utorok 22. apríla 2014

ADD YOURS : Knižná edícia (APRÍL)

Je to nová edícia od Judit. Každý mesiac pridá na svoj blog nejaké otázky a vy na ne môžte odpovedať. Bližšie informácie nájdete tu v samostatnom článku.

Autor, od ktorého by som prečítala aj telefónny zoznam.

Fúúha toto je ťažká otázka... Keď sa tak zapozerám na svoje zlatíčka / knižky, ihneď sa začínam zamýšľať nad svojimi najobľúbenejšími. Skvelá kniha, znamená skvelý autor, nemyslíte :) ? Myslím že hocičo by som si prečítala od Suzanne Collinsovej. Ona má zvláštny štýl písania, ktorý vás vtiahne do deja a vy sa z neho už nikdy nechcete dostať. Podľa mňa, keď dokázala napísať niečo tak úžasné ako sú Hry o život, tak je čistý génius ! Bolo by zaujímavé keby napísala niečo nové.. čo vy na to :) ?

Autor ktorého tak neznášam, až ho milujem.

Hneď som očami zablúdila na mojich milovaných tieňolovcov. Nástroje smrteľníkov.. už len ten názov znie krásne. Tento klenot čo napísala Cassandra Clare je naozaj úžasný ! Nástroje patria medzi moje najobľúbenejšie knižné série ! A viete prečo ju trocha neznášam... Lebo musím čakať kým vyjdu ostatné diely. Viem, že to nieje úplne jej vina, ale aj tak :D !

Kniha, kvôli ktorej som jednu noc vôbec nespala.

Toto je troška nespravodlivé, pretože v lete mám režim ako netopier. Som hore do rána a spím do poobedia. Čiže čo čítam v lete, tak venujem tomu celú noc, napr. Džínsový denník 2 som čítala do siedmej rána.. Čiže naozaj sa mi to ťažko posudzuje... Alebo pamätám si ako mi klipkali oči, no ja som aj cez tú námahu čítala o živote Anny zo zeleného domu a usmievala som sa nad jej kúskami.. :)

Kniha, na ktorú sa odhodlávam už roky.

Oliver Twist. Raz som ho aj začala, ale vtedy som na to nebola naladená, tak som ho po pár stranách odložila. No aj naďalej ma láka a mám ho pripraveného. Je to staršia kniha čiže sa na to musím naladiť. Zopakujem si Janu Eyrovú, Búrlivé výšiny a myslím že potom pôjde Oliver ľahšie :). Potom sa už strašne dlho chystám na Pán prsteňov. Ja som ešte nevidela na to ani filmové spracovanie (na to sa tiež chystám :D)

Postava, ktorá mi zlomila srdce.

Liesel Meminger a aj ostatné postavy zo Zlodejky kníh. Ten koniec a celkovo tá kniha ma zlomila. Je to prvá kniha čo ma rozplakala.. Jej čítanie bolo pre mňa neuveriteľným zážitkom, naozaj to stálo za to. Krásna ! A ukrýva toľko emócii...

Hrdina, ktorý ma zruinoval pre všetkých ostatných.

Dúfam že som správne pochopila otázku :D..
Myslím že Katniss Everdeen. Po prečítaní Hier o život mám normálne čítaciu krízu. Všetko sa mi zdá byť priemerné a o ničom oproti Hrám o život.. Vôbec neviem čo idem teraz čítať, ale mala by som sa čo najskôr rozhodnúť.. Asi si dám Janu Eyrovú :)

Hrdinka, ktorá ma sklamala.

Ja dám hrdinu... Mňa sklamal Gale z Hier o život.. Proste ja som ho milovala, bol pre mňa skrátka úžasný.. no po prečítaní Drozdajky som si viac obľúbila Peetu. V poslednom diely bol Gale taký krutý a bez súcitu, a trocha ho viním za to čo sa stalo..

Knižní pár, ktorý nieje pár ale mal by byť, pretože by mi to urobilo hroznu radosť !

Tak ako každý... Harry a Hermiona. Vždy som si myslela že budú spolu, no je pravda že potom by bol Ron sám, aj keď podarilo sa mi vymyslieť riešenie aby sám neostal :
Harry + Hermiona, Nevil + Ginny, Ron + tá Francúzka (zabudla som meno :D).., ale takto by ostal Ronov brat dosť osamele, čiže nakoniec je aj dobré ako to skončilo :)

Za filmové spracovanie ktorej knihy by si dala svoju pravú obličku ?

Asi za žiadne. Kniha je aj tak vždy lepšie než film, ale tak vezmime to s humorom :D. Hry o život máme, Hostiteľa tiež, Zlodejku kníh tiež... Tak čo by sme dali ? Mohlo by byť zaujímavé kuknúť si filmové spracovanie knihy Zavrhnutý :)

Otázka na telo : Môj najväčší knižný prehrešok.

Tu ani moc nemám čo dodať.. Jedine napr. že som si kúpila knihy v akcii a doteraz sedia opustene na mojej poličke, ale pre niekoho to možno môže byť až tragické.. no ja keď čítam a dám si pauzu, tak knihu položím stránkami dole.. neviem chápete ako to myslím :D ? Proste ju otvorenú položím chrbtom nahor a stránkami nadol. Chápete :D ?

1 komentár:

  1. Pekný článok :) máš podobný vkus na knihy ako ja :D
    A súhlasím s tebou, že by Collinsová mohla ešte niečo vydať a slovenské vydania Nástroje smrteľníkov by mohli rýchlejšie aj prekladať, aj vydávať
    :)

    OdpovedaťOdstrániť