piatok 22. júla 2016

Bohovia Olympu: Znamenie Atény / Rick Riordan

Znamenie Atény

Autor: Rick Riordan
Originálny názov: The Heroes of Olympus - The Mark of Athena
Vydavateľstvo: Fragment
Rok vydania: 2014
Počet strán: 533

Chystá sa veľké stretnutie gréckych a rímskych polobohov. Posádka z Tábora polokrvných vyráža na vojnovom korábe Argo II do Tábora Jupiter. Jej plány však naruší Proroctvo siedmich, ktoré sa začína napĺňať. Skupina hrdinov sa preto musí vydať do rodiska antických bohov cez nebezpečné Mare Nostrum. Podarí sa jej nájsť tajomné znamenie bohyne Atény, ktoré jej v boji proti zlým silám pomôže? Gaia, sila mocnejšia než všetci bohovia, sa ďalej prebúdza a ohrozuje budúcnosť civilizácie. Čas sa kráti a posádka Arga II sa musí vydať do boja za záchranu ľudstva...

Čím ďalej, tým viac si začínam byť istá tým, že Rick Riordan je pravý a nefalšovaný génius. Odkedy čítam Bohov Olympu mám pri každom diely pocit, že bol najlepší a potom si prečítam ďalší a zistím, že ten bol ešte lepší. Vždy keď už si pomyslím, že Rick prekonal sám seba, latku zdvihne ešte vyššie a vymyslí niečo ešte oveľa lepšie. Naozaj netuším ako to robí, no v tejto sérii sa naozaj prekonal. Každí diel je len lepší a lepší. Smekám, pretože aj po päť dielnej sérii Percy Jackson a (zatiaľ) štyroch prečítaných dieloch Bohov Olympu ma Riordan dokáže vždy prekvapiť. Neustále spoznávam niečo nové a spokojne sa usmievam, pretože pri tejto sérií je originalita zaručená.

V tomto diely nás čaká dobrodružstvo v dobrodružstve. Doslova. Naši siedmi hrdinovia sa všemožne snažia zastaviť blížiacu sa vojnu, no to nie je koniec. Annabeth čaká neľahká úloha, ktorú symbolizuje názov tejto knižky - znamenie Atény. Znamenie Atény je vec, ktorá by mohla pomôcť v boji proti gigantom, ale predovšetkým to môže zjednotiť Rímanov a Grékov, ktorí sú odvekí súperi. Toto znamenie nie je práve ľahké nájsť. Pokúšali sa o to generácie hrdinov, no vždy bezúspešne. Podarí sa to sedmičke najlepších? Rada by som vám o tom porozprávala viac, ale viete ako... Aby ste to zistili, musíte si prečítať knihu :)!

Proroctvo sa naplnilo a siedmi polobohovia sú pokope. Mali sme možnosť prežiť dobrodružstvo s každým jedným z nich a tak je zaujímavé vidieť ich pokope. Veľmi ma bavilo sledovať ich vzťahy, ktoré mali navzájom. Bola som zvedavá či spolu dokážu vychádzať, keďže predsa len sú tam aj naozaj silní jedinci, ktorí sú zvyknutý viesť. Chvíľami to možno bolo pre všetkých ťažké, ale postupne si našli svoju cestu a svoje postavenie. Ale viete čo ma bavilo úplne najviac? (Túto informáciu si prečítajte iba ak ste čítali Percyho Jacksona prosím). Percy a Annabeth! Na palube Arga II je viacej párikov, no oni dvaja mi absolútne prirástli k srdcu. Keď som čítala scény kde boli spolu, nemohla som dostať z tváre spokojný úškrn. Je to asi najlepšia dvojka všetkých čias.

Tento diel ani trošku nezaostáva za svojimi predchodcami. Ako som už spomínala je to stále lepšie. Po celý čas je príbeh pútavý, maximálne napínavý. Nenájdete tam ani chvíľku nudy! Od začiatku som bola tak veľmi začítaná, až sa mi to nechcelo ani odložiť. Na každej stránke je prekvapenie, dobrodružstvo, problém, riešenie. Tieto knihy majú všetko, čo perfektné knihy majú mať. Bohovia Olympu si ma získali a je to naozaj séria, ktorú vám nemôžem inak ako len a len odporúčať! 

Za knihu veľmi pekne ďakujem internetovému kníhkupectvu Albatrosmedia.
Pokiaľ vás kniha zaujala, môžete si ju kúpiť, napr. na tejto adrese.

Moje hodnotenie:

4 komentáre:

  1. Čítať tvoje recenzie ma veľmi baví. Aj táto je veľmi pekná. :) Ja som zo série Bohovia Olympu zatiaľ čítala len Proroctvo. Mne pri knihách Ricka Riordana príde, že tam má až veľmi veľa akcie. V každej kapitole sa niečo deje. Keď som proroctvo dočítala, viac ako polovicu som si z neho nepamätala. Vždy sa v knihe niečo dialo a ja som si to preto nedokázala zapamätať. Ale skvelo píše, s tým súhlasím. Percy aj Annabeth prirástli k srdcu aj mne ♥. Tých dvoch si proste nejde nezamilovať. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To ma veľmi teší :) ❤️!! Ono niečo takéto sa pri jeho štýle môže stať a vlastne sa tomu ani nedivím. Priznávam, že už aj mne sa stalo, že som pozabudla a musela som sa vrátiť, ale tak mne to neprekáža :D. Však? Skvelý pár :D

      Odstrániť
  2. Skvělá recenze :)
    Opravdu už se konečně musím pustit do knih Ricka Riordana, na Percyho se chystám už roky a stále se k němu nějak ne a ne dostat :D Jsem na to opravdu zvědavá :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)!
      Tiež som to tak mala, ale keď sa k tomu raz dostaneš, bude to láska na cely život :D. Dúfam, že sa ti to bude páčiť :).

      Odstrániť