utorok 8. júla 2014

Mechanický princ (2) / Cassandra Clare

Mechanický princ

O knihe :
V magickom viktoriánskom Londýne našla Tessa útočisko u Tieňolovcov iba nakrátko. S pomocou príťažlivého samotára Willa a oddaného Jema totiž zisťuje, že Magistrova vojna proti Tieňolovcom je veľmi osobná. Viní ich za dávnu tragédiu, ktorá mu zničila život. Ak chcú odhaliť tajomstvá minulosti, musia preskúmať hmlistý kraj Yorkshire, hrôzostrašné sídlo plné nevypovedaných tajomstiev, špinavé uličky Londýna aj zakliatu plesovú sálu, kde sa Tessa dozvie strašidelnú pravdu o svojom pôvode. Keď sa napokon stretnú s mechanickým démonom, ktorý nesie varovanie pre Willa, uvedomia si, že Magister vie o každom ich kroku a niekto ich zradil.
Hľadanie Magistra a pravdy privádza trojicu do nebezpečenstva a Tessa zisťuje, že láska a lži dokážu otráviť aj to najčistejšie srdce. A jedna otázka stále visí vo vzduchu: Dozvie sa Tessa, kto vlastne je a aká je jej úloha?

Moje pocity :
Tessa s ostatnými naďalej pátra po Magistrovi, no ten je vždy o krok vpred. Mnohé tajomstvá zahaľujú celý prípad a veci komplikuje stará nevraživosť Benedicta Lightwooda. Tessa chce zistiť čím vlastne je a túži po tom, aby bol jej život zasa aspoň troška šťastný. Teraz Tessa nemá problém len s nebezpečným Magistrom, ale aj s komplikovanou láskou...

Nie, nie, nie a ešte raz nie ! Ja na tú ženskú raz spácham atentát a je mi jedno aké to bude mať následky. Ako to mohla spraviť ?! To má naozaj takú potrebu nechávať otvorené konce ? Musí to stále robiť ? Veď ona ruinuje môj život ! A navyše čo to ona robí s postavami ? Ako... nemám slov :D !

Z môjho ehmm citového prejavu ste určite zistili, že Cassandra sa ani v tejto knihe nad nami nezľutuje a prichystá nám taký "prekrásny" koniec. Samozrejme je dobré sa na to psychicky pripraviť. Ja osobne som až na takýto koniec pripravená nebola. Predstavte si aký to bol pre mňa šok. Bolo päť hodín ráno.. celú noc som čítala a akurát som bola na poslednej strane a zrazu tam hodí toto. Normálne ma naštvala. Fakt netuším ako vydržím čakanie na ďalší diel. Porazí ma ! 

"Neopätovaná láska je smiešna a tí, ktorých postihne, sa správajú ako blázni."

Pre mňa je toto jedna úžasná séria. Ešte sa mi nestalo, že by sa mi nepáčila kniha od Cassandri a tipujem že sa mi to ani nestane. Jej štýl písania je veľmi pútavý a ihneď vás vtiahne do deja. Nieje tam plno zbytočných opisov a nudných omáčok. Je tam len samé napätie, akcia a samozrejme veci, ktoré vás šokujú.

Mňa po celý čas aj v predošlej a aj v tejto knihe najviac zaujímalo aké tajomstvo skrýva Will. Bolo jasné, že to na akého sa hrá nieje on, no aj tak som nechápala čo také príšerné sa mohlo stať, že z neho urobili takéhoto človeka. Rovno vám poviem, že sa máte na čo tešiť, pretože sa to konečne dozviete. Teraz zistíte čo temné ukrýva Will Herondale.

Mne sa hlavne páčilo, že Will konečne ukázal svoju citlivú, zraniteľnú, jemnú a milú stránku. Pod tým hrubým obalom zla sa skrývalo dobro. Willa naozaj milujem. Jeho príbeh, povaha a to aký je človek ma dostalo. Celý život sa neskutočne obetoval pre všetkým ľudí, ktorých ľúbi. A to čo sa mu stalo... dúfam že sa to nejak vyrieši. Teraz som sa, ale konečne rozhodla v akom som tíme. Samozrejme Jema takisto milujem, no Will je Will. Takže som team Will.

"Nestratil som nádej. Iba dúfam v iné veci ako ty, Tessa Grayová."

Nemôžem povedať že by mi v tomto diely liezla Tessa na nervy, no je to také zamotané, že naozaj neviem ako sa z toho vymotajú. Zasa sme sa ocitli pri riešení "trojuholníku", ktorý vie Cassandra vždy veľmi dobre opísať. Z celej tejto situácie som zmetená. Netuším ako to pôjde ďalej, no nechcem aby niekto trpel...

Ja by som ešte rada spomenula Henryho. Už od začiatku som si ho veľmi obľúbila. Pre mňa je ako taký vyšinutý vedec, no zároveň milujúci muž. Niekomu mohol liezť na nervy, no ja ho mám úprimne rada. Po tomto diely ešte viac. Zachoval sa správne a len ma uistil v tom že ho mám mať aj ďalej v obľube.

Túto knihu vám samozrejme vrelo odporúčam. Som naozaj zvedavá na ďalší diel a neviem ako prežijem kým sa ho dočkám. Celé je to fakt napínavé a aj keď to čítate, tak sa od toho nemôžete odtrhnúť. V deji niesu žiadne časti, ktoré by vás mohli nudiť a navyše si vás získa tá atmosféra a prostredie. Dúfam, že sa do nej čoskoro pustíte... Ja si ešte dovolím predpokladať, že nech bude tretí diel akýkoľvek.. tak niekto bude trpieť..

Moje hodnotenie :

2 komentáre:

  1. Ona má furt "prekrásne" konce :D Dvojku som čítala ešte po anglicky, hneď ako vyšla a skoro ma porazilo, keď som zistila, že ďalší diel bude až o rok neskôr :D nakoniec bol o rok a pol, takže som mala poriadnu smolu a dala som si pred trojkou ešte raz re-reading dvojky. Potom som si ja blbá nadávala, že prečo som nepočkala, kým vyjdú všetky časti.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to ti verím, mňa to ničí už teraz :D. Ale uznávam, že tie jej konce mám vlastne rada :D. No teším sa na ďalší diel, musím ho mať :3 !

      Odstrániť