pondelok 21. apríla 2014

Drozdajka (3) / Suzanne Collinsová

Drozdajka

O knihe :
Ani v záverečnej časti trilógie Hry o život nie je autorka Suzanne Collinsová k svojej hrdinke milosrdná. Naopak, Katniss Everdeenová prežíva najťažšie obdobie svojho života. Hoci z Hier štvrťstoročia ako-tak vyviazla so zdravou kožou a mama so sestrou sú v bezpečí, jej starosti sa ešte neskončili. Sídlo zrovnalo so zemou Dvanásty obvod, zahynuli tisíce ľudí. Katniss pripisuje vinu za ich smrť sebe. Peeta Mellark, jej partner z Hier, zostal v rukách nepriateľov, ktorí ho kruto mučia. Na čelo odboja sa postavil Trinásty obvod, aj keď len donedávna sa o jeho existencii takmer nič nevedelo.
Vojna prináša obete na obidvoch stranách, rozdiely medzi dobrom a zlom sa čoraz viac stierajú. Víťazstvo sa síce prikláňa na stranu rebelov, no koniec je stále v nedohľadne. Krviprelievanie môže zastaviť iba Katniss. Ak chce zachrániť Peetu, zabrániť ďalšiemu mareniu životov, poraziť Sídlo a nenávideného prezidenta Snowa, musí sa znova chopiť roly drozdajky. Opäť zisťuje, že o svojom osude nerozhoduje sama, ale do istej miery sa stáva nástrojom v mocenskom súboji. Ešte stále nevyriešila dilemu, ktorému z dvoch najbližších priateľov patria jej city...

Moje pocity :
Ako vidím, tak písať ďalšiu anotáciu vlastnými slovami by bolo skutočne zbytočné...

Na úvod by som chcela povedať že nechápem ako sa niektorým ľuďom nemohla páčiť táto kniha. Ľudia, veď si uvedomte že toto niesu hry o život ! Toto je vojna ! Vojna prináša bolesť a utrpenie, prináša straty.. Tento diel bol veľmi smutný a pár sĺz mi vyhŕklo. Kniha bola plná prekvapení. Ani na prstoch neviem spočítať koľkokrát sa mi stalo, že som čítala a zrazu som iba ústa otvárala od toho že čo sa tam deje. Tu ste si absolútne nemohli byť istý ničím ! Čítala som zopár názorov a recenzii. V jednej som sa dočítala, ako čitateľku sklamalo že Katniss neprejavila ani v tomto záverečnom diele svoje city. Zamyslela som sa nad tým a jediné čo ma napadlo je, že tá pani si neprečítala epilóg, pretože tam to je celé zakončené a je tam aj rozhodnuté s kým Katniss skončila. Pekne to tam aj zdôvodnila prečo si vybrala toho koho si vybrala. To je moje jediné vysvetlenie. Pri tejto knihe, alebo skôr sérii som strávila neskutočne veľa času a neľutujem to. Kľudne by som obetovala ďalšie prázdniny. Pre mňa je teraz ťažké čítať inú knihu, lebo viem že máločo sa vyrovná tejto celej sérii. Som nadšená a viem že som to nečítala naposledy..

Katniss si prešla naozaj ťažkým obdobím.. Niekto by si pomyslel že z toho všetkého vyjde v pohode ako víťazka, no ona toho veľa stratila.. Konca mi bolo naozaj ľúto, ale uvedomila som si že bol naozaj reálny. Nebol to umelý happy-end, kde všetko skončí šťastne a dobro zvíťazí nad zlom. Tento koniec bol reálny. A mne sa to páčilo.. Aj keď tam bolo veľa smútku, predsa sa našlo aj kúsok šťastia. Keď si Katniss prešla tým zlým prišlo do jej života aj niečo dobré.. Neviem či som vám to dokázala vysvetliť, ale dúfam že ste pochopili ako som to myslela.

Ako som už spomínala v tejto knihe je naozaj maximum prekvapení. Ani v najdivokejších snoch by som si netipla to čo sa tam udialo a nezávidím ľudom, ktorý toto ešte nečítali a čakajú na film. Trápilo ma čo sa deje s Peetom a ostatnými vyvolenými ktorým zajali. A trápilo ma ešte viac čo sa s nimi stalo, hlavne s Peetom.. (niekedy ma riadne štve že nemôžem prezrádzať, je to riadne ťažké). Určite som vám už spomínala že Johannu mám rada. Je drzá a povie čo si myslí. Vo filme som si ju proste zamilovala. Vravela som aj vám že Gala mám radšej než Peetu.. Už nie ! Myslím že ho neprestanem viniť z toho čo sa stalo. Aj keby sa to nestalo tej nemenovanej osobe, tak to bolo kruté. Celkovo v tomto diely bol krutý a taký.. Už to nebol ten starý Gale, ktorého som milovala. Na druhej strane Peeta musel začínať úplne odznova po tom čo sa mu stalo, a aj cez to všetko si zachoval svoju jemnosť a cit. Čiže teraz som tak napoly aj team Gale, aj team Peeta. Ešte by som chcela dodať že prezidentka Coinová je jedna hnusná zákerná žena, ktorú od prvej chvíle neznášam a priala by som jej aby v pekle stúpala po legu :D. Naozaj je taká chladná a podľa mňa je rovnaká ako prezident Snow. Povedala by som že ešte horšia ! Preto ma koniec aj zarazil, aj poteším.. veď uvidíte.. Len ten koniec.. Bolo to smutné, vojna prináša príliš veľa obetí.. V tomto diely som si aj strašne obľúbila Boggsa. Možno vyzeral tvrdo, no pod povrchom to bol dobrák..

Táto kniha mi doslova nedala spávať. Ešte aj pred spaním som rozmýšľala nad tým čo sa tam udialo, premýšľala som nad tým čo sa udeje. Proste skvelá kniha !! Vďaka týmto trom neskutočným knihám som zo spálne vychádzala iba kvôli živote dôležitým potrebám, inak by som ani odtiaľ nevyliezla. Rozhodne si to prečítajte, nebudete ľutovať ! A ešte raz podotknem.. Zapamätajte si ! Toto niesu hry ! Toto je vojna !

Moje hodnotenie :

1 komentár: