pondelok 4. júla 2016

Mesačná chvastačka - Máj, Jún 2016

Vzhľadom k tomu, že som to minulý mesiac zanedbala, rozhodla som sa, že chvastačky spojím a budú za dva mesiace. Dúfam, že vás to poteší, pretože to znamená viacej kníh haha :D. Túto rubriku mám naozaj veľmi rada a o to viac ma mrzí, že ju z pravidla zabúdam pridávať. Dúfam, že sa vám budú knihy páčiť a že si tu nájdete pár tipov a podobne :).

Kúpené knihy:
Cudzinka / Diana Gabaldon - Som veľký fanúšik Outlanderu a tak som si nemohla nechať ujsť knižku. Dlho som premýšľala, že si ju prečítam v Češtine, no potom sa vyhlásilo, že vydavateľstvo Modrý kocúr ju vydá v Slovenčine a mňa prepadlo obrovské nadšenie! Neustále som sledovala dátum a dobre že neodpočítavala dni. Skrátka srdcovka :D. Kniha ma nesklamala. Tento príbeh je výnimočný a krásny. Ukrýva však aj mnoho krutých a hrozivých zážitkov, no aj tak to stojí za to. Ak by ste chceli, tak kompletnú recenziu nájdete TU.
Anna Karenina I. / L.N.Tolstoj - Anna Karenina je klasika, ktorá ma láka už veľmi dlhý čas. Objavila som ju v jednom zašitom bazáriku za priam symbolickú cenu (no nekúp to?!). Túto knihu mám však v pláne prečítať cez tieto prázdniny, takže určite budete vedieť všetky podrobnosti :).
Starec a more / Ernest Hemingway - Čo dodať? Taktiež čistá klasika. Knižku som už prečítala, no k recenzií som sa akosi nedostala. Je ťažké vyjadriť pocity, pretože Hemingway je génius. Na oko je to úplne obyčajná kniha, no ponúka toho strašne veľa. 

Recenzné výtlačky:
Nádych / Penelope Douglas - Prekvapivo dobrá NA. Spočiatku som myslela, že to bude katastrofa, no potom som sa začítala a nevedela som sa od toho odtrhnúť. Jasné, že podobné príbehy tu už boli a v podstate to aj je, ale aj nie je nič nové, no páčilo sa mi to. Recenzia TU.
Hovor! / L.H.Anderson - Pre mňa bola knižka Hovor! obrovským prekvapením. Na pohľad je to útla knižka, ktorá má sotva 200 strán, no nie nadarmo sa hovorí nesúď knihu podľa obalu. Je to neskutočne prepracovaný príbeh, ktorý rieši dôležité problémy. Autorka má perfektný štýl písania a jej dielo dostalo aj veľké ocenenie a musím uznať, že právom. Kniha má aj filmové spracovanie, ktoré si určite čoskoro pozriem. Recenzia TU.
Ranná horúčka / Péter Gárdos - Výnimočný príbeh podľa skutočnej udalosti. Ukrýva naozaj zaujímavý príbeh lásky, ktorý sa udial po konci druhej svetovej vojny. Viac sa dozviete v recenzií :). TU.
Čo Clara zanechala / E.M.Wisemanová - Ďalšie obrovské prekvapenie. Keď som knihu objavila, zaujala ma anotácia, ktorá vyzerala naozaj veľmi sľubne. Povedala som si, že nemám čo stratiť a tak to skúsim. Zo začiatku ma to nebavilo, no potom pre mňa prestala realita existovať a podstatné bolo iba zistiť osud Clary. Je to naozaj mrazivý príbeh z prostredia psychiatrickej liečebne v čase, kedy pacientom skôr ubližovali ako pomáhali. Avšak kniha je to perfektná. Určite odporúčam! Recenzia TU.
Kečupové oblaky / Annabel Pitcher - Pri tejto knihe som už od začiatku cítila, že sa mi bude páčiť a našťastie som sa nemýlila. Tak ako je krásna obálka, tak je krásny aj príbeh vo vnútri. Recenzia TU.
Rozum a cit / Jane Austen - Opäť jedna zo srdcoviek. Po tom ako som videla film som si musela prečítať knihu. Pre mňa je to úžasný príbeh... Recenzia TU.
Daringham Hall: Dedičstvo / Kathryn Taylor - Nuž táto kniha nebola najšťastnejšou voľbou. Vlastne je to škoda reči. Recenziu nájdete TU.
Tajomstvo Pembrooke Parku / Julie Klassen - Julie nesklamala. Túto autorku mám veľmi rada a jej knihy sú vždy príjemnou voľbou. Venuje sa iba klasike a tak sú jej príbehy zasadené do krásneho prostredia a majú úžasnú atmosféru. Recenzia TU.

Výhra:
Juvenílie / Jane Austen - Pomaličky, ale isto sa snažím vyzbierať túto nádhernú edíciu od Slovartu kníh od Jane Austen. Preto som bola neskutočne šťastná, keď sa mi podarilo vyhrať v súťaži u Evki z blogu Moja čitáreň. Ešte raz jej moc ďakujem :)!

Všetky spolu:
Za tieto dva mesiace mi pribudli do poličky naozaj krásne kúsky. Dúfam, že ste si tu našli nejaké zaujímavé tipy a budem rada, keď mi napíšete či ste niektorú z kníh čítali :).

2 komentáre:

  1. Táto nová edícia kníh od Jane Austen je prenádherná! ♥ Zakaždým keď okolo nich idem, pristavím sa aspoň na 5 minút a len tak ich obdivujem. :D :)
    Čo sa zvyšku kníh týka, tento mesiac Ti pribudli naozaj nádherné kúsky. Na mnoho z nich by som aj mala zálusk, lenže môj rozpočet sa stáva veľmi obmedzeným a preto musím vyberať rozvážne. Ale ten Outlander mi nechce dať pokoj...uff. :D Je naozaj ťažké odolávať. Prajem krásny zvyšok dňa (strávený s knihou v ruke). ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S tou edíciou nemôžem inak ako súhlasiť ♥. Úžasné sú aj na knihy od sestier Brontëových :3.
      S tým Outlanderom si ma naozaj potešila, keďže u mňa je to už láska na celý život :D. Dúfam, že sa k nemu niekedy dostaneš a že sa ti bude páčiť. Minimálne si aspoň pozri seriál :D ♥. Ďakuje ti veľmi pekne :)! Nápodobne prajem krásny deň s knihou, či bez knihy :).

      Odstrániť