streda 11. júna 2014

Harry Potter a ohnivá čaša (4) / J.K.Rowlingová

Harry Potter a ohnivá čaša
O knihe :
Harry Potter je znovu na prázdninách u otravných Dursleyovcov. Chce sa od nich odpútať, a tak sa zúčastní na Svetovom pohári v metlobale spolu s Hermionou, Ronom a Weasleyovcami. Okrem toho sa po sto rokoch na Rokforte pripravuje Trojčarodejnícky turnaj a majú sa na ňom zúčastniť dve ďalšie čarodejnícke školy. Harry aj naďalej túži byť obyčajným štrnásťročným čarodejníkom. Má však smolu, lebo nie je obyčajný - dokonca ani podľa čarodejníckych meradiel. V jeho prípade to môže mať smrteľné dôsledky...

Moje pocity :
Harry nedočkavo čaká na okamih, kedy poňho prídu Weasleyovci a on vypadne od príbuzných. Tieto prázdniny sú špeciálne, pretože v čarodejníckom svete sa koná Svetový pohár v metlobale. Keď sa Harry konečne dočká a ocitne sa v tom najlepšom metlobalovom zápase aký kedy videl stanú sa nepredvídateľné udalosti. Voldemortovi stúpenci - smrťožrúti skazia celý večer, napadnú muklov. Harrymu zmizne prútik a niekto vyčarí na oblohe Temné znamenie.

Čítanie Harryho Pottera je pre mňa neopísateľným zážitkom. Celá séria patrí k mojím najobľúbenejším a mám pocit že nikdy ju neprestanem mať rada. Je strašne ťažké písať na ňu recenziu, keďže každý z nás ju pozná naspamäť (či film, či knihu). Mňa zakaždým ohromí, že aj keď to poznám naspamäť a čítam to miliónty krát, tak ma tam stále vie niečo prekvapiť. Stále tam dokážem nájsť niečo čo mi vyrazí dych. Čítanie si neskutočne užívam. Teraz je to ešte lepšie, pretože si všímam detaily, ktoré som predtým nevidela. Viem teraz lepšie odhadnúť charakter postavy a situáciu. Je to skvelé !

V poradí štvrtom diely si musíme uvedomiť že Harry už nieje malý chlapec. Musíme ho začať brať ešte vážnejšie než predtým. Tento diel mi príde prelomový. Niečo sa v ňom končí a niečo naopak začína. Výraznou zmenou tu môže byť aj začínanie ľúbostných vzťahov. Doteraz som spájala Harryho a Hermionu, no teraz keď to čítam, tak vidím že je to lepšie tak ako to spravila Rowlingová. Nechápem ako som to mohla chcieť inak. Všetko čo sa tam deje nadmieru naznačuje správnosť rozhodnutia Rowlingovej.

Knihy ma presvedčili že s filmom sa nedajú ani porovnať. Hlavne pri tomto diely mi príde film neúplný. Neskutočne mi v ňom chýbajú časti so škriatkami. Vadí mi ako vynechali Winky a Dobbyho, pretože pre mňa sú zaujímavými postavami. A v knihe bola Winky veľmi dôležitá..

Tento rok sa na Rokforte deje veľká udalosť. Trojčarodejnícky turnaj. Vďaka tomu sme sa mohli spoznať s novými postavami a to Viktorom Krumom, Fleur Delacourovou, madam Maxime, Karkarovom, Cedricom Diggorym, Alastorom Moodym... je ich viac, no tieto mi prídu najdôležitejšie. Aj keď Cedrice nieje úplne najnovšou postavou (stretli sme sa s ním v predošlom diely).

Viktora Kruma som si ihneď obľúbila. Bol zvláštny a iný, no jeho správanie som si zamilovala. Najlepšia na ňom bola tá tajomnosť. Celé dni strávil v knižnici.. Čo myslite, čo tam robil ? Študovať, neštudoval... Fleur. S ňou je to ťažké, pretože ju aj mám rada, aj nie. Často je príliš namyslená a povrchná. No zasa potom sa zmení.. naozaj ťažko povedať. Cedrica mám samozrejme rada. Je to chlapec, ktorého by ste určite chceli ako priateľa, pretože vie sa pre vám obetovať, je milý.. Myslím že priateľstvo si vie oceniť. Troška sa na Rowlingovú hnevám.

Presne tu sa začínajú Temné časy. Neviete čo vás čaká a už nič nebude ako predtým. Musíte byť ostražitý. Práve v tomto diely sme sa prvý krát stretli s Voldemortom naozaj zoči voči...

Moje hodnotenie :

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára