Bohy Olympu. Už je to vše takové stereotypní :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Asi aj preto je dobre, že to čítam po takej dlhej dobe lebo teraz mi to príde všetko akoby nové, ale samozrejme zároveň všetko známe :).

      Odstrániť