piatok 31. januára 2014

Narnia - čarodejníkov synovec (1) / C.S.Lewis

Čarodejníkov synovec

O knihe :
Zlý londýnsky čarodejník Andrew úskokom pošle svojho synovca na prieskum do iného sveta, kam sa on sám neodváži. Synovec Digory spolu s priateľkou Polly v ňom objavia miesto, odkiaľ sa dá vchádzať do bezpočtu iných svetov. Hneď prvý, ktorý navštívia, však nevyzerá prívetivo. Je celý mŕtvy a všetko sa v ňom rozpadá. Napoly nechtiac v ňom oživia kráľovnú Jádis, ktorá pred vekmi zabila všetko živé vo svojej krajine špeciálnou kliatbou a chce sa dostať niekam inam. Prinúti ich zobrať ju do Londýna.

Moje pocity :
Polly a Digory sa okamžite spriatelia.. je to v podstate priateľstvo na život a na smrť. Digory začne rozprávať Polly o tom ako žije v strýkovom dome a o svojej chorej mame. Povie jej ako si myslí že strýko Andrews je čudný, že počul v dome výkrik a že niečo sa mu proste nezdá....Raz nájdu deti zvláštnu miestnosť strýka Andrewsa... Čo má strýko v úmysle ? A ako cestovať do iných svetov ? Ako sa dostane kráľovná do Narnie ? A ako sa ocitne zvláštna skriňa v dome ?

Viem že toto som čítala ešte v dobe keď som nemala žiaden blog.. Myslím že vtedy sa mi to páčilo o trošku viac ako teraz, ale zasa nieže by ma to nebavilo alebo tak. Len vtedy sa mi to páčilo o trochu viac, inak super.

Postavy sú skvelé. Polly je také malé nevinné dievčatko, ktoré sa nebojí presadiť svoj názor a okamžite si ju zamilujete. Digory je typický chlapec... len neplakať pred dievčaťom, podceňovanie dievčat (čo sa často moc nevypláca) a kopa problémov. Aslan.. to je moja obľúbená postava.. ja keď si predstavím Aslana, tak sa mi s ním spája múdrosť, vodcovstvo a cit. Cítiť z neho vznešenosť. Zlá kráľovná..  už len v tom popise "zlá" asi môžte uhádnuť aký mám naňu názor... Jasné že ju nemám rada - je strašne krutá... Strýka Adrewsa takisto nemám v láske. Ale obľúbila som si drožkára z jeho ženou, cítiť z nich dobrotu...

Štýl písania mi sadol. Bolo to zvláštne písané. Bolo to ako keby niekto ten príbeh rozprával.. neviem či to chápete, ale dúfam že áno.. proste bolo to ako keď vám, neviem, napr. dedko rozpráva príbeh - tak nejak to bolo napísané.

Opisy boli prepracované, čiže vedela som si to v pohode predstaviť. Všetko v knihe bolo vysvetlené a nič neostalo nedopracované. Ako sa tam dostala skriňa ? - vysvetlenie. Prečo prepája s Narniou náš svet  - vysvetlenie... Proste všetko do seba krásne zapadá.

Ja viem, ale v tomto som večné decko (to je môj presný opis :D) - večné decko. Ja mám rada Narniu a toto sa mi vážne páčilo, že všetko sa vysvetlilo a všetkému som pochopila. Všetko čo bolo v jednotke, sa tu vysvetlilo dopodrobna.
Takisto sa mi páčilo aj okolie v ktorom sa dej odohrával. Čítať o starom Londýne je naozaj skvelé a páčili sa mi prvé vety knihy... "tento príbeh pochádza z dôb, keď ešte váš pradedo bol malé dieťa". Vtedy sa človek začne zamýšľať, že ako to asi bolo v tej dobe a tak... Mne sa to veľmi páčilo a každopádne, odporúčam :)

Tu k tomu máte aj menší trailerik (naozaj dobre prepracovaný) :)

Moje hodnotenie :

2 komentáre:

  1. Podľa mňa táto kniha je určite dobrá, ale kamoška povedala, že je to úplná sprostosť.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pri takomto typu knihy záleží aj na tom, či niekto zvládne čítať detskú knihu... nie každý má rád detské knihy, čiže preto to niekoho baví a niekoho nie.... ja si tiež myslím že je dobrá :)

      Odstrániť