nedeľa 22. júna 2014

Mortal Instruments Challenge - prvá otázka (JÚN)

Mortal Instruments Challenge je môj nový a aj prvý projekt vôbec. Ide o to že ja každý mesiac pridám jednu otázku a vy na ňu napíšete menší článok. Dúfam že sa vás pridá čo najviac. Dole sa môžte pridať v linkovači. PS všetky info nájdete TU.

Aký je tvoj najobľúbenejší diel ?
Uff ! Cítim sa ako schizofrenik. Napíšem otázku a sama na ňu odpovedám. To je ako princíp samomluvy. No fajn prejdime k otázke... Ale vážne je to divné :D !

Na túto otázku som extrémne háklivá, no uznajme že musí byť. Všetci dobre vieme že určiť jedinú najobľúbenejšiu knihu, alebo najobľúbenejší diel zo série je nemožné. Viete prečo ? Pretože každý je niečim výnimočný. V každom je iná zápletka, iný problém.. Autor nepíše kópiu. Píše osobitné diela, ktoré sa líšia od ostatných. Som toho názoru že aj keby dvaja ľudia napísali identické knihy, tak nikdy nebudú úplne rovnaké. Aj mi ľudia sme každý odlišný. Dokonca ani dvojičky niesu rovnaké.. Buď sa líšia nejakou drobnosťou, ako je napr. znamienko, alebo vlastnosťami... Presne tak sú na tom aj knihy. Určiť, ktorý diel z Nástrojov smrteľníkov mám najradšej je naozaj príšerne ťažké a ja mám pocit, že to ani nedokážem. Preto to skúsim nejak analyzovať...

Mesto kostí - prvý diel.
Cassandra nás v prvom diely úspešnej série zoznamuje s hlavnými postavami. Najlepšie na tom je, že Cassie sa neobťažuje so siahodlhými opismi, alebo úvodmi. Ona nás ihneď od prvej stránky hodila do deja, čo je podľa mňa skvelé, pretože nás to v tom okamihu pohltí a nepustí. Cassandra má veľmi jednoduchý štýl písania a ja som sa už naučila že v jednoduchosti je krása. Jej knihy sú nabité akciou a je fakt ťažké sa pri nich vôbec nadýchnuť. Tuna sa stretneme so sedemnásť ročnou Clary Fray, ktorá žije s mamou. Jej najlepší priateľ je Simon. S ním sa jedného večera dostane do klubu kde sa Clary stane svedkom vraždy. Všetko je zvláštne, pretože Clary je jediná čo tu udalosť videla. Clary od toho momentu začne zisťovať o úžasnom svete tieňolovcov, a odkryje nebezpečne tajomstvá svojej rodiny.. Nič nieje také ako sa zdá. Navyše sa zoznámi s drzým, arogantným a dokonalým Jaceom... Povedzte mi. Dá sa vôbec tento diel nemilovať ?

Mesto popola - druhý diel.
Valentine začne útočiť na deti dolnosveťanov. Potrebuje urobiť prastarý obrat, aby celý svet bol pod jeho kontrolou. Clary sa snaží zachrániť jej mamu, no tá leží stále v bezvedomí. Jace a Clary sú navyše dosť zmetený z ich vzťahu, pretože zistili že sú SPOILER súrodenci. Potom zistení nevedia ako sa majú k sebe vlastne správať. Navyše Simon je čoraz zvláštnejší.. Jeho celý život sa obráti na ruby a nikdy už nič nebude ako predtým... Ja jediné čo dokážem povedať je, že tento diel je brutálne napínavý ! Mne a od neho naozaj nedalo odtrhnúť a ani sa mi nechcelo. A teraz si predstavme našu otázku.. Ako preboha mám vybrať iba jeden diel :D ?

Mesto skla - tretí diel.
Clary konečne zistí ako môže zachraniť svoju mamu a preto navštívi mesto tieňolovcov - Mesto skla. Všetko by bolo v poriadku keby tam neprišla protizákonne a nepriviedla zo sebou aj Luka. Tieňolovci dolnosveťanom nedôverujú, preto sa nikto nesmie dozvedieť že Luke je s Clary. Všetko sa aj naďalej komplikuje. Simon sa dostane do vezenia.... Valentine buduje armádu démonov a môže to mať katastrofálne následky. Tieňolovci sa musia rozhodnúť či sa zbavia predsudkov a začnú spolupracovať s dolnosveťanmi... Óch bože ! Tento diel je proste dokonalý ! Stále tam bolo napätie, akcia a toľko prekvapení, že ja som len čítala s otvorenými ústami a z izby som vyliezala len pre najzákladnejšie potreby :D. Vôbec sa mi nedalo od toho odtrhnúť :3 ! Bože.. Čím idem ďalej, tým viac sa presviedčam že jeden diel sa vybrať nedá :D

Mesto padlých anjelov - štvrtý diel
Vojna sa skončila. Valentine je mŕtvy... Clary sa chce stať plnohodnotnou tieňolovkyňou a Jace ju veľmi rád trénuje :D... Konečne sa môžu venovať ich vzťahu a všetko vyzerá krásne.. Nič však netrvá večne. Jacea začnú trápiť hrozné nočné mory. Clary bude nešťastná a pomôcť jej nedokáže ani Simon. Nič netrvá večne a ďalšie problémy prídu skôr než by sme to čakali.. Mnohý skritizovali tento diel a tvrdili že Cassandra mohla sériu ukončiť tretím dielom. Ja nesúhlasím ! Podľa mňa to bolo úplne dokonalé ! Nedalo sa mi odtrhnúť až kým som to nedočítala. Povedala by som že tento diel bol skôr zameraný na šoky a prekvapenia než akciu (aj keď, ani tá tam nechýbala). Nemôžem sa sťažovať, bolo to skrátka úžasné !

Piaty diel som zatiaľ nečítala, no čo najskôr sa doňho idem pustiť. Dúfam že už po tom všetkom chápete, že pre mňa je naozaj nemožné vybrať jeden jedinký. Všetky sú niečim výnimočné. Cassandra patrí k mojim najobľúbenejším spisovateľom a tie jej konce... Dúfam že aspoň vám sa podarí zmysluplnejšia odpoveď. A dúfam že sa vás zapojí čo najviac :).


1 komentár: